רוצה לאמץ אבל לא יודעת איך להתמודד עם ההורים

רוצה לאמץ אבל לא יודעת איך להתמודד עם ההורים

מהרגע שנולדתי החזקתי חיות... עד לפני בערך 5 שנים אמא החליטה למסור את החתול לוטרינר שהתאהב בו... בתמורה קיבלתי כלב בובה. :( מאז אני דואגת להכניס לבית כל הזמן חיות וכל פעם זה נגמר בצורה אחרת... או שאחותי מגדלת או שאחי (פתחו שניהם גן חיות... דגים חמוס אוגרים צינצילה) אבל חתול זו החיה שלי... אני נורא רוצה לאמץ חתול, כמו שהייתי ילדה אוספת אחד מהרחוב מביאה הביתה ולא שואלת שאלות רק קובעת עובדות היום זה יותר קשה... אני גרה עם ההורים (אני בת 22) כבר לא בדירת קרקע... בבניין קומות וההורים מתנגדים בתוקף בגלל ריח ושיער. ידיד הציע לגדל את החתול בחדר כמו שהוא עושה כשההורים התנגדו... כל יום החתול בחדר... בלילה כשההורים ישנם לתת לו להתסובב קצת חופשי והארגז חול במרפסת.... דיי קשה לי עם הרעיון כי להיות כלוא כל היום בחדר זה כמו בכלוב. ואוכל ומים שיעמדו בחדר לא כל כך אסתטי (גם ריח...) ובקשר לארגז חול... על מה שהחתול יגיע לארגז גם החדר צריך להיות פתוח וגם המרפסת בסלון... יש למישהו רעיונות איך לשכנע את ההורים? פשוט להביא חתול ולקבוע עובדה? לנות לשכנע בדרכים כלשהם? הבטחות אני מוכנה להכל... אפילו לא לעבור לחו"ל... התיכנון המקורי שלי לעבור לתקופה לחו"ל (שאמא כמובן לא אהבה) אם זה חו"ל או חתול... אני בוחרת חתול :) נואשת :(
 

eternal itch

New member
כמה דברים מנסיוני

אני לא ממליצה לך לגדל חתול בחדר שלך. זה יכול לעבוד אם זה גור אולי לחודשיים-שלושה מקסימום, אח"כ הטריטוריה תהיה קטנה מידי בשבילו והוא ינסה לברוח לך מחוץ לחדר כל פעם שתפתחי את הדלת, חתולים לא אוהבים דלתות. אני אומרת לך את זה מניסיון, ברגע שהם מבינים שיש משהו מחוץ לחדר הם ירצו לצאת, לא משנה להם שאלו לא השעות שייעדת לכך. אם הריח והשיער הם הבעיות היחידות של ההורים שלך שווה לנסות למצוא ביחד איתם הסדר שיספק את שני הצדדים. בעיניין השיער: להתחייב לעזור בניקיון הבית ולדאוג שבמקומות שבהם החתול שורץ במיוחד לדאוג לנקות לעיתים תכופות יותר (או למשל, אם יש פינה בספה שהוא אוהב במיוחד לשים שם שמיכה או מגבת כדי שלא יישאר גוש שיער על הספה). לגבי הריח: האוכל לא אמור להוות בעיה גדולה. אם מאכילים רק באוכל יבש, זה בכלל לא סיפור. אולי טיפה ריח ממש אחרי ששמים את האוכל, אבל אח"כ זה כמעט ולא מורגש. אוכל רטוב מסריח כששים אותו, אבל אם דואגים לנקות את הכלי מיד כשהחתול מסיים לאכול, שזה גם הרבה יותר היגייני, זה פותר את רוב הבעיה. בקשר לארגז חול, דבר ראשון אפשר לשים אותו במקום קצת יותר מבודד באמת, כמו שהצעת במרפסת, לא צריך להיות באמצע הבית, וגם לחתול יהיה יותר נוח עם קצת פרטיות.
חוץ מזה, שאם מקפידים על ניקיון הארגז כל יום, מחליפים את כל החול פעם בחודש בערך ומשתמשים בחול מתגבש (כך שניתן להוציא גם את הפרשות השתן) הריח הוא נסבל בהחלט. בנוסף קיימים גם ארגזי חול סגורים, בחלקם יש אפילו פילטרים מיוחדים לניטרול הריח, שאמורים גם הם לעזור למניעת ריחות להתפזר בבית. אם ההורים שלך הסתדרו עם ריחות של חמוס, אוגרים וצ'ינצ'ילה, מה זה כבר ארגז של חתול בשבילם?
עוד חשוב שתזכרי שאת בת 22 ומעכשיו החתול הוא אחריות שלך בלבד. אני מניחה שכשתצאי מהבית תרצי לקחת את החתול איתך ותקחי לתשומת ליבך שחתול יכול להגביל אותך. לא רוצה להבהיל אותך או משהו, פשוט חשוב לחשוב גם על הדברים האלו מראש כי חתול הוא מחוייבות להרבה שנים. אני בעצמי בת 24 ובגלל החתול הסופ"שים אצל ההורים קצרים יותר, הנסיעות לוטרינר הן עם אוטובוס או מוניות, כשאני לוקחת אותו איתי הבייתה זה להיסחב איתו בתחבורה ציבורית, וכן, גם למצוא דירה זה לא פשוט (אם בגלל בעלי הדירות ואם בגלל השותפים). אנחנו בגיל כזה שיכולים להיות לנו עוד הרבה שינויים בתוכניות, כפי שכבר ראית עם העיניין של לנסוע לעבוד בחו"ל, תחשבי עם עצמך באמת אם תהיי מוכנה לכל הויתורים הנדרשים. עם כל האווירה הפסימית הזאת, אין על חתולים! הם מתוקים ואוהבים ולדעתי שווים את זה בגדול!
אז תקחי את הזמן, תחשבי על כל היתרונות והחסרונות ואם את מחליטה שמתאים תנהלי שיחה עם ההורים על ההצעות שהצעתי למעלה, ובטח הצעות נוספות שיתנו לך פה. מקווה שיסתדר על הצד הטוב ביותר.
 

MeWithoutU

New member
היי

כרגע את גרה עם ההורים...וזה בעיה להביא חיה אם הם לא רוצים... הרי הם יכולים שוב למסור את החתול...או שהוא אפילו יכול להגיע לרחוב)= חוץ מזה שלהורים שלך בטח לא יהיה טוב לחיות בבית עם חיה שהם לא רוצים בגלל כל מיני סיבות... וגם לחתול לא יהיה טוב לחיות בבית שבו ההורים שלך לא סובלים אותו לדעתי אם את כל כך רוצה אולי כדי באמת לדבר עם ההורים ולהגיע איתם להסדר... שאת מנקה את הארגז צרכים כל יום שלא ישאר ריח ומחליפה חול כל שבוע... כמו שגם אמרו לך קיימים ארגזי צרכים סגורים עם פילטרים וכו'... לדאוג לניקיון הבית...לנקות את השערות שהחתול משאיר אחריו בבית ובעיקר בספות... דברי איתם על זה... ואם בכל זאת הם לא מוכנים לחתול כנראה שתצטרחי לחכות שתיהיה לך דירה משלך...ואז תוכלי לאמץ אפילו 2 חתולים(= בכל מקרה מאחלת לך בהצלחה(=
 
למעלה