רגע אחרי הכעס וההתלהמות (המוצדקת)-

Bassman

New member
?! אני גר בישראל

לא תמיד טוב לי פה. אני אוהב את ישראל. אני מנסה לשנות את ישראל. למה לברוח? וחייתי בפלורידה תקופה ארוכה. ליהודי יותר קל לחיות שם.
 

YoYoWhazzzup

New member
אמיר תרגיע...

הם עדיין אנשים... צריך לדעת לשמור על איפוק ולא להזדגזג ככה בלי רסן ובהכללות...
 

snea

New member
שתי תגובות בשתי מילים כ"א

כל הכבוד; יישר כח. לאמיר - תוריד את מינון השנאה - זה טוב לבריאות. בדיוק לאנשים כמוך הייתי מציע לנסוע לגוש קטיף כדי לפגוש את האנשים שם. אני ממליץ על כך באמת באמת!! לטובתך!
 
כבר נסעתי לגוש-קטיף.

הבעיה העיקרית שלכם, "הפייסנים", היא שאתם בטוחים שאנחנו, השמאלנים, שונאים את הכתומים פשוט בגלל שאנחנו לא מכירים אותם, כלומר בגלל שאנחנו טיפשים. אתם מזלזלים באינטיליגנציה שלנו ובטוחים שאם רק, רק נבקר פעם אחת בגוש-קטיף ונטעם קצת עגבניות שרי, אזי נהפוך כולנו בבת-אחת לחסידים של מפעל ההתיישבות בשטחים! העניין הוא, פייסן/ית יקר/ה, שכבר יצא לי לבקר בגוש-קטיף, ולא רק שם, אלא גם בהתנחלויות דתיות וקיצוניות יותר כמו לדוגמא היישוב היהודי בחברון. וכבר הזדמן לי הכבוד לקחת חלק באירועים שונים של "צו פיוס" ו"עמותת גשר". וכן, יש לי לא מעט חברים, ידידים ומכרים שנמנים על מחנה הכתומים. ואפילו יותר מכך- במקום העבודה שלי, אני עובד מדי יום עם אנשים שמזדהים עם המחנה הכתום מבחינה פוליטית, מה שלא מפריע לי לפתח איתם קשרי ידידות, לעבוד איתם ולצחוק איתם. אז אתם, כלומר הפייסנים, בטוחים שאני נגד המחנה הכתום בגלל בורות. אבל אולי העליתם פעם על דעתכם שאני מכיר היטב את האנשים והעובדות, ולמרות זאת, מתרעם על העובדה שאנחנו כובשים עם אחר ומנשלים אותו מאדמותיו? בקיצור, פייסנים נמאסתם. את הכתומים אני לפחות מכבד על עמוד השדרה והיושר האינטלקטואלי שלהם. אבל אליהם ממש קצה כל הסבלנות שלי.
 

Continuum

New member
אתה חייב להודות

יש אנשים שהעגבניות שרי עובדות עליהם יופי.
 
../images/Emo6.gif

אגב, עגבניות השרי באמת מעולות. אני מאחל לחקלאי גוש-קטיף הצלחה רבה בהעתקתו של המפעל המכובד הזה אל גבולות הקו הירוק.
 

snea

New member
או וואה! כמה מילים שמת בפי...

אמרתי לך שאתה טיפש? אמרתי שאם תבקר בגוש-קטיף תהיה מתנחל?? מאיפה אתה ממציא את השטויות האלה??... לא יודע, אני חדש פה, אולי יותר מדי אנשים אמרו את זה אז אתה כבר תוקפן טבעי... עכשיו, אם אתה אומר שאתה לא רוצה להתפייס איתנו, קרי, המתנחלים(שאני לא נמנה איתם), פה אמרתי שכדאי לך לסוע אל הגוש כדי לראות שמדובר בבני אדם סך הכל. אם נסעת לגוש, ראית שמדובר באנשים רגילים, ועדיין מלא בכזה מטען של שנאה, אז פשוט אין לי מה להגיד חוץ מחבל. אני ממש לא מנסה לפייס וזה לא תפקידי כאן, אני פשוט נגד הכללות כאלה גורפות ומשמיצות בהקשר לכל קבוצה חברתית.
 

Continuum

New member
אלו לא הכללות

כל מה שהוא אומר זה שהם צריכים להתפנות.. למה? לא כי הם מתנחלים, ולא כי הם יהודים, ולא כי סבתא שלהם אוהבת ריבה, אלא כי הם שם והם מפריעים לנו. זו סיבה ומסובב רגילים לחלוטין בלי שום הכללות.
 

snea

New member
אם זה באמת מה שהוא היה אומר

"כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללכת", לא הייתי מגיב כלל. הבעיה היא שהוא אמר שהוא לא רוצה להתפייס איתם, לא מעוניין בגינויים הצבועים שלהם, ואפילו שהמדינה תפרק את הבתים שלהם ותבטל ואת החקיקה הדתית שהם כפתו עלינו. זה קצת יותר מ"כל מה שאתם צריכים זה ללכת". ויש גם עניין של טון דיבור(או כתיבה במקרה זה).
 

Continuum

New member
...

כל מה שהוא התכוון אליו זה שלא אכפת לו מכל הגינונים והפיוסים כל עוד הם שם. טון דיבור זה עניין סובייקטיבי.
 

Bassman

New member
ואני מרביץ למתנחלים בגלל הקושי

שיוצרת המציאות. גם את זה היית מוכנה לפייס? מסכים עם אמיר.
 

konda

New member
נטע אין שום זכות לציבור המתנחלים

שקיים ביו"ש לגרור את כל ישראל למאבק שהוא שלהם.. מדינת ישראל אינה מדינת הלכה ואינה שייכת לציונות הדתית ולכן אין שום סיכוי שהמדינה תישאר בשטחים שימושם היחידי של השטחים הם להסכם קבע.
 
למה?

למה אין להם זכות לגרור אחריו את כל ישראל למאבק? למה שלא ניאבק על חלקת האדמה הזאת?זו גם הארץ שלנו, לא רק של אנשי גוש קטיף. המדינה שייכת לכל התושבים שלה-ולכן לכל אזקח יש זכות להשתתף במאבק.
 

konda

New member
אחרי זה על תדברי על משאל עם...

תקשיבי מדינת ישראל כבשה את השטחים האלו במלחמת ששת הימים, השטחים האלו נשארו כבושים בשביל שנוכל להשתמש בהם ככלי בהסכמי קבע ואתם רואים את השטחים כמשהו משיחי וזה לא עומד בקנה אחד. ואם את אומרת שיש למתנחלים זכות לגרור את כל עם ישראל למהלך משלהם אז אחרי זה אל תדברו על משאל עם.
 

snea

New member
והגליל המערבי נכבש ב1948

ואיתו עמק יזרעאל, אמצע הגליל, וחלקים נרחבים מהנגב המערבי. מה ההבדל ביניהם?
 
למה שלא נדבר על משאל עם?

אין טעם לכבוש שטחים כדי להחזיר אותם תמורת שלום-כל עוד מה שעושים איתם, זה להחזיר תמורת כלום. המתיישבים בגוש קטיף גררו אחריהם למאבק חלק גדול מעם ישראל-אבל אני מוכנה להבטיח לך שאני מכירה משם רק בנאדם אחד,ורק בפנים (גם את השם שכחתי) אני לא נאבקת על הארץ כי גררו אותי לשם,וחילקתי סרטים עוד לפני שהייתי שם. כי אני לא מוכנה שיתנו שטח מהמדינה שלי,מהארץ שלי-לאויב/רוצח/בניאדם/אנשים מסכנים-או איך שתקרא להם-כל אחד ואחד שחי כאן חייב לראות את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמדינה שלו ומהארץ שלו- כל אחד צריך להגיד לעצמו שגוש קטיף וצפון השומרון זה לא רק של המתנחלים, זה גם שלו,זה חלק מהמדינה שלו, זה חלק מהארץ שלו- ואסור בשום פנים ואופן לוותר על חלקת האדמה הזאת. אסור להפקיר את האדמה הזאת בידיהם של מחבלים, ששלום זה לא אחד מהתכניות הקרובות שלהם. אנחנו לא כבשנו במטרה להחזיר-אחרת לא היינו כובשים בכלל, אם כל עם חייב להחזיר את האדמה שלו למי שהיה שם קודם-אז כדור הארץ שייך בטח לאברהם אבינו,הרי כל מדינה היא בעצם אדמה כבושה-בשביל להקים מדינה יש צורך לכבוש אדמה-אם אין אדמה-אין מדינה,זהו כלל שלא כתוב בשום מקום אך ברור לכולם,עד כדי כך הוא ברור שיש אנשים שכמעט ולא מבדילים בין מדינה לארץ. אדמת גוש-קטיף וצפון השומרון חשובה במיוחד למדינת ישראל מבחינה אסטרטגית,הרמטכ"ל לשעבר אמר את זה (ומשום מה פיטרו אותו...מענין מאוד). הפלשתינאים לא הבטיחו שלום,הם בעצם לא הבטיחו כלום כתמורה להתנתקות,למעשה אני לא אתפלא אם ראש החמאס והפתח בדיוק מתכנן עכשיו את המסיבה שתיערך באותו היום שאחרי.ובמחשבה שניה,למה שלא יחגוג? הוא השיג את המטרה שלו: היהודים נכנעו,הם נסוגים,במלחמה הזאת אנחנו (הם) ניצחנו. אנחנו הפסדנו,כן,כבר מותר לקרוא לנו לוזרים.במקום להילחם -ברחנו. ודבר אחרון יש לי לומר: גם שפנים אוכלים כתום!
 
למעלה