רגעים קטנים מהחיים...

רגעים קטנים מהחיים...

אני יודעת שקצת התפרצתי לפה,אבל אני חייבת לשתף בקטע,שבעיניי היה מקסים,עם הבת שלי. אבל קודם הבהרה קטנה: מאחר ואין לי זוגיות יציבה אז הבת שלי לא מעורבת בהעדפות המיניות שלי בשלב זה.(בת שמונה אוטוטו)ובזמן האחרון היא התחילה לבחון את עינייני הלב קצת יותר לעומק.חזרה לי הבייתה ביציאה:אמא,למה בת לא יכולה להתחתן עם בת? מה אתן עונות לילדה בת שמונה?
 
ולמה מקסים?

כי התפתח שם בינינו דיון על אהבה,על בנים,על בנות על דת ועל ליהיות שונה ולקבל את השונה,על להקשיב לעצמך ועל חוקים של הלב מול חוקי מדינה,על חופש הבחירה ועל הזכות לאהוב. הרבה שכל יש לה לילדה הזאת.היא מדברת והגלגלים עובדים,היא מקשיבה ואת ממש יכולה לראות את המוח שלה מעבד נתונים.מנסה לסדר את מה שהיא קולטת מהסביבה ביחד עם מה שהיא קולטת מהבית בתוך הראש.בתוך הלב. לראות אותה מרגישה לשמוע אותה חושבת,מנתחת...מנסה לחבר פינות ולסדר את הפאזל הזה שנקרא חיים.
 

פאמקי

New member
מקסים, מקסים, מקסים...

ועל זה אני אומרת: "הילדה הרימה להנחתה". שם נעשית כל העבודה שלנו, אני בשיחות עם החניכים שלי, אתן עם הילדות/ים שלכן... זה הדור הבא, ורק אנו יכולות לשנות את דרך החשיבה המעוותת, את הכוח להתמודד, את הראייה האחרת, קבלת האחר, סובלנות... התמימות אצל בתך, מקסימה ומרגשת.
 

daphts

New member
ממש לא מפתיע

תלמידי כיתות ב' וג' לומדים בבתי הספר על הנושא, משפחה וחברה - לצד לימוד מסודר של תהליחי חברות (סוציליזציה) אז ביתך לומדת יפה עם יש לה שאלות יש ספר ילדים מדהים בנושא סוגי משפחות, הספר אושר ע"י משרד החינוך וברבים מבתי הספר אף משולב בהוראת נושא המישפחה. שמו- "כל אחד והמישפחה שלו" מאת: יהודה אטלס ויעל משאלי, איורים מדהימים מעתה של רינת הופר.הוצאת "קוראים" ניתן להסיג את הספר בצומת ספרים או סטימצקי הספר מותאם לרמת קריאה של כיתות ב' ג' מתוך הספר ילדיכן יחספו לסוגים שונים של מישפחות הקימים בארץ ויבינו את משמעותם החברתית, והחוקית. נכון הוא בהחלת מזמן שאלות נוספות מצד הילדים אבל מה רע בכך? לדעתי זה מצוין עם ילד שואל. בהחלט ניתן לפתוח הנושא של איזה משפחה אנו ...וכו' בגדול לא אומרים אין או אי אפשר, אלה מראים את המיגוון כולו לרבות הקשיים הספציפיים שעולים מכל הרכב והרכב. תמיד אפשר לישאול האים היא מכירה משפחות כאלה בסביבתה... היות ובספר מתוארים כל ההרכבים המישפחתיים האפשריים בארץ. שרון
 

עלמה40

New member
נשמעת בובה אמיתית הבת שלך

תחשבי על זה שהיא הרגישה לגמרי בנוח לשתף אותך במחשבה הזו וזה מעיד על טיב היחסים בינכן. את מאפשרת לה סביבה מספיק בטוחה ונוחה כך שהיא מרגישה חופשיה. יופי! בסביבה בה גדלתי העדפתי לשמור מחשבות לעצמי, כשחשבתי שאינן תואמות את הנורמה, את המקובל. לרוב הדיאלוגים שלי היו ביני לביני. איזה סיכוי יש לדיאלוגים כאלו להיות מפרים, פוריים? אני מצטערת לחשוב שהאפשרות שילדים כמו ביתך מפנים שאלה כזו לאחד מהוריהם ובתגובה מקבלים גישה שוללת תוקף מהוריהם לסוג כזה של קשר, עדיין קיימת ואף רווחת יותר.
 

sharon or

New member
הבת שלי גם בת 8 וגם היא

שואלת כל מיני שאלות... האמת שאני כן הייתי בזוגיות ארוכה מאוד ולכן ביתי יודעת שללב אין מעצורים וכל אחד אוהב את מי שעושה לו טוב. בשיא הפשטות הסברתי את זה , ואם תשאלי אותה היום את השאלה הזו: האם בת יכולה להינשא לבת.. היא תענה שכן...וזה רק עיניין של בחירה ומייד תמשיך בעיסוקיה. אם תעשי מזה עיניין זה יהפוך לעיניין. אם תסבירי במילים פשוטות שזה ניתן ואפשרי...כך גם היא תתיחס לכך. הגיל של הילדות שלנו הוא קריטי מאוד בכל עיניין הזהות המינית וההעדפות, אין טעם להסתיר אם כי להיות מי שאתה ומה שאתה בדרך הכי פתוחה והכי נכונה לך. אם את תהיי שלמה ותראי זאת לילדה..מבטיחה לך שלא תהינה לך שום תהיות בנושא. יש כל מיני סוגים של אהבות..אפילו לבעלי חיים. אהבה היא דבר עצום וגדול,בילתי ניתן לעצירה אם כי רק לדרור וחופש. זה מה שהילדה אמורה לדעת. שיהיה בהצלחה.
 
למעלה