רגב חוששת מעלטה: דורשת רכבות לא-חשמליות

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
 

יעיש התימני

Well-known member
מירצ'ו, מירצ'ו כנראה לא שמעה על גנרטורים לשעת חירום, סביר להניח שמתכנני הרכבת גם לא חשבו עליהם...
 

Ccyclist

Well-known member

רכבת ישראל כוללת שורת קווי דיזל שלא יחושמלו - קווי המטען, רכבת העמק, הקווים מחיפה צפונה שלא כלולים בתוכנית החישמול עד חוף הכרמל והקו לבית שמש. יהיו מספיק רכבות בקווים האלו לתת שירות חירום.

חישמול מערכת רכבות היוממים במרכז יחסוך הרבה דיזל שיכול לשמש לדברים אחרים, גם בהקשר מלחמתי.

הבעיה במערכת החשמל בישראל היא ייצור ריכוזי מדי ומעבר איטי מדי לאנרגיה מתחדשת. בריטניה וספרד נמצאות כיום על סף המעבר מ 45% אנרגיה מתחדשת ל 50%+ אך בישראל השאיפות ל 2030 הן ל 30% בלבד. חלק מהיתרון של מערכת מתחדשת היא שחיצור ואגירת החשמל לא מוגבלים ל 5-6 תחנות עיקריות שמיקומן ידוע גם לבני דודינו אלא רשת שלמה עם ייתירות.
 

connex

Active member
אני יותר חושש מהתפקוד שלה ושל בכירי משרדה בעיתות חירום
 

Ccyclist

Well-known member
אני יותר חושש מהתפקוד שלה ושל בכירי משרדה בעיתות חירום

ראינו את תורי הענק של ה"תיפקוד" שלה בקורונה. מילא שהיה צריך להוריד קיבולת באוטובוסים- היא צימצמה את התדירות משמעותית כך שאנשים המתינו שעות כדי לעלות.

עכשיו היא מתרכזת בהוזלות קרש שיגרמו להורדת תדירויות והעלאת מחירים ברק"לות העירוניות. (זה ההסכם שלה עם האוצר, ההחמרה תהיה ב 2025).
 

oshri1987sg

Active member
אם הייתה חכמה הייתה דורשת בעוד מועד שלא יגרטו אוטובוס 76XX 77XX 78XX אבל גרטו כמעט את כל האוטובוסים עד 7778 ועשרה הנותרים(אם נותרו עושים שאטלים בתוך נתב"ג) ולא יכניסו את גורטאות החשמל הסיניות
 
למעלה