רבותי - איך נגמלים מזיכרון בלתי פוסק של

NEW CREAM

New member
רבותי - איך נגמלים מזיכרון בלתי פוסק של

האקסית שמטריד ולא מרפה.זה לא יצליח שנחזור.ברור לי שזה עניין של זמן,עיסוקים חדשים ובטח קשר רומנטי שייווצר בעתיד,אך עד אז זה ממש יושב בתודעה ביום,בערב,בהתעוררות משינה,בפעילות שיש בה פסק קטנטן וכד'.אשמח לעיצותיכם ,נסיונכם,לטיפים, לידע.
 

chenby

New member
תנסה את זה

קודם כל - אני מקווה שאתם לא בקשר, ואם כן אז קודם כל לנתק - לחסום במסנג'ר, למחוק טלפון כל מה שצריך... ואני ניסיתי שיטה שעזרה לי מאוד- תכריח את עצמך לחשוב עליה כל הזמן כל שנייה, פתאום איזה יום - תיזכר שלא חשבת עליה... אז שוב תכריח את עצמך להזכר בה, עד שבסופו של דבר ימאס לך מלחשוב עליה, ימאס לך מהשם שלה...ולאט לאט יעבור לך. אבל הכי חשוב, לשמור על ניתוק לתקופה של כמה שבועות או חודשים.... לי זה עזר.
 

NEW CREAM

New member
אין קשר ולא מדברים ולא מתכתבים.הרעיון שלך לא

ברור בתכלס כי ציינתי שבלי להשתדל לחשוב עליה -כל הזמן היא במחשבותי,אז אין צורך שאחשוב עליה יותר...-הבהר אם ניתן.
 

chenby

New member
הבהרה - קודם כל, אני בחורה...

הכוונה שלי היא ללכת הפוך על הפוך - אתה לא מפסיק לחשוב עליה, אז תחשוב עליה, כל הזמן!!! כשהיא לרגע נעלמת מהתודעה, תזכיר לעצמך, שכחתי לחשוב עליה, ותחזור לחשוב עליה שוב, אצלי זה עבד יופי - תוך כמה זמן, כבר כל כך נמאס לי לחשוב עליו כי הכרחתי את עצמי... בסוף באמת כבר נמאס לי ממנו, מהשם שלו, מהמחשבות עליו, הפסקתי להכריח את עצמי ואז כשהייתי קמה בבוקר, הייתי נזכרת בו בערך 5 דקות אחרי שהייתי מתעוררת - והייתי מבסוטה שהוא לא הדבר הראשון שבא לי למחשבות, אחר כך, הייתי נזכרת בו פעמיים שלוש לאורך היום ולאט לאט זה דעך - מין פסיכולוגיה הפוכה - להמאיס אותה פשוט... מרוב מחשבות...זו הכוונה שלי - אולי לך זה לא מתאים - פשוט לי זה עבד יופי. ובלי קשר, שמחה שאתה שומר על ניתוק - כי באמת הזמן הוא המרפא הכי נפלא..
 

B o o o o M

New member
../images/Emo41.gifגמילה מזיכרון בלתי פוסק של האקסית../images/Emo41.gif

דבר ראשון, כפי שכבר אמרת, זמן הוא התרופה הטובה ביותר. בתהליך של פרידה, תחילה אנו כואבים בגלל העובדה שאנחנו שוב לבד ונזכרים ברגעים שחלקנו עם האקס\ית. המצב הזה נמשך עד שאנחנו מבינים שאפשר גם לבד, שזה לא כזה נורא, מתרגלים להיות בלי, ומבינים שאנחנו מסוגלים לעמוד לבד על הרגליים מבלי להיות תלויים ברגש לבן אדם כלשהו. אבל אני מבינה שאתה מחפש "תרופה" מיידית למצב. אין כזאת "תרופה" אבסולוטית, אך יש דברים שאתה יכול לעשות בשביל להקל על עצמך ולזרז את התהליך;
תעסיק את עצמך. כמה שאתה רק יכול. תמצא לעצמך תחביב חדש- תנגן על משהו, תמצא עבודה נוספת, וכו'.
עסוק בפעילות גופנית- זו אחת השיטות האהובות עליי, בשבילי היא תמיד עובדת. כשאתה מתאמן באופן קבוע אתה גם מרגיש יותר טוב (הרי זה ידוע שפעילות גופנית משפרת את איכות החיים :]), גם נראה יותר טוב, וגם מעסיק את עצמך במשהו שמשחרר את הגוף והנפש שלך. דרך מצויינת להוציא אגרסיות היא לצאת לריצות; או אולי אפילו תירשם לקאנטרי ותלך לשחות או למכון כושר.. ברגע שתתחיל יהיה לך קשה להפסיק. and last but not least,
תנסה להינות מהחיים כמה שאתה רק יכול- צא עם חברים, סע לחופשה והתנתק מהעולם (במידה ואפשר); ותראה לעצמך שהחיים שלך שווים הרבה יותר גם בלעדיה- וברגע שתגיע להבנה הזאת גם יהיה לך הרבה יותר קל לחפש פרטנרית חדשה שתשלים אותך בדרכים שלא האמנת שקיימות (ואני בטוחה שהבחורה הבאה כבר מעבר לפינה
) בהצלחה !
 

NEW CREAM

New member
תודה "בום"- קפצתי לכרטיסך והיפליא אותי להיווכ

ח שלמרות גילך הצעיר את בוגרת בגישתך ובניסוחייך.אני מתמיד לעשות ספורט(נכון-רק אחת לשבוע),זה עושה לי טוב גם עצם ההתמודדות עם האתגר,אך תוך כדי הליכה - צצות המחשבות אודותיה(צעדנו יחד,יד ביד באותו מקום ובהליכות משותפות...),אני עובד בשני עיסוקים-צצות בין לבין המחשבות אודותיה...,אני מנגן ואתחיל להופיע בקרוב -אז בין לבין או לקראת או אחרי - המחשבות יחזרו...! לכן זה קשה למצוא מוצא לעניין.עברו כחודש וחצי מאז הפרידה,יש ימים שאני עושה עם עצמי סיעור מוחי כדי לומר לעצמי -זהו,די, אין לך למה לצפות,זה נגמר,וגם טוב שזה נגמר.אך מעט זמן אח"כ - שוב הן חוזרות. מה שכן,אני בטוח לכשתהיה לי בת זוג חדשה - זה יחלוף במהירות ממני - אך למצוא את אותה בת זוג - גם זה אתגר לא קל...!
 

B o o o o M

New member
תודה על המחמאה; ותגובה לדבריך

אני לא יכולה שלא לשים לב לגישה שלך, נראה לי שדי אמרת "נואש".. איכשהו אתה בגישה של "אני אחשוב עליה לא משנה מה יקרה, ואני יודע שאני אחשוב עליה"; אם אתה תהיה בגישה כזו הרי זה ברור שהמחשבות על האקסית בלתי נמנעות; כל בוקר שאנחנו קמים ניתנת לנו בחירה. נכון, יש מצב קיים. לנו ניתנת הבחירה כיצד להתייחס למצב הקיים- כרגע רע לי, אז אני יכול\ה: א. לשקוע ברחמים עצמיים, להרגיש רע, לשכנע את עצמי שסוף העולם הגיע ועכשיו אין מה לעשות בנוגע לזה ושחיי חסרי טעם (או בקיצור להרגיש מסכן\ה). ב. לעשות משהו בקשר לזה. "להכריח" את עצמי להרגיש טוב. להבין, שגם אם נראה שהדברים לא מסתדרים כרגע אני אנסה לסדר ולשנות- כל יום מחדש. החיים הם מתנה נפלאה. חבל לבזבז אותם במחשבות על אדם שלא שווה אותם. נכון שמאוד קל להגיד, ומאוד קשה לעשות. אבל לפעמים פשוט צריך לעשות. העצה שלי אליך היא, מעל לכל, לשנות גישה. ואדגים על פי דבריך: "תוך כדי הליכה- צצות המחשבות אודותיה..." ? אז פעם הבאה, אבחר במסלול אחר; פעם הבאה, אצא לריצה ולא להליכה (תאמין לי שיש הרבה פחות זמן לחשוב
). פעם הבאה, ארים משקולות ואעשה פעילות שלא נהגתי לעשות איתה. "אני עובד בשני עיסוקים אך בין לבין צצות המחשבות אודותיה"- דבר ראשון טוב מאוד שאתה עובד בשני עיסוקים. זה כבר עוזר לך מאוד מבלי שתשים לב (תחשוב שכל הזמן הזה היית יושב בבית ובוהה בתקרה, שומע שירים עצובים ונזכר ברגעים.. וכו'). גם כאן יש מקום לשינוי גישה: אמנם זה בלתי נמנע שיצוצו מחשבות בזמן העבודה (כשיש זמן "ריק"), ובין העבודות - אבל פעם הבאה, ברגע שיתחילו מחשבותיי לנדוד לכיוונה, אלך ואדבר עם קולגה שלי; אצא לקפה עם חבר;... וכו' וכך גם לגבי הנגינה- הוצא את המיטב; הרי ידוע שהיצירות הכי יפות עלולות לבוא ברגעים קשים; נסה לנתב את רגשותיך לכיוון יצירתי. שנה גישה, חייך אל החיים, חיה אותם ואני בטוחה שהם יחייכו אליך חזרה. נסה לא להשבר! התקופה הרעה תעבור בקרוב. בהצלחה רבה!
 

NEW CREAM

New member
בום - ממש כייף לקרוא את דברייך,כי כך אני מתיי

חס גם כן לקשיים של אחרים,אז זה מין שיקוף לכתיבתי ומחשבותי -בכתיבתך. במצב כשלי -העכשווי,בהחלט יש ירידות ועליות התחושות האישיות.אני לא מוותר,אני נלחם,אך למוח שלנו יש "כוח משלו" לצקת בתודעתנו זיכרונות ולטפטף אותן כל העת.לכן עלי לבצע התמודדות שכלתנית "נגד" התודעה של עצמי ,וזה כנראה לא חולף מייד. אני כבר מרגיש שיפור מה בתופעות,אך הן עוד קיימות. בראשונה נכון שיש תחושה של בדידות וחוסר אונים,אך במאבקיי עם עצמי הדברים משתנים. לזוגיות אבודה צריך זוגיות חלופית - וגם זה לא בא מייד- מקווה שאטעה וזה יבוא במהרה - אני אוהב להיות בזוגיות! תודה לך.
 

NEW CREAM

New member
בום קראי הלאה

ברור לי שאת בחורה וכך גם ניסחתי קודם את דברי אלייך-קראי שוב,ביי
 

B o o o o M

New member
המשפט "אני בחורה תודה"

זה החתימה שלי.. הוא מופיע בכל ההודעות שלי אם תשים לב
פשוט זאת הייתה ריקה חחח
 

r a k a n i

New member
אצלי גם אחרי חצי שנה זה עוד לא עובר

נכון, אני לא חושבת עליו בלי סוף וכל דקה כמו לפני כמה חודשים, אבל יצאתי עם מישהו וכבר כמעט שלא חשבתי על האקס ואפילו היה לי קל לראות שוב את המגרעות שלו אל מול הבחור החדש שהיה שונה ממנו ב180 מעלות כשזה נגמר עם הבחור החדש ,הלבד חזר להיות לבד גדול יותר והשבוע כל לילה , לפני שאני נרדמת, הגעגועים אליו מזדחלים בחזרה ואני מוצאת את עצמי חושבת עליו המון, גם במשך היום. מי אמר שהחיים קלים..? ( חוץ מסוקרטס
)
 
דימיון מונחה

תדמיין אותה שוכבת עם אחר, מנהלת קשר עם אחר , מקימה משפחה עם ילדים אפשרות שניה: תדמיין אותה עולה באש ומשתפדת על כמה חרבות <זה במידה והיא פגעה בך כשנפרדתם > או שבמקום להזכר בכל הרגעים הטובים שהיו איתה <יש לנו נטיה לעשות רומטיזציה לעבר> תעשה רשימה של כל הדברים שהפריעו לך בה ועצבנו אותך
 

NEW CREAM

New member
לא תודה,אלה לא העצות להן ייחלתי - הן לא

בכיוון שלי לשיכחה.
 
עבר בסכ"ה חודש וחצי

זה טבעי לגמרי שעדיין יהיו לך מחשבות או זכרונות שעולים... אני עברתי את אותו תהליך ואני זוכרת שגם 3 חודשים אחרי המחשבות לא הפסיקו. הבעיה אצלי היתה שכל הזמן הזכרתי לעצמי אותו, גם כתבתי מן יומן כזה אחרי שנפרדנו, וכל הזמן קראתי בו ושיחזרתי את המחשבות, וזה בעצם לא נתן לי לשכוח. עם הזמן אתה תראה שהמחשבות ילכו וידלדלו, אבל שאלה חשובה היא האם אתה רוצה לחזור אליה או לא. אצלי למרות שהיה לי קשה ידעתי שאני לא רוצה את הקשר וזה מה שנתן לי את הכוח להמשיך הלאה ולתת לזה לדעוך, אבל אם ממשיכים לרצות ולהאמין שיהיה קאמבק - אין מצב לשכוח מהאקס/ית, פשוט אין.
 

NEW CREAM

New member
ניסיתי בתחילת הפרידה לבדוק היכן היא בעניין אך

ללא הצלחה - היא אמרה שהיא צריכה זמן........!הפסקתי לנסות ודי ברור לי שאין סיכוי להצלחה בפרק מחודש.השכחה מתחילה לפעול,אך עלי כל פעם להילחם כשזה חוזר ומנסה להסיט את מחשבותי לדברים אחרים.בת זוג חדשה בטוח תשפר את המצב,אך לא קל ולא מהר משיגים זאת...!
 
תחביבים

עסוק הרבה בדברים שאתה אוהב לעשות ושמענינים אותך, וחשוב עליהם בזמן הפנוי. אז תאהב את עצמך ופחות תהיה תלוי באהבה של אדם אחר.
 
למעלה