ראיתי ג'וק הולך על מצעים נקיים

Sami144

New member
ראיתי ג'וק הולך על מצעים נקיים

האם צריך להחליף או שמדובר בזוטי דברים?
 

babylon_a1

New member
צריך לרסס מסביב לדעתי

לגו'ק עצמו , לדעתי פחות משנה אם תחלפי מצעים כל יום או לא
 

Sami144

New member
לרסס איפה? מסביב למיטה?

אבל השאלה היא האם הוא יכול להעביר מחלות דרך המצעים. הרי אנחנו קרובים ונושמים אותם והוא מסתובב בביוב ויכול להעביר מחלות
 

dify

New member
מאיזו בחינה?

מבחינת גועל- הגבול הוא שלך.. כל אחד מגיב איך שמתאים לו..

מבחינה בריאותית? אני לא רשות מוסמכת, אבל לדעתי לא יקרה לך כלום.. כשאתה הולך ברחוב אתה גם הולך על ריצפה שהלכו עליה ג'וקים, ושום דבר לא קורה לך... אם הג'וק כבר לא בחדר, זה חסר משמעות. לא יזיק לרסס, אבל זה בעיקר כדי לוודא הריגה ולמנוע אולי התקרבות של נוספים. זה לא באמת יגן מפני עצם זה שהלך שם ג'וק פעם...
 

herouth

New member
בהסתייגות: לא יזיק לרסס

מסביב למיטה ולא על המצעים שהולכים לישון עליהם. וכמו כן, לאוורר את החדר היטב לכמה שעות לפני שישנים שם. אפשר לרסס בחומר מיקרוקפסולרי בפינות, כיוון שריסוסים אלה לא נדיפים ולא תנשמו אותם לאחר מכן.

מומלץ לדאוג שהעיריה תבוא לרסס את בורות הביוב בסביבת הבניין.
 

dify

New member
נכון..

אבל זה לא ישנה לאחור... ובאמת שאני לא אומרת מאיזה ידע מובהק ברפואה, אבל אני תוהה מה יכול לקרות? נדבק ממחלות כי ג'וק הלך פה? אם כן, אז לכאורה הדברה נגד חרקים לא תמנע מחלה, היא הורגת חרקים...
אני גם לא חושבת שעצם זה שג'וק עבר במקום משאיר מחלות, אנחנו הלא יושבים על הדשא, על ספספלים בגינות, הולכים יחפים בחצר שלנו וכד'- על כל אחד מהם עוברים בהכרח ג'וקים מתישהו.. אם עצם המעבר שלהם היה משאיר מחלות אני משערת שהיינו מודעים לזה (וחולים בהתאם..).

לכן קשה לי להאמין שעצם זה שעבר פה ג'וק יכול להוות סיכון בריאותי (אם הוא כבר הלך מפה..) וקשה לי להאמין שהריסוס יהיה גורם מחטא נגד מחלות שג'וקים מעבירים (מה גם שלמיטב ידעתי, ואל תתפסי אותי במילה, לא ידוע שג'וקים גורמים למגיפות, לפחות לא במערב (אני מקווה שאני לא מפשלת פה, אם אני טועה אשמח לקישור), בניגוד נניח לנשיכה של עכבר/חולדה, וגם זה דורש נשיכה והם יונקים כמונו לכן איתם הסיכון הרבה יותר ברור).
 

herouth

New member
לא אמרתי שריסוס זה אמצעי מחטא.

ההערה שלי היתה לגבי ריסוס באופן כללי - שהריסוס עצמו כולל רעלים מזיקים לבריאות ולכן יש לבצע אותו בזהירות. ריסוס זה לא חומר חיטוי.

אישית, אם הייתי רואה משהו שחשוד בהעברת מחלות רץ לי על המצעים, ובהנחה שאני ישנה עליהם בעור חשוף במידה רבה, הייתי כנראה מכבסת את המצעים בטמפרטורה גבוהה.

גם לי אין מושג אם ג'וק באמת יכול לגרום למשהו כל כך מאיים שחודר דרך העור. אני כן יודעת שג'וקים הם אלרגנים ויש קשר בינם לבין אסתמה.
 

dify

New member
הא, הבנתי, טעות שלי.

ולא ידעתי לגבי האסתמה, מעניין. כלומר יש אנשים שהרופא אומר להם שהאסתמה שלהם מתעוררת בגלל ג'וקים? (זה חלק מבדיקות רגישות/אלרגיה?)
 

herouth

New member
אני לא יודעת מה הרופא אומר או לא אומר

אני יודעת שעשו מחקר ומצאו התאמה בין שיעורי אסתמה לבין כמות הג'וקים בבתים. מה גורם להתאמה, אני לא יודעת. כידוע, הוכחת קשר איננה הוכחת גרימה. יכול להיות שיש משהו משותף כמו, נניח, מזון שמושך ג'וקים, ובעצמו פולט חומרים שגורמים לאסתמה.
 

shron17

New member
להרגשתך הטובה,להכניס את המצעים למכונת הכביסה.

כך אני הייתי עושה ,
 
למעלה