ראיות לבטלות התנ"ך

AlienSpirit

New member
ראיות לבטלות התנ"ך

ראיות לכך שהתנ"ך הנו הוסף של מעשיות מפרי דמיון האדם לא חסרות, והנה דוגמא לראיה שמקור התנ"ך באדם ולא באישות אלוהית: לפי התנ"ך הכרובים הנם מלאכים שומרי עץ החיים וגם משמשים כמרכבת יהוה. הם מתוארים כבעלי כנפיים המשלבים תכונות אדם ובעלי חיים – אריה, שור ונשר . התיאור המפורט ביותר נמצא ביחזקאל פרק ' : בעלי ידי אדם: "וַיֵּרָא לַכְּרֻבִים תַּבְנִית יַד אָדָם תַּחַת כַּנְפֵיהֶם" יחזקאל י' 8 בעלי ארבע כנפיים: "...וְאַרְבַּע כְּנָפַיִם לְאֶחָד וּדְמוּת יְדֵי אָדָם תַּחַת כַּנְפֵיהֶם" יחזקאל י' 21 זיהוי עם שור, נשר ואדם: "וּדְמוּת פְּנֵיהֶם פְּנֵי אָדָם וּפְנֵי אַרְיֵה אֶל הַיָּמִין לְאַרְבַּעְתָּם וּפְנֵי שׁוֹר מֵהַשְּׂמֹאול לְאַרְבַּעְתָּן וּפְנֵי נֶשֶׁר לְאַרְבַּעְתָּן" יחזקאל א' 10 והינה, במקדשים מסופוטמיים קדומים, בתרבות האשורית, קיימת דמות של אל- שור מכונף בעל פני אדם. היצור נקרא באשורית כירובו (Kirubu). ואני שואל, מדוע אותה דמות שמופיעה בתרבות פגאנית קדומה מאותו אזור גיאוגרפי שממנה נוצרה יותר מאוחר התרבות היהודית, מופיע גם כמעט ללא שינוי בתנ"ך? האם זה מצביע שהתנ"ך הנו למעשה שיכתוב מונותיאיסטי של מסורות ומעשיות פגאניות פופולריות בקרב העם?
 

zfx18

New member
עוד מעט יבוא לך הדב הסתום ויטען

בכל הרצינות שדווקא אותה דמות שמופיעה ביהדות וגם שמופיעה בתרבות פגאנית קדומה,מוכיחה שזה אמת כי זה בא משני מקורות שונים.
 

moazin 1

New member
ברור שהדת לא מחמיאה לאינטלגנציה

ברור שאינטלגנט מודל 2005 מעדיף מדע בדיוני על פני כרובים אם 4 פרצופים.למה אתה בכלל מבזבז אנרגיה.אין אפילו צל של ספק שיטיל צל על התובנה הגאונית שהראת והוכחת לנו כאן.
 

HUhybrid

New member
מדע בדיוני היה נדרש

כדי להתמודד עם העולם הגדול שמחכה בחוץ. בדיוק כמו היום. והנה מצורפת מפה של הנדידה של אבות-אבותיי. רואים שבין השאר עוברת בנק' מפתח כמו ביריחו וב"סהר הפורה".
 
למעלה