ראיון עם יו"ר נת"ע על הפעלת הקווים בגוש דן

בועז ל

New member
גם אם האפשרות קיימת (עניין טעון בדיקה), עדיין

אבל לא כל התחנה חייבת להיות למטה
אפשר לעשות את התחנה עצמה למעלה, ורק את הרציפים לעשות תת קרקעיים.
גם אם האפשרות קיימת (עניין טעון בדיקה), עדיין
מדובר בעלויות גבוהות מאוד.
 

alantan

New member
העלות הגבוהה ביותר היא לא המבואה

אבל לא כל התחנה חייבת להיות למטה
אפשר לעשות את התחנה עצמה למעלה, ורק את הרציפים לעשות תת קרקעיים.
העלות הגבוהה ביותר היא לא המבואה
נכון שזה מייקר אם זה תת-קרקעי (אבל מצד שני צריך להפחית את עלות הנכסים שצריך להפקיע מעל לקרקע). העלויות הן מנהרה רחבה (עבור מסילות + רציפים) שאינה חלק מן ה-TBM בדרך כלל. כמו כן מדרגות נעות ופירי מעליות שגם הם דורשים מנהור.
 
איזה 180 מיליון בראש שלך, עמית?

180 מיליון לתחנה תת-קרקעית נשמע לך מופרך?
איזה 180 מיליון בראש שלך, עמית?
יש ארבע תחנות תת קרקעיות שנזכרו בהודעה: קרליבך, דיזנגוף, עיריה, ארלוזורוב. הראשונה כבר מתוקצבת ומוקמת ממילא כחלק מהקו האדום. לא תשלם עליה פעמיים. נותרו שלוש תחנות. אם אכן (ואני מטיל ספק בכך) מדובר בתקציב של 900 מיליון, אנו מדברים על 300 מיליון לכל תחנה. תפסיק לבלוע באופן אוטומטי כל שקר שהאוצר מפיץ. זו בדיוק הגישה שאפשרה לו לעכב את הפרוייקט ב-41 השנה האחרונות. אני לא מאמין לאף מילה שלו, בעיקר לאחר שהודה כבר כי העיכוב גרם למשק נזק של 220 מיליארד ש"ח, והעיכוב של הקו הירוק לבדו גרם נזק של 53 מיליארד ש"ח. גוף שגורם למשק נזקי עתק שכאלה (וזה רק לגבי פרוייקט אחד, מפחיד לחשוב מהם נזקי כל העיכובים של האוצר ב-63 השנים האחרונות) ממש ממש ממש לא מתעניין בחסכון של 900 מיליון ש"ח. אל תהיה תמים.
 

amit1270

New member
בטח שתשלם על תחנת קרליבך פעמיים.

איזה 180 מיליון בראש שלך, עמית?
יש ארבע תחנות תת קרקעיות שנזכרו בהודעה: קרליבך, דיזנגוף, עיריה, ארלוזורוב. הראשונה כבר מתוקצבת ומוקמת ממילא כחלק מהקו האדום. לא תשלם עליה פעמיים. נותרו שלוש תחנות. אם אכן (ואני מטיל ספק בכך) מדובר בתקציב של 900 מיליון, אנו מדברים על 300 מיליון לכל תחנה. תפסיק לבלוע באופן אוטומטי כל שקר שהאוצר מפיץ. זו בדיוק הגישה שאפשרה לו לעכב את הפרוייקט ב-41 השנה האחרונות. אני לא מאמין לאף מילה שלו, בעיקר לאחר שהודה כבר כי העיכוב גרם למשק נזק של 220 מיליארד ש"ח, והעיכוב של הקו הירוק לבדו גרם נזק של 53 מיליארד ש"ח. גוף שגורם למשק נזקי עתק שכאלה (וזה רק לגבי פרוייקט אחד, מפחיד לחשוב מהם נזקי כל העיכובים של האוצר ב-63 השנים האחרונות) ממש ממש ממש לא מתעניין בחסכון של 900 מיליון ש"ח. אל תהיה תמים.
בטח שתשלם על תחנת קרליבך פעמיים.
זה לא אותו מבנה. אלה שתי מנהרות שיעברו זו מעל זו והרציפים לא יהיו משותפים.
 
יש לכך עדות שחור על גבי לבן באתר נת"ע:

בטח שתשלם על תחנת קרליבך פעמיים.
זה לא אותו מבנה. אלה שתי מנהרות שיעברו זו מעל זו והרציפים לא יהיו משותפים.
יש לכך עדות שחור על גבי לבן באתר נת"ע:
אולי לא פעמיים, אבל תחנה המשלבת מספר קווים בנתיבים שונים, היא בהכרח יקרה יותר מתחנה לקו אחד.
 
אבל הם מציגים את זה כאילו תשלם פעמיים

יש לכך עדות שחור על גבי לבן באתר נת"ע:
אולי לא פעמיים, אבל תחנה המשלבת מספר קווים בנתיבים שונים, היא בהכרח יקרה יותר מתחנה לקו אחד.
אבל הם מציגים את זה כאילו תשלם פעמיים
כשחפירת הפיר תיעשה בבת אחת, והמנהרות תיחפרנה בכלל ע"י המכונות ולא בשיטת C&C. המנהרות תיחפרנה בכל מקרה כי אחרת אין קו! בקיצור חרטא מארץ החרטא. לוקחים 3 תחנות ומציגים אותן כאילו מדובר בחמש כדי להטעות את הממשלה והאזרחים.
 
אבל זה אותו פיר!

בטח שתשלם על תחנת קרליבך פעמיים.
זה לא אותו מבנה. אלה שתי מנהרות שיעברו זו מעל זו והרציפים לא יהיו משותפים.
אבל זה אותו פיר!
וזו ההוצאה העיקרית. כי חפירת המנהרות ממילא נעשית ע"י המכונות מתחת לאדמה. האוצר מנסה להציג מצג שווא של תחנה אחת במחיר של שתיים. ושמת לב שלא ענית לי לגבי התחנה החמישית הלא קיימת?
 

Ccyclist

Well-known member
רוחב התחנה כפול מנהרות המסילות.

אבל זה אותו פיר!
וזו ההוצאה העיקרית. כי חפירת המנהרות ממילא נעשית ע"י המכונות מתחת לאדמה. האוצר מנסה להציג מצג שווא של תחנה אחת במחיר של שתיים. ושמת לב שלא ענית לי לגבי התחנה החמישית הלא קיימת?
רוחב התחנה כפול מנהרות המסילות.
אולי אפשר להגיד שזו "תחנה וחצי" אם מחשבים את מבנה השטח והחיבור לקומה מינוס 1 כחלק משותף, אבל להגיע למינוס 2 תצטרך גרם מדרגות שני, מעלית שניה או העמקה נוספת של פיר המעלית אם התחנה נבנית לנגישות, וברציפים עצמם תצטרך ליצור חלל שרוחבו כפול מרוחבה של מסילה בין אם תלך על התצורה הלונדונית (צינור ברדיוס של פי 2 מצינורות מנהרות המסילות) התצורה הפריזאית (חלל בעל גג מקומר שמכיל רציף בכל צד ושתי מסילות באמצע) או התצורה הברלינאית (מלבן שבו רציף אמצעי רחב בין שתי המסילות, לפעמים הפרופיל של מנהרת התחנה בברלין הוא מרובע בגובה קומותיים).
 

Ccyclist

Well-known member
נחסכה מ', - ממנהרת

רוחב התחנה כפול מנהרות המסילות.
אולי אפשר להגיד שזו "תחנה וחצי" אם מחשבים את מבנה השטח והחיבור לקומה מינוס 1 כחלק משותף, אבל להגיע למינוס 2 תצטרך גרם מדרגות שני, מעלית שניה או העמקה נוספת של פיר המעלית אם התחנה נבנית לנגישות, וברציפים עצמם תצטרך ליצור חלל שרוחבו כפול מרוחבה של מסילה בין אם תלך על התצורה הלונדונית (צינור ברדיוס של פי 2 מצינורות מנהרות המסילות) התצורה הפריזאית (חלל בעל גג מקומר שמכיל רציף בכל צד ושתי מסילות באמצע) או התצורה הברלינאית (מלבן שבו רציף אמצעי רחב בין שתי המסילות, לפעמים הפרופיל של מנהרת התחנה בברלין הוא מרובע בגובה קומותיים).
נחסכה מ', - ממנהרת
 
גם 3.5 תחנות זה לא "חמש" ושלא ירמו

רוחב התחנה כפול מנהרות המסילות.
אולי אפשר להגיד שזו "תחנה וחצי" אם מחשבים את מבנה השטח והחיבור לקומה מינוס 1 כחלק משותף, אבל להגיע למינוס 2 תצטרך גרם מדרגות שני, מעלית שניה או העמקה נוספת של פיר המעלית אם התחנה נבנית לנגישות, וברציפים עצמם תצטרך ליצור חלל שרוחבו כפול מרוחבה של מסילה בין אם תלך על התצורה הלונדונית (צינור ברדיוס של פי 2 מצינורות מנהרות המסילות) התצורה הפריזאית (חלל בעל גג מקומר שמכיל רציף בכל צד ושתי מסילות באמצע) או התצורה הברלינאית (מלבן שבו רציף אמצעי רחב בין שתי המסילות, לפעמים הפרופיל של מנהרת התחנה בברלין הוא מרובע בגובה קומותיים).
גם 3.5 תחנות זה לא "חמש" ושלא ירמו
 

alantan

New member
מוזר מאוד... כנראה שיש שינוי בתכנון הקו הירוק

לא, ראה בשרשור זה את מסמכי המכרז
התחנה בהר ציון לא נכללת, ולפי המכרז הקטע הזה כלל לא יהיה תחתי.
מוזר מאוד... כנראה שיש שינוי בתכנון הקו הירוק
או שפשוט הם מסתכלים כעת רק על אבן גבירול-קרליבך. או שאולי מדובר רק ב-3 תחנות שתחפרנה ב-TBM, ושהקטע של הר ציון יהיה בחפירה וכיסוי...
 
משפט המפתח לגבי כל התהיות שלכם הוא זה:

מוזר מאוד... כנראה שיש שינוי בתכנון הקו הירוק
או שפשוט הם מסתכלים כעת רק על אבן גבירול-קרליבך. או שאולי מדובר רק ב-3 תחנות שתחפרנה ב-TBM, ושהקטע של הר ציון יהיה בחפירה וכיסוי...
משפט המפתח לגבי כל התהיות שלכם הוא זה:
Bidders are to be noted that at this stage, the Green Line has not yet been designed in detail. בסוף סעיף 1.5 בעמ' 5.
 

Ccyclist

Well-known member
זה 1.75 תחנות בגלל הקונקורס - הנה דיאגרמות

משפט המפתח לגבי כל התהיות שלכם הוא זה:
Bidders are to be noted that at this stage, the Green Line has not yet been designed in detail. בסוף סעיף 1.5 בעמ' 5.
זה 1.75 תחנות בגלל הקונקורס - הנה דיאגרמות
אתר עם מספר דיאגרמות תחנות תת קרקעיות בלונדון http://husk.org/www.geocities.com/athens/acropolis/7069/stations.html התחנה הפשוטה ביותר שרלוונטית היא בונד סטריט, שבה מצטלבים שני קווי תחתית עמוקה. ישנו קונקורס תת קרקעי שבו מתפצלים נוסעי הקו המרכזי מנוסעי קו היובל, ולכן העובדה שיש ירידה משותפת מאולם הכרטיסים לא חוסכת את הצורך בתשתית תת קרקעית נוספת לקהל הנוסעים - דבר שלא קיים בתחנה של קו בודד. כל מה שקורה בקונקורס הוא שהיורדים מתפצלים מהמדרגות הנעות העיקריות למסדרונת ולמדרגות שמובילות לקווים השונים, בעוד העולים משני הקווים מתאחדים כדי לעלות ליציאה. בשלוש מתוך התחנות המיוצגות בעמוד ( יוסטון, פינסברי פארק, הייבורי ואיזלינגטון ) יש מערך תת קרקעי של 4 רציפים כאשר שתי המנהרות הכפולות הצמודות הן לשני קווים שונים באותו הכיוון ( צפוני ו-ויקטוריה, פיקדילי ו-ויקטוריה, רכבות מורגייט ו-ויקטוריה בהתאמה) כדי שנוסעים באותו הכיוון יוכלו להחליף רכבות במהירות והקו הנוסף יהיה כמעט כמו שלוחה באותו הקו מבחינת קלות ההחלפה. התענוג האמיתי הוא התחנות המסובכות בבנק ואמבנקמנט. הדיאגרמה של בנק עושה צדק עם התחנה, אבל לזו של אמבנקמנט צריך להוסיף את הדיאגרמה של צ'ארינג קרוס שרחוקה ממנה ב400 מטר, ולראות בגוגל את התחנה של הרכבת העילית בצ'ארינג קרוס שחובקת את שתי תחנות התחתית כדי להבין באיזו מפלצת מדובר.
 

Ccyclist

Well-known member
קרליבך תצטרך שני רציפים נוספים וגישה.

איזה 180 מיליון בראש שלך, עמית?
יש ארבע תחנות תת קרקעיות שנזכרו בהודעה: קרליבך, דיזנגוף, עיריה, ארלוזורוב. הראשונה כבר מתוקצבת ומוקמת ממילא כחלק מהקו האדום. לא תשלם עליה פעמיים. נותרו שלוש תחנות. אם אכן (ואני מטיל ספק בכך) מדובר בתקציב של 900 מיליון, אנו מדברים על 300 מיליון לכל תחנה. תפסיק לבלוע באופן אוטומטי כל שקר שהאוצר מפיץ. זו בדיוק הגישה שאפשרה לו לעכב את הפרוייקט ב-41 השנה האחרונות. אני לא מאמין לאף מילה שלו, בעיקר לאחר שהודה כבר כי העיכוב גרם למשק נזק של 220 מיליארד ש"ח, והעיכוב של הקו הירוק לבדו גרם נזק של 53 מיליארד ש"ח. גוף שגורם למשק נזקי עתק שכאלה (וזה רק לגבי פרוייקט אחד, מפחיד לחשוב מהם נזקי כל העיכובים של האוצר ב-63 השנים האחרונות) ממש ממש ממש לא מתעניין בחסכון של 900 מיליון ש"ח. אל תהיה תמים.
קרליבך תצטרך שני רציפים נוספים וגישה.
אני בצד של התחנות התת-קרקעיות, אבל כאשר יש שני קווים תת קרקעיים שמצטלבים באותה התחנה האחד חוצה מעל או מתחת לשני ולכן ישנם 4 רציפים, 2 בכל קו, כך שאם הקו הירוק יהיה תת קרקעי כמו שצריך - תחנת קרליבך תהיה בעלת 2 מפלסים רציפים שונים, ירידה למפלס הקו התת קרקעי הראשון, ואז לשני, כך שמדובר למעשה בשתי תחנות תת קרקעיות. האוצר רוצה להמשיך את הטלאי על טלאי שאיתו ניהלו את המדינה 60 שנה, במקום להשקיע עכשיו בעתיד.
 
לטעמי השלטון המקומי ובעיקר

איזה 180 מיליון בראש שלך, עמית?
יש ארבע תחנות תת קרקעיות שנזכרו בהודעה: קרליבך, דיזנגוף, עיריה, ארלוזורוב. הראשונה כבר מתוקצבת ומוקמת ממילא כחלק מהקו האדום. לא תשלם עליה פעמיים. נותרו שלוש תחנות. אם אכן (ואני מטיל ספק בכך) מדובר בתקציב של 900 מיליון, אנו מדברים על 300 מיליון לכל תחנה. תפסיק לבלוע באופן אוטומטי כל שקר שהאוצר מפיץ. זו בדיוק הגישה שאפשרה לו לעכב את הפרוייקט ב-41 השנה האחרונות. אני לא מאמין לאף מילה שלו, בעיקר לאחר שהודה כבר כי העיכוב גרם למשק נזק של 220 מיליארד ש"ח, והעיכוב של הקו הירוק לבדו גרם נזק של 53 מיליארד ש"ח. גוף שגורם למשק נזקי עתק שכאלה (וזה רק לגבי פרוייקט אחד, מפחיד לחשוב מהם נזקי כל העיכובים של האוצר ב-63 השנים האחרונות) ממש ממש ממש לא מתעניין בחסכון של 900 מיליון ש"ח. אל תהיה תמים.
לטעמי השלטון המקומי ובעיקר
עיריית תל אביב הייתה אחראית לעיכובים של העשור האחרון.מאז 2003 משרד האוצר שינה גישה בנוגע לרכבת התחתית. לגבי 40 שנה יש צדק במה שאתה אומר.
 

alantan

New member
פיזור התחנות בקו הירוק

ראיון עם יו"ר נת"ע על הפעלת הקווים בגוש דן
ראיון עם מיכאל רצון, יו"ר נת"ע, על העבודות להפעלת הרכבת בגוש דן http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/326/157.html?hp=16&cat=1901&loc=20
פיזור התחנות בקו הירוק
הגבתי בשרשור הקודם לגבי פיזור התחנות בקו הירוק, אבל זה כבר לא קופץ, אז הנה התשובה שלי שוב: אני מניח שתחנת כיכר רבין תהיה בפינת פרישמן, כלומר כ-650 מ' מרווח בינה לתחנת ארלוזורוב. בין קפלן לבית מעריב כ-800 מ'. המרווח הגדול באמת יהיה בין תחנת קרליבך לתחנה של הר ציון/לוינסקי, שכן מדובר במרחק של לפחות ק"מ, ואולי אף יותר. הדבר דומה בקו האדום כאשר התחנה הבאה אחרי קרליבך היא תחנת אלנבי (ברח' יהודה הלוי בין מקוה ישראל לאלנבי). כמו כן סביר שהתחנה הבאה מצפון תהיה מצפון לנורדאו, ושהיא תהיה תחנה עילית, כלומר כ-800 עד 900 מ' מצפון לתחנת ארלוזורוב.
 

alantan

New member
כמו כן כ-650 מ' בין קפלן לפרישמן...

פיזור התחנות בקו הירוק
הגבתי בשרשור הקודם לגבי פיזור התחנות בקו הירוק, אבל זה כבר לא קופץ, אז הנה התשובה שלי שוב: אני מניח שתחנת כיכר רבין תהיה בפינת פרישמן, כלומר כ-650 מ' מרווח בינה לתחנת ארלוזורוב. בין קפלן לבית מעריב כ-800 מ'. המרווח הגדול באמת יהיה בין תחנת קרליבך לתחנה של הר ציון/לוינסקי, שכן מדובר במרחק של לפחות ק"מ, ואולי אף יותר. הדבר דומה בקו האדום כאשר התחנה הבאה אחרי קרליבך היא תחנת אלנבי (ברח' יהודה הלוי בין מקוה ישראל לאלנבי). כמו כן סביר שהתחנה הבאה מצפון תהיה מצפון לנורדאו, ושהיא תהיה תחנה עילית, כלומר כ-800 עד 900 מ' מצפון לתחנת ארלוזורוב.
כמו כן כ-650 מ' בין קפלן לפרישמן...
 
למעלה