ראיון עבודה במצב בעייתי

ראיון עבודה במצב בעייתי

שלום,
אני מתכננת להתחיל לחפש עבודה בקרוב ויש לי בעיה איך להציג את מצבי בראיון עבודה ולצאת טוב. עד לפני כשנתיים עבדתי זמן רב במקום עבודה אחר בתחום שלא אהבתי וללא אפשרויות קידום. התחלתי לחפש עבודה ולפני כשנה מצאתי עבודה בתחום חדש בחברה גדולה שנחשבת מוצלחת, עברתי בהצלחה קורס של כחודשיים, כשהתחלתי בפועל לעבוד גילתי שיש פער עצום בין התפקיד ש"מכרו" לי לבין התפקיד בפועל, ובתכלס מדובר במוקד שירות לקוחות שמקבל מאות שיחות זועמות ביום (כשחיפשתי עבודה הדבר הראשון שהגדרתי גם בראיון העבודה בחברה הזו שאיני מחפשת עבודה במוקד שירות) הסיפור הוא מורכב יותר כי החברה עברה איזהשהוא שינוי אירגוני בחודשים הראשונים שעבדתי בה והמוקד הזה הוא חלק מהתוצאה של השינוי, המנהלים הבטיחו לא פעם שיהיה שינוי אך המצב נשאר כשהיה. אני לא מתמקצעת במקצוע שלימדו אותי ויומי מתרכז בלנסות להרגיע לקוחות זועמים ולהפנותם לתיבת מייל מה שגורם לי לתסכול גדול
ברור לי שאיני יכולה להציג כך את הדברים בראיון עבודה ואשמח להכוונה בעניין
כיצד ניתן להציג את זה בצורה טובה יותר
תודה
 
איך לנמק עזיבת מקום עבודה בראיון עבודה

שלום לך כוכבית השמים,
אמרי את האמת. מראיינים מקצועיים שיושבים מולך בראיון עבודה "מחפשים" תמיד את מה שלא בסדר... לכן אם לא תאמרי את האמת את עלולה להסתבך בראיון. בזמן ראיון עבודה את במצב "רגיש" יש התרגשות ואם את לא נצמדת לאמת - יש סיכוי שתתבלבלי ואז תצאי עוד פחות טוב ממה שתכננת...
אבל

את יכולה לבחור מילים. לספר את הסיפור כפי שהוא באמת, אבל במילים אחרות. כדי שזה לא ישתמע לא טוב, שלא ישתמע כביקורת או לא יתקבל באופן שלילי.
למשל את יכולה בהחלט לאמר שהתפקיד בסופו של דבר לא ענה לציפיות שלך ואכן התאכזבת. ברור שישאלו למה ומה קרה ואת צריכה להיות מוכנה עם תשובה. ושוב גם כאן את יכולה לאמר את האמת - שבראיון העבודה הציגו לך את המשרה באופן אחד ובפועל ביום/יום בזמן העבודה הסתבר לך שזו לא המשרה באמת ושאת לא עושה את מה שתיארו לך ואת מה שציפית לעשות.
את לא צריכה להיות חד משמעית ולהשתמש במילים כמו שכתבת לי "פער עצום" זה אכן קצת לא נישמע טוב, קצת ביקורתי מדי. אבל ממלים כגון "התאכזבתי מתוכן התפקיד" יבינו שהיה פער גם בלי המילים "פער עצום".
מעבר לזה - את לא צריכה לנדב אינפורמציה על דברים שלא נשאלת - לדוגמא - אין צורך שתספרי שהבהרת בראיון העבודה שאת לא מעוניינת בתפקיד בשרות לקוחות.
בקיצור - פחות להקצין את הדברים, לבחור מילים, משפטים יותר רכים שמספרים את אותו סיפור.
אגב, אנשים עושים טעויות - אין בכך כדי לפסול עובדים. גם מעסיקים טועים בבחירת עובדים וגם עובדים טועים בבחירת מקום עבודה.
ואז - מחליפים עבודה או מחליפים עובדים.
 
למעלה