רגישות תחושתית
התרשמתי מפנייתך שאת רואה את ילדתך ברגישות רבה וזה מצוין ... את קושרת את דחייתה החברתית לרגישות תחושתית והקשר הזה אפשרי מאוד, אך יש לי התרשמות שזאת לא הסיבה האפשרית היחידה ... ציינת שילדתך ילדה מקסימה וכלי זה של תקשורת מפותח אצלה ... האם יכול להיות מצב שכלי זה בא על חשבון מיומנויות אחרות - מוטוריות, ביצועיות, חברתיות ?? האם היא בתך הבכורה, האם היא אגוצנטרית, עקשנית מדי, שתלטנית מדי, אולי דעתנית מדי, האם יש לה יכולת להתחלק במשאבים, יכולת לוותר, להשתלט על דחפים ? ויש עוד המון דברים שמרכיבים את המיומנות החברתית. אני חס וחלילה לא מספקת לך איזושהיא אבחנה, אני רק מציעה לבדוק את הדברים בראיה תפקודית כוללת. אני חושבת שבמצב של דחיה חברתית חשוב לבצע בדיקה רצינית עם המורה ואולי אף עם פסיכולוגית בה"ס, כשי לבנות איזושהיא תכנית "חיברות" מסודרת שבה תחשף בהדרגה למיומנויות החברתיות שלהן נדרשת. הטיפול התחושתי חשוב, אך יכול להיות שמרפאה בעיסוק מנוסה תאתר גם את הקשיים האחרים ותוכל לסייע בטיפול או בהפנייה לגורם מקצועי שיוכל לעזור. אני אנסה לצרף דף מידע שאספתי פעם על הנושא ... בכל מקרה בהצלחה
התרשמתי מפנייתך שאת רואה את ילדתך ברגישות רבה וזה מצוין ... את קושרת את דחייתה החברתית לרגישות תחושתית והקשר הזה אפשרי מאוד, אך יש לי התרשמות שזאת לא הסיבה האפשרית היחידה ... ציינת שילדתך ילדה מקסימה וכלי זה של תקשורת מפותח אצלה ... האם יכול להיות מצב שכלי זה בא על חשבון מיומנויות אחרות - מוטוריות, ביצועיות, חברתיות ?? האם היא בתך הבכורה, האם היא אגוצנטרית, עקשנית מדי, שתלטנית מדי, אולי דעתנית מדי, האם יש לה יכולת להתחלק במשאבים, יכולת לוותר, להשתלט על דחפים ? ויש עוד המון דברים שמרכיבים את המיומנות החברתית. אני חס וחלילה לא מספקת לך איזושהיא אבחנה, אני רק מציעה לבדוק את הדברים בראיה תפקודית כוללת. אני חושבת שבמצב של דחיה חברתית חשוב לבצע בדיקה רצינית עם המורה ואולי אף עם פסיכולוגית בה"ס, כשי לבנות איזושהיא תכנית "חיברות" מסודרת שבה תחשף בהדרגה למיומנויות החברתיות שלהן נדרשת. הטיפול התחושתי חשוב, אך יכול להיות שמרפאה בעיסוק מנוסה תאתר גם את הקשיים האחרים ותוכל לסייע בטיפול או בהפנייה לגורם מקצועי שיוכל לעזור. אני אנסה לצרף דף מידע שאספתי פעם על הנושא ... בכל מקרה בהצלחה