קשיחות בולם ו-QR - דיון "מדעי" ...

ntha

New member
קצת סדר...

יש כאן בשרשור בנושא הפייק איזה בלבול. לשאלת ה - Maxle - טוב/לא טוב, אין קשר לנושא הקשיחות. הפייק קשיח! ה - maxle הוא פטנט המיועד לקיבוע/נעילה/אבטוח ומן הסתם יעבוד מצוין גם בבוקסר. השאלה איך יחזיק לאורך זמן (שוב-לא קשור לקשיחות!!!). סטיב פיט יכול להרשות לעצמו...
 

etal2

New member
המקסל בבוקסר קצת שונה מהרגיל

ציר המקסל שעל הבוקסר נקרא מקסל DH ועד כמה שאני יודע איננו תואם למקסל הרגיל שעל הפייק והבוקסר ride. הוא אמור להיות חזק\עמיד יותר ואיננו עובד עם ידית QR.
 

bajayo

New member
פיזור עומסים

ככל ששטח המגע בנקודות החיבור גדול יותר כך גדל חוזקו של המבנה.
 

joyea

New member
הלפטי בנוי בצורה שונה לגמרי ומעניית

קודם כל אין לו QR וחיבור בין החלק התחתון של הלפטי לציר הגלגל בנוי בצורה שונה לגמרי מגלגלים רגילים. החלק התחתון של הלפטי הוא בעצם כמו האות "ך" רק הפוך וזה בחתיכה אחת, כאשר נקודת הכיפוף היא בקוטר גדול והולך ונהיה צר כמו חרוט כטום בקודקודו. ואין ממש נבה קונבציונלית. בכיפוף עצמו עיקר העומס ובגלל זה עם הקוטר עבה, בקצה הנבה איפה שאין כלום הציר מאוד דק, בערך שליש מהעובי בברך. קשר בין עובי לחוזק
 

ntha

New member
הלפטי קשיח מסיבה נוספת

מאחר וללפטי רגל אחת העומס יוצר אפקט שונה ממה שקורה בבולמים "רגילים" שבהם הפיתול מתבטא בזה שרגל אחת רוצה לנוע קדימה והשניה אחורה ביחס ל -Crown כך שהעומס הוא על חיבור הצינורות ל Crown. בלפטי הפיתול גורם לצינור שאליו מחובר ציר הגלגל (אין חיבור. זה בעצם אותו חלק) לרצות להסתובב בתוך הצינור העליון שמחובר לשלדה. מאחר והמגע בין החלקים הוא מעין מבנה של "מסילות" (אני לא לגמרי בטוח אבל משהו מעין זה) הקשיחות של הלפטי קשורה גם ב Tolerance הצדי של החיכוך בחלקים הפנימיים. עובי ציר הגלגל בלפטי תורם לקשיחות אבל בעיקר תורם לכך שהציר לא יישבר...
 
למעלה