קרמשניט

hofnoan

New member
איך אוכלים את כל העוגה ומשאירים אתה שלמה?../images/Emo6.gif

 
אני רואה שאני צריך להסביר

אני מתכוון לזה שהשכבות הן בעלות קשיות שונה מאד זו מזו, זאת בהשוואה לעוגות אחרות שהמרקם שלהן פחות או יותר אחיד.
 

bali

New member
מנהל
זו באמת שאלה טובה איך אוכלים את זה

בקונדיטוריות עלי הבצק בעוגה הזו מאד דקים, כך שע"י דקירה של החתיכה עם מזלג אפשר לאכול בלי לחרב את כל העוגה. העלים הקנויים בסופר עבים למדיי וזו אכן בעיה לאכול ככה. אפשר לנסות לחתוך את העלה לשניים לרוחב כך שיהיו שני עלים דקים יותר מכל עלה. גם לקרר את העוגה עם הקרם ללילה לפני האכילה עוזר כי הקרם מרטיב קצת את העלים ומרכך אותם קצת. בתכל'ס, בלי הרבה גינונים, כשאנחנו מכינים ואוכלים קרמשניט בבית הרבה פעמים אחרי ביס או שניים עם מזלג כולם נכנעים ואוכלים בידיים
 
שאלה מעולה ויש פתרון

חורצים קוי חלוקה על החלק המיועד להיות עליון (לפני האפיה). לאחר האפיה מסיימים את החיתוך. מניחים, כמו פאזל, את החלקים המרכיבים את החלק העליון של הקמשניט. אותו דבר עם העוגה "עקיצת הדבורה". זו דרך אלגנטית לשמור על הפריכות וגם על המראה.
 
פשוט במקום לחתוך לריבועים

חתוכים לרצועות דקות, וכמובן אוכלים עם הידיים, זה הרבה יותר טעים ככה
 

pirge

New member
קרמשניט קרם נוסטלגי במחברת של אמא מלפני……

http://www.pirge.co.il/נוסטלגיה/קרמשניט-קרם-נוסטלגי-במחברת-של-אמא-מלפנ http://www.pirge.co.il/נוסטלגיה/קרמשניט-קרם-נוסטלגי-במחברת-של-אמא-מלפנ קרמשניט קרם נוסטלגי במחברת של אמא מלפני…… פורסם בתאריך 30 במאי 2010 @ 11:24 מופיע בקטגוריות: נוסטלגיה, עוגות שונות, קינוחים ומוסים, קרמים קרמשניט קרם נוסטלגי במחברת של אמא מלפני…… קרם מקורי במחברת של אמא מלפני עשרות רבות של שנים…. מי שרוצה ל"התעמק" ו"לחקור" את הנושא ואת הטעם של פעם מוזמן להכין. אני מניחה שהמרגרינה שמופיעה במתכון היא מגורם חיסכון בלבד,ולכן לא השתמשו בחמאה.אני הכנתי בדיוק כפי שרשום במקור ולא שיניתי דבר. אמא היתה ממלאה בקרם הזה גם פחזניות תוצרת בית. מתכון:אמא של פירגה מצרכים: 2 כוסות חלב+3/4 כוס חלב 10 כפות מחוקות סוכר (לטעמי להוסיף עוד 3 כפות לפחות.) 2 שקיות סוכר וניל 60 גרם קורנפלור (במדידה שלי יצא 3 כפות מלאות,אבל עדיף לשקול.) 3 חלמונים 100 גרם מרגרינה בלי מלח 50 גרם חמאה כפית סוכר אבקת סוכר להגשה אופן הכנה: (יש לקרוא היטב לפני שמיישמים כל פעולה ועוברים לשלב הבא). תודה. 1. לערבב בכלי 3/4 כוס חלב+הקורנפלור+החלמונים לבלילה חלקה. 2. להרתיח בסיר 2 כוסות חלב+ סוכר + סוכר וניל עד לסף רתיחה. 3. מיד להכניס לסיר את תערובת הקורנפלור (לפני שמכניסים לסיר צריך לערבב שוב ולבדוק שאין גושים) .להנמיך להבה . לבחוש כל הזמן עד שיסמיך ויהיו בועות. 4. לכבות את האש ולבזוק כף סוכר למעלה כדי למנוע קרום. להוריד מהגז ולשים בצד עד שהקרם יצטנן היטב. אפשר לבחוש על קערת קרח ולזרז את ההתקררות. 5. שמים במיקסר: 100 גרם מרגרינה בלי מלח + 50 גרם חמאה – (שיהיו בטמפרטורת החדר –מאד רכים) מקציפים היטב לצבע לבן כ-15 דקות. צריך לקבל צבע צחור. המירקם כמו משחה לבנה. ראו תמונה. יש מדי פעם לנקות במרית את המקצף והקערה. 6. להכניס לקערת המיקסר כ ף אחרי כ ף מפודינג הוניל שהתקרר לערבל במהירות ק ט נ ה עד להתמזגות המרגרינה בקרם ולעבור לכף הבאה. בשלב של האיחוד חייבים להיעזר במרית ומדי פעם להפסיק את פעולת המיקסר ולנקות את המקצף והדפנות. לפחות בכפות הראשונות עד שנהיה קרם גמיש . ככה להמשיך עד שכל הקרם יעבור לקערת המיקסר ויתקבל קרם נפלא. חובה : לבדוק שהמרגרינה+חמאה נמסים היטב ואין גושים.עדיף להמשיך להקציף עוד מספר דקות. "טיפ" מי שרוצה יכול להוסיף לקרם המקורי עוד קרם: להקציף מיכל שמנת מתוקה+שקית אינסטנט פודינג וניל+3/4 כוס חלב לערבב את 2 הקרמים ביחד. את העלים אפשר לקנות או לאפות לבד כשאופים בצק עלים תבנית הגדולה של התנור ,אחרי האפייה הבצק מתכווץ ויתאים לתבנית בגודל 27X33. מורחים את כל הקרם על הבצק . את הבצק השני אני מפוררת מעל לקרם (רק את החלקים הקראנצ'יים את החלקים השומניים של הבצק אני זורקת). אפשרות נוספת היא לחתוך את הבצק העליון לריבועים ולהניח מעל לקרם ריבועי עלים. כך החיתוך יהיה קל ונאה יותר. מגישים עם בזיקה של אבקת סוכר קישור להכנת בצק עלים בבית: http://www.pirge.co.il/בצקים-שונים/בצק-עלים-ביתי-למגוון-מליות-מתוק-ומלוח תהנו UA:F [1.2.3_620] -------------------------------------------------------------------------------- המתכון הודפס מתוך האתר טועמים במטבח עם מתכונים של פירגה: http://www.pirge.co.il כתובת המתכון: http://www.pirge.co.il/נוסטלגיה/קרמשניט-קרם-נוסטלגי-במחברת-של-אמא-מלפנ לחץ כאן להדפסה. © כל הזכויות שמורות 2009 - טועמים במטבח עם מתכונים של פירגה
 

bali

New member
מנהל
יש כמה אופציות

קרם פטיסייר (קר וניל עם וניל אמיתי) מבושל. קרם כמו שפירגה שמה לך שהוא מאד דומה לפטיסייר רק שמכיל גם חמאה ומרגרינה. קרם פטיסייר שמעדנים עם שמנת מתוקה מוקצפת. קרם מהיר של קצפת שמקציפים יחד עם חבילת אינסטנט פודינג וניל וכוס חלב - מקציפים לקרם יציב וממלאים. אם את צריכה מתכון לקרם פטיסייר קלאסי, רק תגידי.
 

אימהלה

New member
אשמח לקבל מתכון לקרם פטיסייר ...

אני מכירה את מתכון האיסטנט פודינג ...
 

bali

New member
מנהל
קרם פטיסייר

מתכון: creme patisiere קרם פטיסייר רכיבים: 250 מ"ל חלב 3 חלמוני ביצים 60 גרם סוכר 15 גרם קמח 15 גרם עמילן תירס (קורנפלור) 1 מקל וניל אופן הכנה: מחממים את החלב עם מקל ווניל חצויי עד לכמעט רתיחה. בינתיים טורפים את החלמונים עם הסוכר, ומוסיפים את הקמח והקורנפלור תוך טריפה ידנית. כשהחלב חם, מורידים מהאש, מוציאם את מקל הווניל ומוציאים ממנו את הגרגרים השחורים לתוך החלב. מעבירים קצת מהחלב לחלמונים ומערבבים מהר. מוסיפים עוד קצת מהחלב ומערבבים שוב במהירות. מערבבים את שאר החלב עם החלמונים ומחזירים לאש גבוהה ומבשלים תוך ערבוב רצוף עד שהקרם מסמיך. מסירים מהאש, מעבירים לתבנית שטוחה יחסית כדי שהקרם יצטנן, מכסים בניילון נצמד בצמוד לקרם עצמו כדי שלא יווצר קרום ושומרים במקרר. לפני השימוש בקרם טורפים אותו שוב כדי שיקבל מרקם חלק. * אפשר להוסיף לקרם שמנת מתוקה מוקצפת אחרי שהקרם התקרר והתייצב. לפני הוספת השמנת צריך לטרוף את הקרם כדי שהוא יהיה חלק ורך יותר. אפשר לעשות את זה עם כף מהקצפת.
 

amysh

New member
כל האופציות שבאלי ציינה טובות, לדעתי הכי טעים

ומתאים לקרם שניט- זה קרם פטיסייר שמעושר ומעודן בקצפת. ראיתן אתמול במאסטר שף האמריקאי את הקרם שניט שהכין שרון? היא היתה מהממת והשופטים גם שיבחו את הטעם. בהחלט עשה חשק.
 
למעלה