קרישיות, הריון וגלולות

Tנקר בל

New member
קרישיות, הריון וגלולות

חברה שלי שעברה לאחרונה הריון כימי, מיד אחריו היא ביצעה בדיקות קרישיות, וכיום היא מקבלת גלולות לחודש - חודשיים. כשאני הייתי אחרי הלידה: 1. הייתי צריכה לחכות 6 שבועות מההריון. 2. אסור היה לי לקחת גלולות (אפילו שהיה מדובר בתקופה מאוד קצרה - 6 שבועות, עד שתעבור התקופה שמומלץ לחכות לפני להריון נוסף). אני לא יודעת מה לגבי הריון כימי. מישהי יודעת מה דינו של הריון כימי בקשר לשני הנ"ל
 
הריון כימי...

Tנקר - הדבר היחיד שמדאיג רופאים במצב של הריון כימי הוא שאולי זה מחוץ לרחם והם לא יודעים. מרגע שזה נשלל, הרי שלצורך העניין דינו של הריון כימי הוא כאילו לא היה. אין מניעה להמשיך כרגיל עם הכל. הסיבה היא שבהריון כימי לא נוצר אפילו שק הריון (אחרת הוא היה מוגדר כהריון קליני ולא כימי), כך שאין שום השלכות על תיפקוד הרחם. לידה היא מצב אחר לחלוטין, ואחריה באמת צריך לחכות 6 שבועות, הן כדי לודא שיש מחזור והמערכת ההורמונלית התאפסה, והן כדי לודא שהמערכת המכנית חזרה פחות או יותר למצבה, הרחם התכווץ ואין שאריות.
 

Tנקר בל

New member
אוי, אני כזו ../images/Emo163.gif

טעיתי. זה לא היה הריון כימי, אלא הריון רגיל - עם דופק שחייב גרידה בגלל המיקום שלו. ובכלל, קראתי שוב את השאלה שלי והיא לא ברורה. אז אני מנסחת שוב: האם לפני ביצוע בדיקת קרישיות צריך לחכות 6 שבועות, גם אחרי גרידה, ואחרי וידוא שהבטא ירדה? כאשר יש חשד לקרישיות האם מותר לקחת גלולות לתקופה קצרה של חודש חודשיים, כמה שבועות אחרי גרידה (אבל אחרי שהבטא כבר ירדה)?
 
על קרישה, הורמונים וגלולות

אני מודה שאני לא דוגמא טובה כי לי יש קרישיות-יתר ממש היסטרית והיא חלק ממחלה אוטו-אימיונית. אבל, עוד לפני שהמחלה שלי אותרה, כבר ניתן היה לחשוד שיש לי בעית קרישיות (פתאום ביום בהיר אחד היתה לי טרומבוזה בוריד ראשי שכשלעצמה יכולה היתה לחסל אותי - DVT = DEEP VEIN THROMBOSIS). למזלי זה היה ברגל ולא בריאות או במוח. כבר אז, ועוד לפני הדיאגנוזה, אמרו לי הרופאים: להפסיק עם הגלולות מייד! ההורמונים שבגלולה והקרישיות זה כמו גפרור לנפט. זה נכון גם לכל משך ההריון ההורמונלי, בשל כך מדללים עם הפרין. לכן, לדעתי, אם יש חשד לקרישיות - עדיף לא לקחת גלולות.
 
גם אני ../images/Emo163.gif

נראה לי שלא כתבתי כלכך ברור. מה שרציתי לומר הוא שהגלולות מסוכנות מאוד למצב של קרישיות בגלל ההורמונים שבהן. אם הבנתי נכון, חברתך חוששת מהמצאות שאריות הורמונים של הריון בגופה ורוצה לוודא ירידה משמעותית של הבטא כדי לחזור ולקחת גלולות. אבל הגלולות הן בפני עצמן הורמונים ואינן מסוכנות פחות מהורמונים טבעיים של הריון לגוף עם נטיה לקרישיות יתר. אויש. אני קוראת וכל מה שקופץ זה "הורמונים הם הורמונים הם הורמונים הורמונים הורמונים". אני הולכת לישון. מקוה שהבנת אותי...
 
טנקר

אכן חייבים לחכות 6 שבועות גם אחרי גרידא וגם אחרי ירידת הבטא. בהריון מדדי הקרישה משתנים ולוקח להם כנראה 6 שבועות לחזור לנורמה. אצלי אני זוכרת ששאלו במפורש במעבדה האם עברו כבר 6 שבועות מאז הפסקת ההריון.
 
למעלה