קריאת שם על שם בן משפחה שנפל

קריאת שם על שם בן משפחה שנפל

בעקבות פטירתו בטרם עת של אהוד מנור, פתאום חדרה להכרתי ההבנה שהוא קרא לבנו על שם אחיו שנהרג. מאז ומתמיד צימררה אותי המחשבה שקוראים לילד על שם אדם קרוב שנפל בקרב או שמת שלא בשיבה טובה. איך אתם מרגישים עם זה? מה דעתכם?
 

שי ז.

New member
אני לא בעד

כל אחד הוא אדם בפני עצמו ולא בא להנציח אף אחד אחר.
 

Kalla

New member
לא הייתי קוראת בשם שאני לא אוהבת

אך בשם יפה הייתי קוראת, לא כדי להנציח אלא כי זה שם יפה. אני מאוד לא מאמינה בעין הרע או בקשר בין דברים כאלה.
 

jole

New member
לא אוהב שקוראים על שם מישהו

חי או מת. מאמינה שלכל אחד מגיעה התחלה נקייה בלי לסחוב איתו תיקים של מישהו אחר.
 

אמאל4

New member
אחרי שאמא שלי נפטרה מאוד רציתי

בת שתיקרה על שמה. קיבלתי במתנה בן נהדר. השם שלו הוא שילוב של שמות הורי אבי הבר התקף לב והיה זקוק לניתוח מעקפים דחוף בדיוק בחודש בו גליתי שאני הרה לאבי קוראים אהרון לאימי קראו אלן לדובדבן שלי קוראים אריאל בעבר מאוד התנגדתי לקרא לילד ע"ש הדעה שלי השתנתה,לא יודעת למה. לבני הגדול יש שם שני על שם סבא של בעלי נתנאל-נחום לאריאל יש שם שני על שם סבא שלי-מנחם. ילדתי השניה מור קוריה ע"ש סבא שלי מרדכי. בעקבות חלופ שחלמתי עליו עוד לפני שידעתי שאני הרה חלמתי שאני לבושה בשמלת כלה והוא מוביל אותי לחופה.
 

שירי ל

New member
לא אוהבת את הרעיון - אין לי שום סיב

סיבה הגיונית למה לא - סתם חושבת ששם צריך להיבחר הכי יפה בלי שום אילוצים.
 

ענבל30

New member
אני לא הייתי עושה את זה

אבל אני יכולה להבין את הצורך לשמר את זכר הנופל גם בדרך זו. מהכרות שלי עם אנשים שנקראו על שם מישהו שנפל, זה בדרך כלל לא מעיק עליהם במיוחד, ומעניק לשמם משמעות.
 

ענבל30

New member
איזה ניסוח רע ../images/Emo3.gif תרשו לי לתקן:

מקומץ האנשים שאני מכירה שנקראו על שם בן משפחה שנפל, לא ראיתי שזה מפריע להם במיוחד. כמובן שיכול להיות שזה יעיק על אחרים שנקראו על שם.
 
לא אוהבת, מפחיד אותי

אצל בעלי נוהגים לקרוא לנכד הראשון של הבן הבכור על שם הסבא גם שהוא בחיים (זה הצד הטוניסאי), וכולם עשו לי את המוות לקרוא להוד יהודה בשם של חמי. בסוף הלכנו על הוד שזה מלשון יהודה והוספנו יהודה כשם שני, העיקר שכולם יהיו מרוצים.
 
היות ואני נקראית על שם אישה שנפטרה

אני רק יכולה להגיד שלמרות שאני אוהבת את שמי, גם כי השם שלי הוא לא אותו שם בדיוק אלא גרסה מודרנית וצעירה יותר של השם המקורי, אני קיבלתי את השם הזה ביחד עם "תיק". לעד אני אהיה מקושרת לאותה סבתא, תמיד משווים אותי אליה (אני גם דומה לה מאוד) בקיצור, אני לא בעד ולכן שבלולותיי קיבלו שמות מקוריים וחדשים ללא שום קשר למישהו שנפטר.
 

mbar30

New member
סיפור חדש מהשבוע: בעלי שיחיה יואב

נקרא על שם דודו יואב אחי אביו. הדוד נפל בטיסה במסוקו והותיר אחריו אשה +1 השבוע יואבי היה במסגרת עבודתו אצל מושבניק שמעוניין לבצע עבודה מסויימת שיואב היה חיב לבדוק את העניין. מיד כשנתן את כרטיס הביקור שלו עיני האיש המקבל התעגלו ובמשך כל הפגישה הוא התבונן בעניין ביואב רק בסופה של הפגישה שאל אם זה השם האמיתי והשיחה התגלגלה לעובדה שאתו מושבניק היה אחד מחבריו הטובים ביותר של יואב ז"ל הדוד. מצמרר נכון??? אז אני ממש לא בעד לקרא על שם מישהו לא חי ולא מת. מפחידדדדדדדדדדדדדדדדדדדד
 

mbar30

New member
לא הבנתי - מה??? אני גם מצוננת

וגם עם חום ועיני דומעות ולא הבנתי
 

כרמיון

New member
אני חושבת שלא הייתי עושה את זה

כי זה מוזר לי. אבל נראה לי שאנשים שעושים את זה בדרך כלל כן רואים את הילד כאינדיבידואל, והשם הזהה לא אומר שהילד הוא אנדרטה חיה. אגב, שמתי לב שבכלי התקשורת כל הזמן הציגו את הבן בכינוי שלו, ידי. תהיתי אם זה שנוהגים לקרוא לו בכינוי קשור, אולי, לזה שיש לו שם טעון כל-כך.
 
לי קראו על שם סבתי שנפטרה

ולאחי על שם סבי שנפטר.....הם לא מתו בשיבה טובה.....ואני מקווה שאין לכך השפעה עלינו...בכל מקרה אני לא מתכוונת לשנות את שמי. לעומת זאת, לאבי קראו על שם אח שלו שנהרג במלחמה, והוא הלך לרב, והרב אמר לאבא שלי שעליו להחליף את שמו....ואבא שלי עשה זאת והחליף את שמו....
 
למעלה