קרובי משפחה פרסיים...
קרובי משפחה פרסיים...
אחד הדברים שנחמדים בעסקי הרבות הוא שהם חוצים ללא התלבטות גבולות ודתות ולראייה, אחרי מלחמת ששת הימים מצא צה"ל בסיני שמונה קטרי דיזל מצריים, ארבעה מתוכם מדגם כמעט זהה לדגם העיקרי שהיה באותה עת בשימוש רכבת ישראל (G12) והשאר גם הם מאותה משפחת דגמים (G8 ו-G16 - כלומר בעלי מנועים שונים). ההיסטוריה חוזרת כמובן על עצמה בדרך-כלל, ואני כמובן מקווה שלא נצטרך לכבוש את דמשק, אבל אם נבקר שם פעם יש סיכוי טוב שנמצא שם קטרים שנראים כמעט אותו הדבר כמו ה-JT42CW שלנו, למרות שמבפנים הם שונים כמעט לחלוטין והם בכלל יוצרו בצרפת. גם באיראן יש לקטרים החדשים שלנו קרובי משפחה רחוקים, והם ההוכחה גם שלמעשה, רכבת ישראל לא היתה צריכה להסתפק בעיצוב החיצוני האיום והנורא שחברת אלסטום מכרה לה - שימו לב לכך שמתחת לקישוטים, מדובר באותו מבנה כמו זה של הקטרים שלנו. מדובר בקטרים המכונים PRIMA AD 43 CAC (בתמונה מופיעה גרסת הנוסעים) - הספק המנוע הוא 4300 כ"ס והתמסורת החשמלית היא מהסוג המתקדם AC-AC. (התמונה צולמה ביולי 2002 והיא מופיעה באותה אתר כמו בתמונות שלעיל).
קרובי משפחה פרסיים...
אחד הדברים שנחמדים בעסקי הרבות הוא שהם חוצים ללא התלבטות גבולות ודתות ולראייה, אחרי מלחמת ששת הימים מצא צה"ל בסיני שמונה קטרי דיזל מצריים, ארבעה מתוכם מדגם כמעט זהה לדגם העיקרי שהיה באותה עת בשימוש רכבת ישראל (G12) והשאר גם הם מאותה משפחת דגמים (G8 ו-G16 - כלומר בעלי מנועים שונים). ההיסטוריה חוזרת כמובן על עצמה בדרך-כלל, ואני כמובן מקווה שלא נצטרך לכבוש את דמשק, אבל אם נבקר שם פעם יש סיכוי טוב שנמצא שם קטרים שנראים כמעט אותו הדבר כמו ה-JT42CW שלנו, למרות שמבפנים הם שונים כמעט לחלוטין והם בכלל יוצרו בצרפת. גם באיראן יש לקטרים החדשים שלנו קרובי משפחה רחוקים, והם ההוכחה גם שלמעשה, רכבת ישראל לא היתה צריכה להסתפק בעיצוב החיצוני האיום והנורא שחברת אלסטום מכרה לה - שימו לב לכך שמתחת לקישוטים, מדובר באותו מבנה כמו זה של הקטרים שלנו. מדובר בקטרים המכונים PRIMA AD 43 CAC (בתמונה מופיעה גרסת הנוסעים) - הספק המנוע הוא 4300 כ"ס והתמסורת החשמלית היא מהסוג המתקדם AC-AC. (התמונה צולמה ביולי 2002 והיא מופיעה באותה אתר כמו בתמונות שלעיל).