קרדיטים בפרסום באינטרנט

קרדיטים בפרסום באינטרנט

כידוע לכולנו, משרדי הפרסום מוסיפים על כל הפרסומים שהם מכינים עבור הלקוח קרדיט עם שם משרד הפרסום. באינטרנט, הדבר פחות נהוג ורק מספר מצוצם של משרדי אינטראקטיב נוהגים לעשות כך על גבי באנרים ושאר אמצעי הפרסום. האם לדעתכם צריך להיות קרדיט גם באינטרנט, כמו בטלויזיה למשל?
 

lady inferno

New member
תלוי...

בבאנרים לא אבל בעמודים הפרסומיים כן. אצלנו הציעו אפשרות מעניינת של "easter egg" ("הפתעות" שתולות בתוך תוכנות, המופיעות בצירוף מקשים ספציפי או בסדר פעולות מסויים), שחושפת את הלוגו של החברה - בגדול!
 

dubonlolo

New member
קרדיט

לדעתי גם במדיה אחרת לא צריך קרדיט. כנהוג בגולה הדוויה. אני כסטודיו עצמאי לא שם קרדיט אף-פעם בשום מדיה.
 

רני75

New member
צריך קרדיט!

בדפוס על כל מודעה הכי קטנה שמים קרדיט. אז למה שלא לשים על באנרים? בסך הכל ישנה סיבה מאוד טובה לקרדיט. זה מביא לקוחות נוספים. אביאיס, למה אתה חושב שזה מגוחך לשים קרדיט על באנר? בגלל השימושיות הקצרה שלו? מה יותר חד פעמי ממודעה בעיתון יומי?... בגלל הגודל שלו? שים לב שעל כל בול כתוב שם המעצב. מה יותר קטן מבול?... מלבד זה, ברכות לרגל העלאת הפורום שיהיה בהצלחה! ילא עוד סופגניה אחת ודי...
 

assael10

New member
אתה טועה

הבאנרים הבסיסים היום ברוב אתרי האינטרנט נעים סביב גודל ה 468X60, בבאנרים כאלה יש אפשרות כלשהי לשים קרדיט אבל זה יכול לפגום בבאנר ובמסר שהם מטבעם הרבה יותר מהירים ממדיות אחרות ותופסים מקום. בבאנרים מסוגים אחרים כמו גדלים של 145X50 ודומיהם זה בלתי אפשרי מבחינת מקום וכל גרפיקאי יצעק עד לב השמים אם רק תנסה לשרבב לשם אות שלא במקום.
 
לא כל כך

ה-468 כבר לא חולש על מיקומים רבים כמו בעבר. למעשה, וזה כבר חומר לדיון אחר (בלינק המצורף), יש היום ריבוי גדלים של באנרים מסוגים שונים באתרים השונים, עם עדיפות ברורה לגודל.
 
ומי אמר...

שאם מישהו אחר עושה אז גם לי מותר לעשות? נכון, בדפוס, בטלויזיה ובכלל במדיות השונות מקובל לקחת קרדיט. ואני מדגישה את המילה לקחת! אבל אולי גם בתחום הזה, של הקרדיטים, כדאי שלאינטרנט יהיה יתרון נוסף... לקוחות נוספים יגיעו אם הלקוחות הקיימים יהיו מרוצים. תדאג שאלה יהיו מרוצים וזה יעשה הרבה יותר מאיזה באנר מושך...
 
וזה נכון בגלל יחסי הפרופורציות.

על שלט פרסומת בגודל של כמה מטרים בריאים, הקרדיט תופס אחוז מזערי, יהיה גדול ככל שיהיה. והפרופורציה בין השניים נשמרת ככל שיורדים עד לגודל של מודעת עיתון, קטנה ככל שתהיה. במעבר למדיה הדיגיטלית אי אפשר לשמור על הפרופורציה הזו. הקטנת הקרדיט בהתאם לגודל הבאנר היא בלתי אפשרית בגלל הגודל המזערי של שטחי הפרסום והמגבלה הטכנית של העבודה ב-72 DPI (שבמקרה הרע ביותר היא עדיין חצי מרזולוצית הדפוס). כדי לשמור על קריאות מינימלית צריך להגדיל את הקרדיט בעשרות אחוזים, אין מקום לשני מפרסמים על באנר אחד. זה נראה רע, אפילו רע מאד. לדעתי, המקום הראוי והמתבקש לקרדיט הוא בצינעה בעמוד הנחיתה, ואולי אפילו במגה באנרים.
 
לא ראיתי שזה הפריע למשהו כש Y&R

מעלים קמפיין... זה נחמד. זה לא פוגע ולא מפריע. יש משרדים קטנים שכל קמפיין שנחשף בצורה טובה יכול רק להועיל להם. אם אני לא טועה, קורל-טל שמו את השם שלהם על הקמפיין האחרון שלהם.
 
אני מסכים עם נתי

זה נחמד, אנשים רגילים לזה ממדיות אחרות, וכל עוד זה לא תופס מקום גדול מדי ולא פרופורציונלי זה נראה לי הגיוני, אולי אפילו מתבקש.
 

negev1

New member
win:win situation

אני חושב שלא צריך להשוות בין קרדיטים בפרסום הכללי לזה שבאינטרנט. להיפך, צריך להוביל את המהפיכה באינטרנט. אם משרד אינטראקטיב מעונין ששמו יופיע על גבי הפרסום- זוהי למעשה פרסומת עבור משרד האינטראקטיב, וככזו היא צריך לשלם ללקוח שהזמין את העבודה לאחר שקיבל את רשותו כמובן. נראה לי שהמשוואה היא משהו כמו: הפקה חינם תמורת פרסום של האינטראקטיב בהפקה. בקיצור, כמו בכל תחום (עיסקי) צריך להגיע ל win:win situation
 
למעלה