המעבר לחמישה ימי עבודה
אני לא זוכר במדויקמתי עברנו לעבוד חמישה ימים בשבוע. כנראה בסביבות 20 שנה. מאז המעבר לעבודה של חמישה ימים בשבוע לא התבקשתי ולו פעם אחת לבוא לעבוד ביום שישי. יתרה מזו במקרה של צורך לעבוד ביום שישי ידוע לי על פיצוי כספי של שעות נוספות, או מתן יום חופשי אחר במהלך השבוע וכל זה בתאום מלא עם העובד ומתן התראה של מספר ימים מראש. אני לא רואה היכן הניצול של העובד במקרה של מעבר שכזה, נהפוך הוא, ישנם המון עובדים שהיו שמחים לעבוד בימי שבת ולקחת יום חופש לסידורים ביום שבו כל המשק עובד. ישנם הרבה עובדים אשר נזקקים להכנסה נוספת ובכייף היו עושים שעות נוספות בשבת מה שנותן להם הכנסה כפולה אבל הרעיון הכללי הוא טובת משק המדינה טובת הבטיחות בדרכים טובת חופש התנועה של האדם ועוד אין סוף סיבות של כדאי. חוץ מבעיה אחת... דת ומדינה אבל זה לא הפורום הנכון לנושא זה.
המעבר לחמישה ימי עבודהכפי שאמרו רבים
אם יש ארגונים שלא מקיימים את החוק וכופים על עובדים לעבוד בימים ובשעות שלא בהסכמתם, הרי שהם עוברים עבירה חמורה אני דווקא יודע להגיד שחברות גדולות כמו אגד ודן מקפידות בד"כ על חוקי העבודה, בוודאי הרבה יותר ממסעדה או מועדון ממוצעים. אותי אישית דווקא מטריד הרבה יותר שיש חברות שמעסיקות נהגים בשכר מינימום או שואף למינימום מאשר שנהג פלוני יעבוד בשבת. להיפך, אני חושב שיהיו נהגים רבים שיקפצו על המציאה לעבוד בשבת עם עומס נוסעים נמוך, כבישים פנויים ושכר גבוה, ולנוח יום אחר בשבוע. אפשר אף להגדיר בחוק שנהג תחבורה ציבורית יעבוד 4 ימים בשבוע לכל היותר (נהגים שיעבדו ראשון עד רביעי, ונהגים שיעבדו חמישי עד שבת) אני ממש לא חושב שאתה תסכים שאני אגיד לך שמסיבות סוציאליות לא יספקו לך חשמל או מים בשבת, או ימנעו ממך נסיעה בכביש (גם זה דורש הפעלה של כוח אדם לא קטן). והמחשבה כי תחבורה ציבורית היא משהו חיוני פחות מחשמל או ממים אינה אלא תוצאה של זלזול מתמשך בתחבורה הציבורית במדינה (גם השבתתה בשבת וגם יתר הסיבות המוכרות לנו היטב). ההטפה הדתית עובדת טוב כל כך, עד כי ניתן למצוא אנשים שיגידו שהם מתנגדים לתח"צ בשבת, למרות שהם עצמם נוסעים ברכבם. באיזו זכות הם בכלל חושבים שמגיע להם לנסוע ברכבם בשבת אך לאנשים שידם קצת פחות משגת לא מגיע לנסוע? פשוט נוח להם להישמע פלצנים וליבראלים בכך שהם "נותנים" לנהגים לנוח בשבת. ועוד דבר חשוב אל תשכח... על כל נהג אוטובוס שלא עובד בשבת עובדים לפחות עשרה נהגי מוניות (ספיישל או שירות), אז גם הטיעון הסוציאלי נפסל כאן מהר מאוד.
אני לא זוכר במדויקמתי עברנו לעבוד חמישה ימים בשבוע. כנראה בסביבות 20 שנה. מאז המעבר לעבודה של חמישה ימים בשבוע לא התבקשתי ולו פעם אחת לבוא לעבוד ביום שישי. יתרה מזו במקרה של צורך לעבוד ביום שישי ידוע לי על פיצוי כספי של שעות נוספות, או מתן יום חופשי אחר במהלך השבוע וכל זה בתאום מלא עם העובד ומתן התראה של מספר ימים מראש. אני לא רואה היכן הניצול של העובד במקרה של מעבר שכזה, נהפוך הוא, ישנם המון עובדים שהיו שמחים לעבוד בימי שבת ולקחת יום חופש לסידורים ביום שבו כל המשק עובד. ישנם הרבה עובדים אשר נזקקים להכנסה נוספת ובכייף היו עושים שעות נוספות בשבת מה שנותן להם הכנסה כפולה אבל הרעיון הכללי הוא טובת משק המדינה טובת הבטיחות בדרכים טובת חופש התנועה של האדם ועוד אין סוף סיבות של כדאי. חוץ מבעיה אחת... דת ומדינה אבל זה לא הפורום הנכון לנושא זה.