קראתי עכשיו 6 עמודים אחורה בפורום

Degeneration X

New member
קראתי עכשיו 6 עמודים אחורה בפורום

ויש לי מיליון שאלות אבל עדיין אני מתקשה לסדר אותם לכדי משהו רהוט.. ברשותכם אשאל רק את הגדולות שבהן השאלה הכי גדולה שלי [שלא ראיתי אותה נשאלת עדיין אגב] היא - למה להיות ככ רעים לאבודים!? דארמה הבנתי. נניח שהאחרים היו ה"ילידים" ודארמה באו לחטט להם ולחקור את האי, ועוד היו עלולים להוציא את הפקק או לפרסם את קיומו של האי.. אבל כולה חבורה של אנשים שהתרסקו ב"טעות" ממטוס, סתם אנשים מסכנים ולא חמושים.. למה לתקוף אותם? במיוחד אם ג'יקוב היה קצת רומז שיש שם מועמדים.. [מה שמעלה את השאלה של רמת המעורבות של ג'יקוב. הוא לא מתגלה לאף אחד אבל מעביר מסרים דרך ריצ'רד. איך הוא מחליט במה להתערב ובמה לא? איזה מידע לנדב ואיזה לא? שיגלה להם כבר הכל וזהו זה, אף אחד לא יהרוג אף אחד]. ונניח שעברנו את המשוכה הזאת, למה כל הזמן להסתיר? מה כבר הסכנה בזה שיתנו לבובות המסכנות האלה שכל הזמן מוטלות מצד לצד ונתונות למניפולציה, לתת להם קצת מידע כדי שיעשו החלטה מושכלת מי הצד הטוב פה ולצד מי צריך להיות [במקום רק להגיד כל הזמן "תסמוך עליי, יותר כדאי לך להיות בצד שלי" ולא להוסיף מילה]? עוד שאלה גדולה לפני שהיו שני האחים, ה"אמא" שלהם היתה שומרת האי. לא נאמר שהיה באי כוח רע. כלומר הגיוני שצריך להיות מישהו באי שישמור עליו מפני דארמות למינהם, אבל זהו. למה לא לתת לסמוקי לעזוב? האמא אמרה [בעקיפין] שאסור לו לעזוב כי הוא עתיד להיות שומר האי. אבל אז מכורח המציאות היא נאלצה להעביר את התפקיד לג'יקוב. פה זה נגמר מבחינתי - למה בכלל להעמיס עכשיו עוד את עניין ה"לא יכול לעזוב" ושני כוחות שנלחמים? מה סתם כדי לג'יקוב לא יהיה משעמם לבד? והקטע של הלא יכול לפגוע בו - יש מספיק סצנות של מכות, אם ג'יקוב היה לוקח אבן גדולה ומטיח אותה בראש של סמוקי, יש לי איזו הרגשה שהיה קורה משהו מעניין.. ויש לי תיאוריה קטנה לגבי ה IT WORKED: ג'ולייט אמרה את זה מיד אחרי מותה. יותר נכון, הפצצה התפוצצה, כולם היו מעולפים זמן מה, ואז שמעו את ג'ולייט צועקת מהבור, כלומר היתה לה איזה ניר-דת'-אקספריאנס והיא חוותה את עולם המעבר. ואז, היא רצתה להגיד לסויר שהפצצה עבדה, אבל מתה שוב סופית. ואז כשהיא "דיברה" עם מיילס זמן קצר לאחר מותה היא חשבה כמו הצופים שזה עבד, המטוס מעולם לא התרסק והנה היא בחייה האלטרנטיביים. נראה לי
 

tamarhp

New member
תשובות ../images/Emo13.gif

"השאלה הכי גדולה שלי [שלא ראיתי אותה נשאלת עדיין אגב] היא - למה להיות ככ רעים לאבודים!? .... כולה חבורה של אנשים שהתרסקו ב"טעות" ממטוס, סתם אנשים מסכנים ולא חמושים.. למה לתקוף אותם? " אז זהו, שהם לא ידעו שהם סתם אנשים. הם לא יודעים מי הם, מה המטרה שלהם. הם לא יודעים אם הם חמושים. אגב, זו הסיבה שבן שלח את גודווין ואית'ן לרגל - כדי לדעת מי הם ומה הם. וחוץ מזה, גם כשמתרסקת קבוצת אנשים בטעות זה לא אומר שכולם טובים ותמימים. מייקל למשל בגד בקבוצה. סעיד היה פעם מענה צבאי. סוייר נוכל, קייט רוצחת נמלטת. האחרים בסה"כ רצו להגן על עצמם. "במיוחד אם ג'יקוב היה קצת רומז שיש שם מועמדים.. " הוא לא מתערב. " מעביר מסרים דרך ריצ'רד." אני לא חושבת שהוא העביר מסרים דרך ריצ'ארד. אולי ריצ'רד יכל לבוא לדבר איתו אבל הוא לא התערב ולא העביר מסרים. זה היה העיקרון שלו כי הוא רצה להראות לאח שלו שהאנשים הם טובים -בלי שהוא יתערב. "מה כבר הסכנה בזה שיתנו לבובות המסכנות האלה שכל הזמן מוטלות מצד לצד ונתונות למניפולציה, לתת להם קצת מידע כדי שיעשו החלטה מושכלת מי הצד הטוב פה ולצד מי צריך להיות [במקום רק להגיד כל הזמן "תסמוך עליי, יותר כדאי לך להיות בצד שלי" ולא להוסיף מילה]?" אין לי מושג על מי אתה מדבר (האחרים? ג'יקוב?) אבל ככה זה כשאנשים נמצאים בעמדת כח. אם הם יגלו את כל הקלפים, לא ישאר להם שום יתרון על פני אלו שנמצאים מתחתיהם, ויוכלו לרשת ולנשל אותם בקלות. "לפני שהיו שני האחים, ה"אמא" שלהם היתה שומרת האי. לא נאמר שהיה באי כוח רע." יש באי את האור במערה, שעליו צריך לשמור. האור הוא המקור לחיים, המוות והלידה מחדש. " למה לא לתת לסמוקי לעזוב? " סמוקי נוצר בהמשך, וככל הנראה הוא היה שורש הרוע. אם הוא היה עוזב, היה קורה משהו רע - או שהעולם היה נחרב או משהו כזה. ולגבי ג'ולייט- היא אכן חוותה חוויץ סף מוות שהראתה לה את עולם המעבר, שבו היא מצליחה להוציא את החטיף מהמכונה ואומרת לסוייר "זה עבד". שים לב שהיא אמרה כמה משפטים מעולם המעבר -למשל על הקפה. היא בסה"כ מלמלה משפטים שהיא אמרה באותו רגע בעולם המעבר. זה היה גם ניסיון לבלבל את הצופים כמובן....
 

Degeneration X

New member
רגע רגע רגע רגע ../images/Emo13.gif

ג'יקוב - אז בשביל מה הוא מינה את ריצ'רד לעוזר שלו? היה הרי את הסצנה שריצ'רד אומר "אם לא תתערב אז הוא [השחור] יתערב", וג'יקוב אומר במילים אחרות "אז אולי תהיה השליח שלי".. אחרת מה בכלל המשמעות של הקיום של ריצ'רד אם ג'יקוב לא מעביר דרכו כלום? על מי אני מדבר[ת] - אהה, כולם בערך. אכן כמו שאמרת כל מי שבעמדת שליטה.. אם זה בן בעונה השניה [ובכל העונות] או ווידמור או האחרים או דוגן.. אבל נניח שהבנתי את התשובה :) נכון, יש את האור במערה, הוא הכוח הטוב, המקור לחיים ובלה בלה. אבל אין כוח רע! לפי העובדות שניתנו לנו, לפני יצירת סמוקי היה רק את האור הטוב וצריך היה לשמור עליו מפני חיצוניים שכוונותיהם עלולות להיות לא טהורות. אבל לא היה רוע ששוכן באי. ולמיטב זכרוני [אולם יתכן שאני טועה] הילד השחור רצה לעזוב לפני שג'יקוב זרק אותו למערה. ככה שזה לא הגיוני שצריך למנוע ממנו לעזוב כדי שהישות הרעה לא תשתחרר לעולם. ג'ולייט - אוקיי, מקבלת את זה.. שכחתי שהיא אמרה "זה עבד" על המכונה אבל זה מספיק קרוב לפירוש שלי :)
 

tamarhp

New member
../images/Emo13.gif

אם ג'ייקוב מעביר מסרים דרך ריצ'ארד - אין הבדל בין אם הוא עצמו מגיע או שזה דרך מישהו אחר. הרעיון הוא שג'ייקוב סומך על ריצ'ארד, שכבר הבין מי נגד מי ומה ג'ייקוב מנסה להוכיח, ולכן ממנסה אותו וסומך על שיקול דעתו. האור הוא לא כוח טוב או כוח רע. הוא כוח. ובכוח אפשר להשתמש לטוב ולרע.. אל תשכחי שהוא המקור לחיים -אבל גם למוות! כשהילד השחור רצה לעזוב - אמא שלו לא רצתה שהוא יעזוב כי היא רצתה למנות אותו ליורש. וגם כי היא אהבה אותו ולא רצתה שהוא יפרד ממנה. לאחר מכן - אחרי שהפך לסמוקי - אסור לתת לו לעזוב כי הוא כנראה יהרוס את העולם.
 

Degeneration X

New member
1- הבנתי, 2- עדיין לא הבנתי

2- אוקיי, אני מנסחת מחדש - לא היה על האי נמסיס לשומר האי. שוב, ברור לי שאמא לא רצה שהשחור יעזוב כדי להיות יורש השמירה. אבל מרגע שהוא החליט למרוד והיא מינתה את הלבן בילדותם, ועד הרגע שהלבן זרק את השחור למערה [שזה כ30 שנה לפי מה שהם אמרו], אני לא מבינה למה אי אפשר היה לשחרר אותו. אפילו אמא כבר היתה מתה.
 

tamarhp

New member
ממממ

היא לא מינתה את הלבן בילדותם.. היא עדיין קיוותה שהוא יחזור. רק בבגרותו היא מינתה את ג'ייקוב - עובדה שהוא נשאר בן 40 במראהו. מהרגע שהאמא מתה עד שהשחור נזרק למערה, לא עבר הרבה זמן, כי כל העניין היה שג'ייקוב כעס על שהוא הרג את האמא שלו (לא? אולי אני מתבלבלת?).
 

Degeneration X

New member
אני לא בטוחה במאה אחוז על הזמנים

אז יתכן שאת צודקת ואם כך התשובה שלי היא "כי אמא קיוותה שעוד תצליח למנות את השחור" אבל זה עדיין קצת טפשי שהיא קיוותה את זה.. הוא לא הראה סימן חיים כבר 30 שנה [נראה לי שהיא לא ידעה שהלבן מבקר אותו ומדבר איתו].
 

tamarhp

New member
בטח שהיא יודעת שהוא חי

היא שומרת האי, היא יודעת מה הולך בו....
 

Degeneration X

New member
לא אמרתי שלא יודעת שהוא חי,

רק שהיא מקווה שתצליח למנות אותו כלומר "להחזיר אותו צד". לא חשוב תודה רבה
 

shanytopper2

New member
חחח...איזה חמודה

את מחפשת הגיון ותשובות בסדרה הזאת. ונגיד ואנחנו נתן לך תאוריה שמסבירה את זה, האם יש דרך שבה תדעי שהתאוריה הזאת נכונה ומה שהיוצרים התכוונו? לא. אין תשובות אין הגיון למה דברים קרו כמו שהם קרו? ככה, כי ככה היוצרים החליטו כדי ליצור דרמה. כן, אבל למה זה קרה מבחינת העולם שבתוך הסדרה? בגלל ש....*אנחנו מצטער אבל עקב תקלה טכנית לא ניתן להציג את התשובה*. סליחה, לא שמעתי, אפשר לחזור על זה? כן בטח, זה בגלל שג'ייקוב דגךכדלגחכ סמוקי דגךלכחדךגלכחדגךלכח מצרים דגכךדלגחכךדלגכח בן םוןזטםהם דארמה ץזתסצץזסתבצ כבשים פתפךםןחצםןוח ג'ק ש'קשדבזסבק דזמונד רםואיתצבמהסב המספרים דגארצוםליהסבם ובגלל זה הכל קרה
 

Degeneration X

New member
אני לא תמימה

וברור לי שהרבה תעלומות נשארו תלויות באוויר סתם, ממש סתם. מה שאני מנסה לברר עכשיו זה אם יש דברים שנשארו לא פתורים *עבורי* אבל כן נפתרו ואני לא יודעת.. סה"כ אני בימינו כבר ממש בקושי זוכרת דברים מעונות קודמות.
 
למעלה