קצת Lost vs X files

Julia307

New member
קצת Lost vs X files

בארבעה הימים האחרונים (לשמחתי אני בחופשת סמסטר), לא זזתי ממרקע הטלוויזיה. היו לצדי דיוידי-ים, עונות 1,2 של אבודים. אני מניחה שרובכם וודאי שמעתם על זה כבר מקודם (מה לעשות לא היה לי זמן עד עכשיו), הסדרה מספרת את ספורם של נצולי התרסקות מטוס על אי בודד. כך הדברים מתחילים על כל פנים. מאז גיל 14 , בו נדלקתי על תיקים באפלה והפכתי למעריצה גדולה, לא נתקלתי בסדרה ששבתה אותי בצורה כזו. יש הרבה מאוד אלמנטים חופפים בשתי הסדרות ואני בטוחה שהכותבים מכירים ומכירים לעומק את "תיקים באפלה" ושאבו ממנה השראה. כמו בסדרה האהובה עלינו גם כאן אלמנט הקונספירציה והפאזל ההולך ונגלה, הוא גורם מכריע באפקט המשיכה של הסדרה. שלא כמו ב"תיקים", כאן אין זו גיבורים אלא קבוצה גדולה יותר של "מוקדים". זה מסיט במידת מה את האפקט מהשחקנים אל הסביבה המקיפה אותם ובה הם פועלים. בתיקים באפלה היו זוג כוכבים, גבר ואישה, מול העולם. כאן, זה שונה. זה לא פורום אבודים לכן אין טעם להתחיל לדון כאן במעבי הסדרה. ובכל זאת יש דמיון רב בין השתיים. ובכל זאת בסופו של דבר אני מעדיפה את "תיקים באפלה" (אהבה ראשונה לוקחת). בגלל המשחק, בעיקר. ועם זאת הכתיבה העלילתית באבודים, בעיני, מהודקת ומרשימה יותר. אולי כי זה פחות עבודה של איש אחד ויותר עבודה של צוות. אולי כי הם למדו מסדרות עבר שמשתייכות לז'אנר המתח (טווין פיקס, תיקים באפלה וכו). למרות זאת אני רואה באבודים בידור משובח, מרשים מאוד, אבל עדיין לא אמנות. ואיכשהו ב"תיקים", בייחוד בגלל המשחק, אני כן רואה משהו מעבר. המבחן הגדול הוא הצפייה החוזרת לאחר זמן. יצירה נמדדת באפקט שלה גם כשמתרחקים מהברזל החם. ואמנם בצפייה השניה שערכתי לאחרונה, "תיקים באפלה" לא הפחידה אותי ולא גרמה לי להחסיר נשימה, כמו בשנות התשעים, כשהייפ החייזרים היה באופנה וכשבאמת האמנתי שקארטר והאיש המעשן מובילים לאנשהו. אך עם זאת, זו סדרה קודרת ועמוקה יותר , וגם אם התכוונו לכך אם לא, הם הצליחו ליצור אמירה קוהרנטית, מעניינת, ובעיקר one that lasts. ואבודים? ימים יגידו. בינתיים זו הייתה חתיכת חוויה . אני שמחה שגיליתי אותה רק עכשיו, ככה יכולתי לשבת ארבעה ימים ולצרוך את זה בלי לחכות (מותח מדי
).
 
כשהתחלתי לראות אבודים

גם אני נשביתי בסדרה, וכן, איפשהו היא החזירה אותי לחווית תיקים אבל בקטן, לא הייתה לי ההיסטריה והאהבה שהייתה ויש לי לתיקים איפשהו לקראת סוף העונה הראשונה נדמה לי הפסקתי לראות כי נמלטים שבתה אותי פי מאה יותר. אבודים הפכה לי למשהו אפור ומתמשך שאולי בעתיד אני כן אחזור לראות אבל לא כרגע. ולעינינו, ממה ששמעתי גם הסדרה אבודים מאבדת מתישהו את דרכה ואיפשהו היא נראתה לי ניסיון מוזר ושונה להביא את תיקים בצורה אחרת לקהל החדש. זאת סדרה טובה אין מה לומר אבל נראית לי קצת מתישה, ולא ממש מתקרבת לקרסוליה של תיקים .
 

Julia307

New member
אני מסכימה שהיא פחות

מתיקים בטוטאל. אבל לטעמי היית צריכה לנסות לצפות בשתי העונות הראשונות כדי להתרשם יותר טוב. היא ממש מוצלחת. אבל, חסר לה הטאץ' הקסום והאפל של הסדרה שלנו. בנוסף, יש שם יותר מדי שמש : )
 
לא אומרת שהיא לא מוצלחת

היא פשוט לא הצליחה מספיק למשוך אותי (אולי זה שראיתי נמלטים במקביל השפיע על זה). הרגשתי שהיא נמתחת כבר מהעונה הראשונה אז הפסקתי לראות.
 

FeLL67

New member
לא יודעת

אישית בקושי סובלת את אבודים ראיתי קצת והפסקתי מהר מאוד, משהו בזה- לא יודעת, לא מסתדר לי, משעמם אותי במקום מסוים. דווקא עם הכתיטבה העלילתית הזאת יש לי בעיה אני לא אוהבת את הכיוון שאליו הסדרה לוקחת, ולא את הדרך הארוכה והמייגעת עד שאני אבכין מה הולך שם אולי זה דווקא הג'יי ג'יי אברמס הזה שהפך את זהות בדויה לאשקן זול בעונות האחרונות ובנוסף גם חתך בלי תשובות אין הרבה דברים שאני שונאת יותר מלגמור סדרה בלי תשובות.
 

Julia307

New member
מי זה ג'יי ג'יי אברמס?

בקשר לאבודים. מודה שלוקח טיפה זמן להדלק . לי לקח 4 פרקים להכנס לעניינים. אבל זו סדרה משובחת ויש בה משהו קאלטי וסוחף. ויש נקודות חיתוך עם "תיקים באפלה" (בטח המפיקים לקחו השראה). בכל מקרה בעיני סדרה צריך לראות כמו סרט. ברצף ובאינטנסיביות. לכן אני מעדיפה לחכות כשעובר זמן, להצטנף לי בסלון עם ערימת דיוידי וזמן פנוי שהצלחתי למצוא, לשבת ולראות כמו מכורה אמיתית
 

aerynsun

New member
ג'י ג'י אברמס

יצר את הסידרה 'אליאס' בעברית קוראים לה 'זהות בדויה וגם הוא יצר את הסידרה 'פליסיטי' . הוא ביים את הסרט עם טום קרוז 'משימה בלתי אפשרית 3' . אני ראיתי את שלושת הסרטים ודי לא אהבתי את הראשונים אבל השלישי של אברמס - פנינה! וכמובן הוא יוצר את הסידרה LOST לגבי 'אבודים' אני רואה את הסידרה בכיף בלי שום יומרה לנתח אותה יותר מדי, פשוט רואה , נהנית ופה נגמר הענין. דרך אגבל זהות בדיויה היו לה חמש עונות , אני הפסקתי לראות אחרי השלישית.... ופליסיטי אף פעם לא ראיתי, אולי פרק פה ושם.
 

Julia307

New member
האמת שזו הדרך

שאני רואה גם את תיקים באפלה . בסופושל דבר גם היא לא הובילה בדיוק למקומות שחשבנו, אז עדיף להתמקד בדברים שגרמו לנו לאהוב אותה שזה השחקנים והאוירה ופרקי ה-motw המצויינים. או גם פרקי עלילה אבל לא להתייחס אליהם כאילו הם מובילים לתשובות גדולות מהחיים. השלישי של אברמס את מתכוונת ל-mi3?
 

ד ר ד ס

New member
כן. MI3

יצא סרט ממש טוב ולמרות שאני לא מתה על טום קרוז, הוא היה מצויין וגם נראה טוב מעבר לרגיל
 

Gilliana

New member
MI3 סרט חלש

אמנם יש בו אפקטים מרשימים, אולם הוא חסר עלילה ותוכן. טום קרוז אמנם נראה מצויין ואני דווקא אוהבת אותו, אבל מצטערת - הסרט חלש ביותר, בודאי שהכי חלש מכל השלישיה. בשורה התחתונה - סתם סרט.
 

1Shir

New member
אהבתי את השני

את השלישי לא ראיתי ואת הראשון אני לא ממש זוכרת.. גם אני אוהבת את טום קרוז! וד"א בעבר פתחתי יותר משרשור אחד על ההשוואה בין 2 הסדרות הללו... אז שם אפשר למצוא את דעתי בנושא..
 

eve6

New member
ראיתי רק את הראשון

(אם אפשר לומר ראיתי...אני וחברה התפוצצנו מצחוק מתחילת הסרט עד סופו...מן התקפת צחוק בלתי נשלטת שכזו).
 
גם אני ראיתי רק את הראשון

סרט חביב, לא ה-סרט של העשור או של השנה. קצת לא הגיוני בעליל אבל נסלח לו בתור סרט אקשן.
 

aerynsun

New member
לא יודעת...../images/Emo4.gif

הראשון והשני שיעממו אותי עד מוות. השלישי היה בכיף.
 
תיקים יותר טובה מאבודים!

ובכלל כמישהו שצופה באבודים ובתיקים כבר נמאס לי מאבודים, העלילה כבר מתחילה לשעמם אותי ואני לא נהנה לצפות בזה...
 

eve6

New member
בהחלט יש דמיון מסויים

בין הסדרות, בעיקר במתיחה האינסופית כמעט של אלמנט המסתורין...אלא שב"תיקים" מה שקרה הוא שכאשר חלקי הפאזל החלו פחות או יותר להתחבר (בסביבות עונה 6) - ירד לי קצת ממנה. היופי בעיני ב"אבודים" הוא, שהמבנה הדי קבוע של מדי פעם הליכה אחורה בזמן לחקירת הדמויות, ממש מוסיפה ועושה את הסדרה למעניינת כמעט תמיד (גם כשלא מתגלים דברים חדשים שנוגעים לעלילות האי). ב"אבודים" לעומת זאת, שנמצאת כרגע באמצע עונה 3 - נראה שהעניינים מתחילים להתבהר ואני די מריחה את הסוף (אני מקווה - אין לי זמן לסדרות שנמשכות ללא סוף
).
 

Julia307

New member
כן

אני מסכימה כמו שכתבתי, תיקים באפלה בטוטאל יותר משובחת ועם אמירה יותר מעניינת ובייחוד רמת המשחק שם באמת מתבלטת. אבל אבודים לפחות בעונות 1,2 יותר מהוקצעת והיא ממש כמו סרט. גם לא צריך לשכוח שתיקים באפלה לא התחילה עם תקציב מפוצץ כמו אבודים .
 
למעלה