קצת שאלות לגבי אחזקת ווספה ישנה..

guy dvir

New member
קצת שאלות לגבי אחזקת ווספה ישנה..

שלום, קיבלתי מתנה ווספה px 150 שנת 82 במצב עגום. עומדת משנת 97 . הרישיונות הוקפאו . רציתי לדעת מה הפרוצדורה על מנת להביא אותה למצב נסיעה ? שאלות : עלויות ביטוח ורישוי (טסט) ? תקלות נפוצות שכדאי לבדוק לפני שבכלל מנסים להניע ? באופן כללי, אשמח לשמוע עצות כלליות מנסיונם של אחרים . תודה
 

kangal

New member
נו, לפחות היא בצבע הנכון. מכאן ישר לים ../images/Emo201.gif

לא ממש סגור על העניין אבל על מנת להחזיר את הרישיונות אתה חייב להביא אותה למצב נסיעה ומעבר טסט. תצטרך לשלם על כל שנת טסט שפוספסה (חישוב זריז - 10-11 אגרות טסט). ביטוח - כ +3K חובה טסט - נכון להיום 200 ומשהו ש"ח לשנה (תכפיל יא זלמה, תכפיל
) תקלות נפוצות - ווספה
 

אהוד א1

New member
עקב ההקפאה אין צורך לשלם אגרות לאחור.

זה לפחות מה שהיה עד לפני מספר שנים,מקווה שלא שינו את הנוהל. לכן בעצם יש את הליך הקפאת הרשיונות.
 

בורגמן

New member
השאלה אם זה מה שאתה רוצה

החזרת הרישיונות אם הם מוקפאים= עלות רישוי שנתי שהוא כ 200- 300 שקל די זניח אבל השאלה כמה השקעה צריך בכדי להחזירה לחיים שכן בכמה אלפים בודדים אתה קונה קטנוע די חדש שיסע טוב יותר ,מהר יותר, יציב יותר ואמין יותר מהווספה המיושנת אולם אם אתה בעניין של רטרו והשקעה אז כנס למוסך המתמחה וקבל הצעה דעה אישית: החלף שמן, שמן מערכות , קצת WD40 זו וספה הרי בקו התחתון מלא דלק חבר כבלים מהרכב ותניע
 

בועז בר

New member
אם תחבר כבלים מהאוטו - יצאו לך ניצוצות../images/Emo213.gif

לא היה ל-150 מצבר או סטרטר ב-82'... גם להחליף שמן אין טעם כי פשוט אין מיכל או מיקסר... תערובת מוכנה ישר למיכל. לגבי שאר ההמלצות
לבדוק שמגיע דלק ויש ניצוץ, קצת שמן לתוך הצילינדר דרך חור הפלאג, 2-3-4 קיקים וענן עשן יבשר לך ולשכונה שווספה אמיתי יש ברשותך
 

בועז בר

New member
עוד 4 שנים היא תהיה 'רכב אספנות'...

וזה יאפשר לך לדלג על האגרות שלא שולמו, וכמובן לבטח ברבע מחיר. הייתי מפנה אותך לפורום קטנועים (הקישור למעלה משמאל) אבל אני יודע שאין שם כמעט וספאים אמיתיים... לכן אני מציע לך לנסות מידע ותמיכה במועדון הווספות
 
כמה עצות

1. ניקוי מעברי דלק - מיכל, צינור, קרבורטור בעזרת ספריי קרבורטורים וצינור לחץ אויר. 2. תבדוק את מצב הג'אנטים והצמיגים, רוב הסיכויים שצריך להחליף. 3. תבדוק אם היא באמת שנת 82, כי כשלי הייתה ווספה 82, לא היו לה וינקרים... 4. אחרי שתביא אותה למצב נסיעה ותוציא את כל הסכום על הטסטים והביטוח והכל, תיכנס לקישור המצורף ותתחיל לעבוד עליה כראות עיניך. 5. להבא כדאי שתעלה שאלות כאלה בפורום קטנועים, יותר מתאים.
 

NeeD 4 SpeeD

New member
מצטער, אבל כלי כזה אמור להיות בפח ,לא בכביש

אלה אם כן אתה אספן , או שמאוד מאוד משעמם לך.
 
שלום לך

מניסיוני המועט עם ווספות, המנוע חי לעד. הבעיה של הוספה זה בדר"כ בברקסים ובמנוף של המתלה הקידמי. אם אתה מתכוון לסוע עליה בכביש הציבורי אני ממליץ לך בחום לגשת לאחים זאדה בשכונת התיקווה שיסדרו לך את הברקס הקידמי, הוא הכי חשוב וחשוב שהוא יעצור כמו שצריך. לי גם יש אחת כזו שאני מחכה שתהפוך לאספנות על מנת שאוכל לבטח אותה במחיר סביר, בינתיים היא נוסעת רק בשטח וגם זה לעיתים מאוד רחוקות.
 
בתור חובב ענתיקות

ראשית לרוקן ולנקות היטב היטב את מיכל הדלק החלפת פלאג בדיקת מסנן אויר החלפת שמן גיר בדיקת כבלי הילוכים ומעצורים יש מצב שתצטרך להנדס שיפוץ לקלץ ובטוח שיהיה נחוץ כיוון מחדש לכבלים של ידית ההילוכים אבל זה לא סיפור גדול בעינייני עלויות ביטוח וטסט קשה לי קצת לעזור כי אני מעולם לא נסעתי על ווספה שהיתה מבוטחת ועם טסט
קיבוצניק רוכבתי רק בשדות
 

wavelet

New member
היתה לי כזו

שנת 86', חדשה מהניילונים. בשנה שלי כבר היו וינקרים סטנדרטיים, אבל לא מצבר וסטרטר (זו היתה אופציה, אבל אא"ט לא היו כאלה בארץ. לדגם ה200סמ"ק זה היה סטנדרטי, אני חושב). אמינות מופלגת (ראיתי כלים שעשו רבע מליון ק"מ ללא אוברול), אבל צריך להתעסק עם תערובת כל הזמן (היה לי מיכל בבית, כי הייתי משתמש ב2% שמן לפי הספר ולא ב4% שהיה בארץ בתחנות הדלק, שבד"כ לא נמדד בצורה מדוייקת). לא בטוח כמה קל לקנות היום תערובת מוכנה, כשכבר אין הרבה כלים דו-פעימתיים. מעבר לאמינות, לא כלי חזק בביצועים. במצב מצויין ללא שיפורים וקצת רוח גבית, יצליח לגרד את ה 100 קמ"ש. הבלמים מפחידים ממש -- בלמי תוף. צריכת דלק בעיר של 24-25 ק"מ לליטר. הגלגל הספאר זה יתרון עצום -- להחליף אותו זה מספר דקות. לא להתקמצן ולתקן את הפנימיות, אלא להחליף אם יש פאנצ'ר (היה לי פיצוץ צמיג תוך כדי נסיעה). אני די בטוח שאין בעיה למצוא את כל החלקים העיקריים באינטרנט -- לא היו שינויים בתמסורת/מנוע לאורך כ40 שנה. עשיתי עליה גם נסיעות בין עירוניות (י-ם לת"א וטיול מי-ם לגליל דרך הבקעה), שזו בהחלט חוויה מעניינת.
 

בועז בר

New member
אתה בטוח לגבי צריכת הדלק של ה-200?

לי זכור משהו קרוב יותר ל15-16 קמ"ל, אבל גם לפני שנים הזיכרון לא היה משהו...
 

wavelet

New member
היה לי דגם ה150, לא ה200

ואני די בטוח לגבי הצריכה. תזכור ששלי היה חדש, ואני מניח שכלים מאד שחוקים היו קצת יותר גרועים, אם כי 15 זה ממש גרוע. אופנוע קאג'יבה אלאזורה 350 שתי פעימות (שקלתי גם אותו לפני שהחלטתי על הווספה) של חבר היה עושה 15-16 באותה תקופה, וזה אופנוע ממש כבד (כ200ק"ג) כשקורעים אותו ממש (היה מגרד את ה140 אפילו עם מורכב).
 

razc

New member
הכי חשוב שתבדוק כמה היא שוקלת

כי אולי כדאי למכור אותה לברזל. וברצינות תתחיל לשפץ אותה לאט ובסבלנות. תביא אותה למצב מוזיאון. בעוד 3 שנים תתחיל להתעסק עם ענייני הרישוי. יהיה לך הרבה יותר פשוט מאשר לנסות להעלות אותה על הכביש היום.
 

CBRRRRRR

New member
כמה דברים

ראשית, כמו שכבר כתבו - החלפת פלאג ושמן גיר. נקז שאריות דלק ישן. כדאי לברר כמה זמן היא עמדה. בדוק צמיגים. בדוק את מצב הצינור שמחבר בין מיכל הדלק והקרבורטור. בדוק בלמים, מנופים וכבלים. בדוק אם יש הצתה אלקטרונית (קופסה שחורה שמחוברת מעל המנוע) או הצתה עם פלטינות. אם הצתת פלטינות - יש לבצע כיוון הצתה. בדגם הזה עוד לא היה סטרטר, אבל למיטב זכרוני הדגמים מהשנים האלו היו עם מצבר 6 וולט לצרכי איתות, תאורה וכו'. אם כן - בדוק מצבו, אולי דורש טעינה. משיקולי תקציב לא בטוח ששווה לרכוש חדש וצריך להסתדר בלי - אל תבנה על תאורת מגרש כדורגל מקדימה. בדוק את בורר ההילוכים - הן בידית הכידון, והן החלק המסתובב באחורי המנוע - כולל מצב חיבור הכבלים מאחור. מאחר ופתיחת ראש מנוע היא פעולה פשוטה יחסית, הייתי עושה זאת לפני התנעה ראשונה. בדוק מצב ראש הבוכנה, דפנות הצלינדר. אפילו מרח מעט שמן דו"פ על הצילינדר דפנות הצילינדר והזז את הבוכנה בעדינות ע"י סיבוב הגלגל האחורי עם היד כשאתה בהילוך, כדי לבדוק ולחוש האם ישנם חלקים פנימיים תפוסים. רצוי לסגור עם מד מומנט לפי הספר. כשאתה מוכן, ואם היא מניעה ועובדת יפה - זכור שזו ווספה בת למעלה מ- 25 שנה, התנהג איתה בהתאם
 

wavelet

New member
אם לא היה סטארטר, לא היה מצבר

האיתותים והתאורה עובדים רק כשהמנוע פועל, והיו 12V.
 
למעלה