תקנון
תקנון
הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת ה- 19 (הוראת שעה)
1. המשמעות של המונחים בתקנון זה תהיינה כהגדרתם בחוקת התנועה.
הבחירות של מועמדי הרשימה הארצית ברשימת הליכוד לכנסת
2. חבר תנועה, בעל הזכות לבחור, יצביע בעד 12 מועמדים בדיוק, מבין כלל
המועמדים ברשימה הארצית.
3. הצבעתו של בוחר שיחרוג מהוראת סעיף 2 לעיל – תיפסל והיא לא תימנה
במניין הקולות הכשרים בספירת הקולות.
4. קיבלו 2 מועמדים או יותר מספר קולות זהה - ייקבע דירוגם בהגרלה,
שתיערך בנוכחות המועמדים הנוגעים בדבר או נציגיהם. ההגרלה תנוהל על
ידי ועדת הבחירות המרכזית, לכל המאוחר 24 שעות, מיום הפרסום הרשמי
של תוצאות הבחירות.
הבחירות של נציגי המחוזות ברשימת מועמדי הליכוד לכנסת
5. חבר תנועה, בעל הזכות לבחור במחוז בחירה, יצביע בעד מועמד אחד בלבד,
מבין המועמדים ברשימת המועמדים במחוז הבחירה.
6. הצבעתו של בוחר שיחרוג מהוראת סעיף 5 לעיל - תיפסל והיא לא תימנה
במניין הקולות הכשרים בספירת הקולות.
7. קיבלו 2 מועמדים או יותר במחוז בחירה מספר קולות זהה - ייקבע הנבחר
בהגרלה, שתיערך בנוכחות המועמדים הנוגעים בדבר או נציגיהם. ההגרלה
תנוהל על ידי ועדת הבחירות המרכזית, תוך 24 שעות, מיום הפרסום הרשמי
של תוצאות הבחירות.
8. מחוזות הבחירה יהיו עשרה, בהתאם למפת המחוזות המצורפת כנספח א'
לתקנון הבחירות, המהווה חלק מהותי ובלתי נפרד ממנו. כל מחוז יכלול את
הסניפים הנכללים בתחום המחוז, כפי שמפורט במפת המחוזות.
9. המקומות ברשימה לכנסת שיוקצו למחוזות, יהיו בהתאם ובכפוף לאמור
בסעיף 14 להלן. סדר המחוזות ברשימה יהיה בסדר יורד, בהתאם למספר
חברי התנועה בכל מחוז.
10 . חבר תנועה שמכהן או כיהן בעבר בתפקיד של שר, סגן שר או חבר כנסת לא
יהיה זכאי להגיש את מועמדותו במחוז בחירה. "חבר כנסת" לעניין סעיף זה
- מי שכיהן בתפקיד חבר כנסת 6 חודשים ברציפות לפחות.
מיקום המועמדים ברשימה
11 . יו"ר התנועה ומועמדה לראשות הממשלה הוא הראשון ברשימת מועמדי
הליכוד לכנסת.
2
12 . החל מהמקום ה- 2 ברשימה ועד למקום ה- 21 כולל, ישובצו נבחרי הרשימה
הארצית בסדר יורד, על פי מספר הקולות הכשרים שקיבלו, בכפוף להבטחת
. ייצוג, לפי סעיפים 16 ו- 21
13 . החל מהמקום ה- 22 ברשימה ועד למקום ה- 37 כולל, ישובצו נבחרי
המחוזות, על פי סדר הופעתם ברשימה, בהתאם לסעיף 9 לעיל, בכפוף
. 22 ו- 23 ,21 ,19 , להבטחת ייצוג לפי סעיפים 16
14 . החל מהמקום ה- 38 ברשימה ועד המקום ה- 117 ברשימה ידורגו, בסדר יורד,
הנבחרים הבאים בתור, מבין נבחרי הרשימה הארצית.
119 ו- 120 , ברשימת מועמדי הליכוד לכנסת, , 15 . המועמדים במקומות 118
ישובצו על ידי יו"ר התנועה.
הבטחת ייצוג למגזר הנשים
16 . ברשימת הליכוד לכנסת יובטח ייצוגן של 5 מועמדות עד למקום ה- 34 כולל
ברשימה, שתקודמנה ברשימה רק במקרה שבו התקיימו התנאים הנדרשים
להפעלת המנגנון של הבטחת ייצוג לנשים, בהתאם להוראות שבסעיף זה
להלן, מבין המועמדות שהגישו את מועמדותן במסגרת הרשימה הארצית, על
פי סדר בחירתן ברשימה הארצית ובהתאם להוראות הבאות:
א. לא נבחרו מועמדות לאחד מ- 34 המקומות הראשונים ברשימה,
29 ו- 34 ברשימה ,24 ,20 , ישובצו 5 מועמדות במקומות הבאים: 10
לפי סדר בחירתן ברשימה הארצית, בכפוף לכך שהמועמדת שתקודם
29 ו- 34 ברשימה לא כיהנה בעבר בתפקיד שרה, סגנית , למקום 24
שר או חברת כנסת.
ב. לא נבחרה מועמדת למקומות 2 עד 10 כולל ברשימה - תקודם למקום
ה- 10 ברשימה, המועמדת שנבחרה ראשונה מבין המועמדות ברשימה
הארצית.
ג. אם לאחר שנבחרה מועמדת למקומות 2 עד 10 כולל ברשימה או
לאחר שקודמה מועמדת למקום ה- 10 ברשימה, בהתאם לאמור
בסעיף קטן ב' לעיל, יימצא כי לא נבחרה מועמדת שנייה עד למקום
ה- 20 ברשימה כולל - תקודם למקום ה- 20 ברשימה, המועמדת
הזכאית לכך על פי סדר בחירתן של המועמדות ברשימה הארצית.
ד. אם לאחר שנבחרו לרשימה ו/או קודמו ברשימה מועמדות, בהתאם
לסעיפים קטנים ב' ו- ג' לעיל יימצא, כי לא נבחרה מועמדת שלישית
עד למקום ה- 24 ברשימה כולל - תקודם למקום ה- 24 ברשימה,
המועמדת הזכאית לכך על פי סדר בחירתן של המועמדות ברשימה
הארצית, בתנאי שהיא אינה מכהנת ושהיא לא כיהנה בעבר בתפקיד
שרה, סגנית שר או חברת כנסת.
ה. אם לאחר שנבחרו לרשימה ו/או קודמו ברשימה מועמדות, בהתאם
לסעיפים קטנים ב', ג' ו- ד' לעיל יימצא, כי לא נבחרה מועמדת
רביעית עד למקום ה- 29 ברשימה כולל - תקודם למקום ה- 29
3
ברשימה, המועמדת הזכאית לכך על פי סדר בחירתן של המועמדות
ברשימה הארצית, בתנאי שהיא אינה מכהנת ושהיא לא כיהנה בעבר
בתפקיד שרה, סגנית שר או חברת כנסת.
ו. אם לאחר שנבחרו לרשימה ו/או קודמו ברשימה מועמדות, בהתאם
לסעיפים קטנים ב', ג', ד' ו- ה' לעיל יימצא, כי לא נבחרה מועמדת
חמישית עד למקום ה- 34 ברשימה כולל - תקודם למקום ה- 34
ברשימה, המועמדת הזכאית לכך על פי סדר בחירתן של המועמדות
ברשימה הארצית, בתנאי שהיא אינה מכהנת ושהיא לא כיהנה בעבר
בתפקיד שרה, סגנית שר או חברת כנסת.
ז. כמו כן תשובצנה מועמדות, בסדר יורד בהתאם לסדר בחירתן
100 ו- 110 ,90 ,80 ,70 ,60 ,50 , ברשימה הארצית במקומות הבאים: 45
17 . מובהר בזאת, כי בחירתה של מועמדת, שמכהנת או שכיהנה בעבר בתפקיד
שרה, סגנית שר או חברת כנסת, עד למקום ה- 20 ברשימה הארצית כולל,
אינה גורעת מהבטחת הייצוג לנשים, שאינן מכהנות ולא כיהנו בעבר
בתפקיד שרה, סגן שר או חברת כנסת, כאמור בסעיפים 16 ד', ה', ו' ו-ז'.
הבטחת ייצוג למגזר הלא יהודי
18 . "לא יהודי" - חבר תנועה, שביום הקובע לעניין הזכות לבחור, כפי שנקבע על
ידי המרכז, לא היה רשום כיהודי במרשם האוכלוסין ולא היה עולה חדש.
19 . לא נבחר מועמד לא יהודי עד למקום ה- 25 ברשימה כולל - יקודם למקום ה
25 ברשימה, המועמד "הלא יהודי", שזכה במספר הקולות הכשרים הגדול -
ביותר מבין המועמדים הלא יהודים ברשימה הארצית.
הבטחת ייצוג למגזר העולים החדשים
20 . "עולה חדש" - חבר תנועה שעלה לישראל וזכה לתעודת עולה, לא לפני יום
. ה - 1.1.1983
21 . ברשימת הליכוד לכנסת יובטח ייצוגם של שני מועמדים העונים להגדרת
"עולה חדש" עד המקום ה- 30 כולל ברשימה, שיקודמו ברשימה רק במקרה
שבו התקיימו התנאים הנדרשים להפעלת המנגנון של הבטחת ייצוג "לעולים
חדשים", בהתאם להוראות שבסעיף זה להלן, מבין המועמדים שהגישו את
מועמדותם במסגרת הרשימה הארצית, על פי סדר בחירתם ברשימה
הארצית ובהתאם להוראות הבאות:
א. לא נבחרו 2 מועמדים העונים להגדרה של "עולה חדש" לאחד מ- 30
המקומות הראשונים ברשימה, יקודמו 2 מועמדים שעונים להגדרה של
"עולה חדש" למקומות 21 ו- 30 ברשימה, לפי סדר בחירתם ברשימה
הארצית, בכפוף לכך שהמועמד שיקודם למקום ה- 30 ברשימה לא כיהן
בעבר בתפקיד שר, סגן שר או חבר כנסת. "חבר כנסת" לעניין סעיף זה-
מי שכיהן כחבר כנסת 6 חודשים ברציפות לפחות.
4
ב. לא נבחר מועמד "עולה חדש" למקום 2 עד 21 כולל ברשימה - יקודם
למקום ה- 21 ברשימה, המועמד שעונה להגדרת "עולה חדש", שנבחר
ראשון מבין המועמדים שעונים להגדרת "עולה חדש" ברשימה הארצית.
ג. אם לאחר שנבחר מועמד "עולה חדש" למקומות 2 עד 21 כולל ברשימה,
או לאחר שקודם מועמד "עולה חדש" למקום ה- 21 ברשימה, בהתאם
לאמור בסעיף קטן ב' לעיל, יימצא כי לא נבחר מועמד נוסף שעונה
להגדרת "עולה חדש", עד למקום ה- 30 ברשימה כולל - יקודם למקום ה-
30 ברשימה, המועמד הזכאי לכך על פי סדר בחירתם של המועמדים
העונים להגדרת "עולה חדש" מבין הרשימה הארצית, בכפוף לכך
שהמועמד שיקודם למקום ה- 30 ברשימה לא כיהן בעבר בתפקיד שר,
סגן שר או חבר כנסת. "חבר כנסת" לעניין סעיף זה - מי שכיהן כחבר
כנסת 6 חודשים ברציפות לפחות.
21 א. מובהר בזאת, כי בחירתו של מועמד "עולה חדש", שמכהן או שכיהן בעבר
בתפקיד שר, סגן שר או חבר כנסת, עד למקום ה- 21 ברשימה הארצית כולל,
אינה גורעת מהבטחת ייצוג ל "עולה חדש" במקום ה- 30 ברשימה, שאינו
מכהן ולא כיהן בעבר בתפקיד שר, סגן שר או חבר כנסת, כאמור בסעיף 21 ג
לעיל.
הבטחת ייצוג למגזר צעירים
22 . "צעיר" – חבר תנועה שביום הקובע לעניין הזכות לבחור, כפי שנקבע על ידי
המרכז, היה בין 21 שנים לפחות וטרם מלאו לו 35 שנים.
23 . לא נבחר מועמד "צעיר" עד למקום ה- 35 ברשימה כולל - יקודם למקום ה -
35 ברשימה, המועמד שעונה להגדרת "צעיר" שזכה במספר הקולות הכשרים
הגדול ביותר מבין המועמדים ברשימה הארצית.
מי שמכהן או כיהן בעבר בתפקיד שר, סגן שר או חבר כנסת, לא ייהנה