ירח בעמק איילון
New member
קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
פורסם בקבוצת הפייסבוק "ירושלים של פעם".
המסלול מעניין, השנה היא 1963 והכביש מי-ם למרכז דרך לטרון (היום פחות או יותא בקטע שער הגיא-לטרון-צומת חטיבה שבע-משמר איילון) העלה קימשונים, עקב היותו בשטח ההפקר והחלטת הירדנים לא לכבד את הסכם הפסקת האש שכלל סעיף שהתיר נסיעת ישראלים בכביש זה, ולכן הקו דרך עבר בכביש 1 עד שער הגיא, שם "נגע" בגבול וחתך דרומה עד צומת שמשון, צומת נחשון, רמלה ולוד. משם המשיך צפונה בדרך דומה לקו 947 של היום - נתב"ג, (פ"ת לא מוזכרת, נראה י שהיא עוד לא הגיעה לכביש 40 אז) רמה"ש, רעננה, צומת השרון - בית ליד. מכאן מתחיל פיצול, היום 947 נכנס לתחנה מרכזית נתניה, ומשם על כביש 2 עד חוף הכרמל ו-945 המשיך על כביש 4 (מכביש 2 נפתחו רק קטעים בשנת 1963) ל-"אגד" חדרה, זכרון, טירת הכרמל וכמובן למרכזית בת גלים ז"ל
קצת נוסטלגיה - תדריך לנהג קו 945 י-ם-חיפה 1963
פורסם בקבוצת הפייסבוק "ירושלים של פעם".
המסלול מעניין, השנה היא 1963 והכביש מי-ם למרכז דרך לטרון (היום פחות או יותא בקטע שער הגיא-לטרון-צומת חטיבה שבע-משמר איילון) העלה קימשונים, עקב היותו בשטח ההפקר והחלטת הירדנים לא לכבד את הסכם הפסקת האש שכלל סעיף שהתיר נסיעת ישראלים בכביש זה, ולכן הקו דרך עבר בכביש 1 עד שער הגיא, שם "נגע" בגבול וחתך דרומה עד צומת שמשון, צומת נחשון, רמלה ולוד. משם המשיך צפונה בדרך דומה לקו 947 של היום - נתב"ג, (פ"ת לא מוזכרת, נראה י שהיא עוד לא הגיעה לכביש 40 אז) רמה"ש, רעננה, צומת השרון - בית ליד. מכאן מתחיל פיצול, היום 947 נכנס לתחנה מרכזית נתניה, ומשם על כביש 2 עד חוף הכרמל ו-945 המשיך על כביש 4 (מכביש 2 נפתחו רק קטעים בשנת 1963) ל-"אגד" חדרה, זכרון, טירת הכרמל וכמובן למרכזית בת גלים ז"ל