קצת באיחור...אבל לא נורא

קצת באיחור...אבל לא נורא

לפני מספר שבועות, היתה פה תחרות קינוחים ופרסמתי את הקינוח המפורסם שלי (שהוא פרווה, ואפשר גם חלבי). הלבן הוא על בסיס חלב קוקוס ומלמעלה תותים בסירופ עם נענע. לצערי לא היו לי אז תמונות של המנה. אני מצרף לכם עכשיו. תהנו. מי שרוצה את המתכון שוב, אשמח לפרסם אותו.
 

bali

New member
מנהל
נשמח למתכון שוב ../images/Emo13.gif

הקינוח נראה טעיייייייייייים וכבר שכחתי איפה השרשור ההוא
 
הקינוח מעולה..ועוד מעט כבר לא יהיו תותים..

הנה המתכון (מאוד פשוט): 1) חותכים תותים לקוביות קטנות. מוסיפים סוכר (על קופסא אחת של תותים להוסיף 2-3 כפות...עבור הסירופ) קוצצים נענע לפי הטעם. מערבבים הכל ושמים במקרר לשעה. התותים מעט מתרככים ונוצר מהסוכר סירופ בטעם תות טבעי שהולך טוב עם הנענע. 2) מקציפים יחד את המרכיבים הבאים: קופסאת שימורים אחת של חלב קוקוס, שקית אחת של פודינג וניל, מיכל אחד של שמנת מתוקה (צמחית אם עושים פרווה), וקצת פחות מכוס חלב (או חלב סויה אם פרווה). מוסיפים 2 - 3 כפות של קוקס טחון לפני ההקצפה. יוצא מצויין גם הגרסה של הפרווה. 3) ארגון המנה - מציירים עם סירופ שוקולד על דפנות הכלי (שיהיה שקוף ושיהיה קטן. אין צורך במנה הזו בכלים גדולים). ממלאים בקרם וניל-קוקוס עד כדי ס"מ מהדפנות. שמים "צופציק" של קרם במרכז ומסביב לו את התותים הקצוצים עם הנענע. בסוף שמים מסירופ התות (מעט מסביב). זהו...חשוב להכין את המנה כמה שיותר קרוב לזמן הארוחה...כדי שהתותים לא יהיו מושיים.
 

bali

New member
מנהל
יאמי יאמי! באמת פשוט.

ועכשיו שאלונת... לגבי הטעם של הקוקוס. עד כמה הוא דומיננטי במנה? אני זוממת להכין לקינוח בשבת הבאה אבל גיסתי לא אוהבת קוקוס. השאלה היא עד כמה היא תרגיש שיש בזה קוקוס... אם הוא מורגש מאד אני אחליף את חלב הקוקוס במשהו אחר.
 

bali

New member
מנהל
סבבה, זה בערך מה שחשבתי

לחלב קוקוס יש טעם די עדין.
 
זו בדיוק הבעיה שלי

לא אוהבת קוקוס, ניראה מעולה... בהחלט שווה לנסות, ללא הקוקוס
 

ayoula

New member
אוו נראה טוווב

וואוו... אני השבוע בסופר תהיתי מה ניתן להכין מחלב קוקוס. כנראה שיש תשובה... רק שאלה לגבי הקרם - הוא יוצא יציב או רך (ז"א אם אני אזלף אותו על משהו האם הוא ישאר בצורתו המקורית או שהוא נוזלי יותר?)
 
לגבי הקרם...

אם משתמשים בקצפת חלבית שהיא מאוד שמנה אז יוצא יציב מאוד. אני משתמש במקציף ידני פשוט ולא איכותי, אז הפרווה יוצא יציב אך לא חזק כמו החלבי. אולי אם יש לך מקציף יותר חזק ואיכותי יצא לך יותר יציב. בנוסף, ככל שתוסיפי יותר חלב או חלב סויה הוא יהיה יותר רך. תשימי מעט (חצי כוס לא יותר). דרך אגב...אורז מבושל עם מעט חלב קוקוס גם יוצא טעים.
 
למעלה