קצת אקטואליה...לצערי ( או לשמחתו של מאן דהו...) אני משתתף

  • פותח הנושא z2s3
  • פורסם בתאריך

z2s3

New member
אגב, אין לי שום טענה נגד העיתון...

בסיפור ההוא על הדיידליין. סיפרתי זאת כדי לשתף אחרים, שאולי מתעניינים אינטלקטואלית לפחות, במצבים ושיקולים של צלם שטח...חשבתי שאולי זה מעניין פה מישו...אז חשבתי...וטעיתי.
זה היה פשוט ביש מזל, שמבחינתי נגמר רע, כי לא שלחתי תמונות בזמן, ומבחינת העיתון לשימחתי הסתדר, כי קיבלו תמונות מעוז מהספורט. אם יש טעם לעסוק פה בהאשמות, האחריות כולה שלי. וכפי שציינתי, גם פעם ראשונה שזה קורה לי.
 

igaellzn

New member
אני אנסה לחדד את שאמרתי

לטענה שלך שהפורום הגיע לבור תחתיות אני לא יודע - נעלמתי מפה לתקופה לא מבוטלת ברור לי שהאנשים התחלפו טוב או לא יודע להגיד
אבל הטענה שלך שלא היתה כל התיחסות ואח"כ קיבלת התיחסות שלא מצאה חן בעינך (ולא משנות הסיבות למה)
אני טוען שיש בסט הזה שהוא כביכול עיתונאי (הרי לשם זה נשלחת לצלם ארועים אלו) תמונות שגורמות להרגיש רע (ומי כמוך יודע שצילום עובר טוב שהוא מייצר רגש כלשהו בצופה)
אבל לא נתת לפורום הזה זמן לעכל ולהגיב - וגם פצחת בהבעת רגשות שפגעה באחרים על אף שזה לא היה אישי
הסט שלך טוב אולי טוב מידיוהוא כואב מאוד - מי שנשאר אדיש עדיף שלא יגיב ומי שכואב לא תמיד יכול להגיב מייד
תמשיך להעלות סטים טובים כאלו - בעיני זוהי מהות הצילום העיתונאי - יצירת הרגש (ולא כל אחד עם מצלמה יכול לצלם הלוויה ולהגיד הנה תתרגשו כמו שלא כל אחד יכול לקחת מצלמה ולצלם אירוע ולהגיד תתרגשו
 

z2s3

New member
אני לא יודע יגאל...אולי אתה צודק,

ואולי לא. זה היה פה יומיים ללא תגובה, מלבד זאת של אנדלופו.
יתכן שאתה מגזים בתיאור עוצמת המסר, מפני שתמונות רבות דומות מציפות לצערינו הרב את כל המדיה כבר 3 שבועות לפחות, ואם ישנה אולי בעיה עם זה לדעתי, היא אולי הפוכה ממה שתיארת - אנשים למדו לחיות עם זה.
נכון שהבאתי לפה את העבודות הטובות יותר שלי בנושא, ואולי אתה צודק שהן יותר ממוקדות, אבל בהחלט סבור שניתן היה להתייחס, לפחות להזדהות מנטלית עם תיאור העבודה המיוחדת, והקשה מנשוא הזאת לצלם כלשהו, ולי ספציפית. אז נפגעתי.
אח'כ הגיעו גם תגובות שחלקן מתמיה, כאילו שאני מאלץ מישו להעריך סט כזה כמו נוף בנורווגיה...
אני כבר לא מדבר על התופעה ההיא שניכנסה לפה ממחשכי הפייסבוקים למיניהם...
אתן לך דוגמא אישית להתנהלות שלי, למשל לעבודה של רביב, וללא קשר ברשותו, להתנהלותו בסט הזה, שדווקא הייתה בסדר גמור - הוא העלה פה עבודה מדהימה של צילום רחוב, עם זוג שרב מול הכניסה למוזיאון ביפו...בשבילי זאת הייתה ממש חוויה ! ממש עברתי משו אישי, כשראיתי את העבודה הזאת פה, וכך גם הגבתי בזמנו, וגם תקופה אח'כ עד היום...
ההזדהות, שימחת היצירה, הפירגון למרות ועם הביקורת השלילית לפעמים, נעשו נדירים מאוד פה. אין לי את מי להאשים, ולא מתייחס ספציפית לזה או אחר. סתם עצוב לי שכך...
סט יכול גם להיות קשה לפעמים, לגרום לתחושה קשה...אבל הוא משקף את המציאות של כולנו כיום, לא ?...אולי פורום צריך להראות בגרות מסויימת, ולהתמודד גם עם זה ?...לא יודע...עם שקיות החנק של סופר דווקא התמודדו לא רע...גם עם סט הגסיסה שהביא בז, שהיה לטעמי הרבה יותר קשה מזה.
 
רק כדי לחזק את דבריך

ביום רביעי נסעתי לבית החולים סורוקה בבאר-שבע, לחבק ולחזק חבר קרוב - נכדו נפצע קשה מאד, שוכב בטיפול נמרץ עם רסיס בראש - מורדם ומונשם.
שקלתי האם לקחת איתי את המצלמה הרי יש פה סיפור - שבע משפחות יושבות בלובי וממתינות למוצא פיו של הרופא ומנגד מתגלה עם ישראל בגדולתו - מגיע עם קרטונים מלאים במטעמים לרוב, ובנות חמודות עוברות בין כולם, מגישות ודואגות למלא את השולחן כל פעם מחדש - ממש מחמם את הלב.
את הקירות מכסות מודעות של משפחות מקומיות עם מספרי טלפון, שממש מתחננות לארח אצלם את המשפחות - מדהים!
בסופו של דבר החלטתי להשאיר את המצלמה בבית, חשבתי על אותן משפחות עם פנים מלאי דאגה שבטעות או לא יכנסו לי לפריים - יהיה לי קשה (רגשית( עם זה.
בשורה התחתונה, כמו שכתבתי בכותרת, כל הכבוד לך שהיית מסוגל לעמוד במשימה שהטיל עליך העיתון, גם אם מילאת את תפקידך כעיתונאי (צלם עיתונות), הרי מאחורי המצלמה עומד אדם שקשה לו רגשית לבצע את המוטל עליו, ומבטא את הדבר היטב בצילומים.
אותי ריגשת בסט הזה.
 

z2s3

New member
תודה אנדאלופו...

מקווה שיבריא, וישוב לאיתנו !
אני מבין את הדילמה שלך. לדעתי, זה פחות קשה, ואף מקובל כשמכריך וסביבתך מכירים אותך כצלם...ואני מבין שכך זה במקרה שלך. זה הרבה יותר לגיטימי ממה שנידמה לפעמים, אנשים מאוד מורגלים למדיה ונוכחותה בשנים האחרונות, ולעיתים קרובות גם מקבלים אותה כיתרון, ואף בהערכה לעצם כיבוד המעמד המיוחד, ותיעודו.
זה כמובן גם עינין רגשי אישי, ולעמדה שלך בסיטואציה אישית מאחורי מצלמה, יש יתרונות וחסרונות...יש בזה סוג של ניתוק מבוקר, שלפעמים לי מאוד נוח אישית, ולפעמים לא. אולי כדאי להביא את המצלמה, שתהיה באוטו, ולהחליט במקום...
 
לא בדיוק

לא כל הסביבה שם היו מכרי, הם הוו חלק מכל מי שהיה שם.
חשבתי לקחת את המצלמה, להשאיר במכונית ולהחליט במקום, אך גם בדיעבד, בסיטואציה שהיתה, אינני מצטער שהמצלמה לא היתה איתי.
 
למעלה