קנדה: חקירה נוספת בפרשת הדרכונים

קנדה: חקירה נוספת בפרשת הדרכונים

קנדה: חקירה נוספת בפרשת הדרכונים

קנדה פתחה בחקירה נגד מי שנחשב סוכן המוסד, אריאל קלמן. על פי החשד, קלמן עשה בעבר שימוש בדרכונו הקנדי, שמפר את התחייבות ישראל לקנדה

קנדה פתחה בחקירה נגד מי שחשוד כאיש המוסד העצור במדינה, אריאל קלמן, לבירור הנסיבות בהן השתמש בדרכון קנדי. כך פורסם היום (שבת) בעיתון "ניו זילנד הראלד".

על פי החשד, בעודו משרת בצה"ל, בשנת 1999, נכנס קלמן לניו זילנד באמצעות דרכון קנדי, ולא באמצעות דרכונו הישראלי. עשיית שימוש בדרכון קנדי על ידי איש מוסד, טוענים ברשויות הקנדיות, סותר את התחייבות ישראל בפני ממשלת קנדה, לפיה ישראל לא תשתמש בדרכון קנדי לפעולות לא חוקיות.

"החקירה בנושא טרם הושלמה", אמר דובר שר החוץ הקנדי, ריינולד דוירון, והוסיף: "אנו עדיין ממתינים לתוצאות בדיקות שונות, לפני שנמהר להסיק מסקנות". מחקירת המשטרה, אמר דוירון, לא נראה כי מטרותיו של קלמן היו בלתי חוקיות.

לפני כשבועיים נדון קלמן לשישה חודשי מאסר יחד עם שותפו אלישע קרא. השניים הורשעו בבית משפט באוקלנד באשמת ניסיון מירמה להשגת דרכון קנדי.

בעבר נעשה שימוש בדרכונים קנדים לביצוע פעולות מוסד בעולם. לאחר נסיון ההתנקשות הכושל בחיי יו"ר הוועדה המדינית של החמאס בירדן, חאלד משעל, ב-1997, נחשף כי סוכני המוסד המעורבים בנסיון ההתנקשות השתמשו בדרכונים קנדים.

בזמנו הגישה קנדה מחאה חריפה נגד ממשלת ישראל, שהתחייבה שלא לעשות כל שימוש עתידי בדרכונים קנדיים למטרות לא חוקיות. עם זאת, אומר דובר שר החוץ דוירון, אין להשוות את המקרה הנוכחי עם זה של 1997. חומרת האירועים, לדבריו, שונה באופן מהותי.

(צילום-רויטרס)
 
למעלה