קמח תופח וסודה לאפייה - מספר שאלות

kuratasana

New member
קמח תופח וסודה לאפייה - מספר שאלות

קמח תופח - ראיתי במספר מקומות בפורום שניתן להחליפו בקמח רגיל עם כפית אבקת אפייה. אבל, במתכונים באנגלית כתוב שצריך להוסיף לעסק גם חצי כפית מלח. על שום מה ולמה, ומה ההבדל? אני גרה בקנדה, אז לרוב נוטה להקשיב לגרסא האמריקאית... אבל מוכנה "להתגייר" אם רק אבין למה! לגבי סודה לאפייה... שוב ממתכונים אמריקאים. האם זה אותו הדבר כמו סודה לשתייה, מה ההבדל בין זה לבין אבקת אפייה, ובמה ניתן להמיר את הסודה במתכונים? לא אוהבת כימיקלים בכלל, והסודה לא ברורה לי בכלל. אשמח לקבל תשובות על לפחות חלק מהשאלות! תודה רבה מראש (אני אזכור להודות גם אח"כ, כדי שתדעו עד כמה עזרתם לי!)
 

chanit

New member
אבקת אפיה/סודה לשתיה -

מרבית המתכונים שאני מכינה, אפיה בעיקר, לקוחות ממתכונים אמריקאיים באנגלית. אני משתמשת שנים על שנים באותם הכמויות של אבקת אפיה או/ו סודה לשתיה כפי שרשומות במתכון האמריקאי.זה יוצא טוב. קמח תופח אכן ניתן להלחיף בקמח =רגיל עם אבקת אפיה, כשיחס הוא שקית אבקת אפיה לעד 500 גרם קמח רגיל, או ככפית אבקת אפיה לכל כוס קמח +-, זה היחס. חלק מהמתכונים באנגלית ולא רק כוללים כמות קטנה של מלח המוספת לחומרים היבשים בדר"כ, אני חושבת שיותר להדגשת המתוק ולא להתפחה. אני לעיתים מוסיפה את הכמות של המלח הרשומה או מחצית ממנה. סודב לאפיה, הכוונה לאבקת הסודה לשתייה, כפי שרשמת. אבקת אפיה מכילה גם סודה לשתיה, כלומר סודיום ביקרבונט אבל גם עמילן מאכל וגם פירופוספט, כל מרכיב עובד אחרת על המאפה, ולא ניתן להחליף בינהם. כלומר היכן שכתוב להשתמש רק בסודה לשתיה , לא להשתמש באבקת אפיה ולהיפך.. הסירי דאגה מלבך..אין פה עניין של כימיקליים מזיקים. אני מצרפת לך מאמר, הכולל מידע על כל חומרי ההתפחה,איך הם עובדים, ממה מורכבים ועוד..(יופי של אתר , אגב). אפיה נעימה
 

kuratasana

New member
תודה רבה! ../images/Emo13.gif

תשובה מקיפה ומועילה. אבל, אם מישהו יודע, עדיין הייתי רוצה לדעת במה ניתן להמיר סודה לשתייה כשאין, אם בכלל
 

laleniya

New member
../images/Emo140.gifכמי שלא יכולה לסבול סודה לשתייה

מזה עשרות שנים שאני משתמשת בקוניאק - לא חשוב מאיזה סוג רק לא סודה לשתייה והעוגות יוצאות גבוהות ואוריריות כפית סודה לשתייה שווה לכף קוניאק לעוגה בדרך כלל שמם 2 כפות ביחד עם הנוזלים האחרים. באותה הזדמנות קיטניות ששמים סודה לשתייה פשוט מוציאים מהם את כל הויטמינים. עדיף להחליף מים כל 8 שעות ולא להשתמש ברעל הזה.
 

kuratasana

New member
תודה על הטיפ :)

ארשום לי :) ד"א, ללניה, העוגת גבינה שלך יצאה לי מדהימה, למרות שהמרתי את הגבינה בקוטג' דל שומן (כעצת הפורום) ושמנת חמוצה 7% בלבד. הטבעתי בפנים תותים ואוכמניות מקומחות, וציפיתי בשמנת מוקצפת עם רבע כוס סוכר. יצא משגע, הבן זוג מבין עכשיו שאין על עוגות גבינה ישראליות :)
 

laleniya

New member
../images/Emo45.gifשמחתי לשמוע../images/Emo140.gif

ספרי לי איך הסתדרת עם הקוניאק
 
למעלה