קירגיסטן

boyz2gg

New member
קירגיסטן

אהלן

חבר ואני מתכננים לטוס לחודש בערך של טיול בקירגיסטן בקיץ (יולי-אוגוסט)

כדי שתוכלו לענות לי על השאלות אני רגע אספר עלינו. אנחנו 2 חבר'ה אחרי צבא עם הרבה ניסיון בטיולים רגליים קצרים (2-10 ימים ברגל) *בארץ*. יש לנו שליטה בניווט ואנחנו בסך הכל מתמודדים בסדר עם שטח, יש לנו ניסיון באריזת תיקים, תכנון נכון וכל המסביב. אבל לא עשינו זאת בחו"ל ובמיוחד לא בשלג.

השאלות המרכזיות:
1. מה הלך הרוח שמה כרגע? בטוח לטוס לשם? יש שמה הפיכות או שהדברים רגועים?
2. מאיפה משיגים מפות?
3. ציוד רפואי, חיסונים
4. GPS? קליטה סלולארית? איך מרגיעים את אמא?
5. כדי להגיע עם ציוד מהבית או לקנות שם? או חלק וחלק ואם כן מה להביא ומה לקנות?
6. אם יש למישהו רשימת אתרים\ספרים וכו' להכווין אותנו זה יהיה מעולה
7. יש למישהו מידע על טרק סוסים? חשבנו אולי לקנות סוסים

תודה מראש
 

BigBadWolf

Member
תשובות לחלק מהשאלות

בקירגיסטן לא הייתי אז אני לא יכול לענות על שאלות ספציפיות על המקום, אבל הינה כמה תשובות כלליות:
3. תפנה למרפאת טיולים עם השאלה הזו. יש כאלו בלשכות הבריאות ובבתי החולים.
4. לאחרונה התחלתי לטייל עם GPS לכל מקום, זה ממש ממש נח ואי אפשר ללכת לאיבוד יותר. אישית אני משתמש באייפד עם תוכנת מפות שנקראת MotionX. התוכנה עולה מעט כסף, אבל יש מפות של כל העולם בחינם. באינטרנט האחרון אומרים לתוכנה להוריד מפות תופוגרפיות ברדיוס קצת גדול יותר מזה שאתה מתכנן (לא לשכוח לכוון את הזום למקסימום) ומאותו רגע לא צריך אינטרנט יותר ואתה לא יכול לזוז 10 מטר מהשביל בלי לראות את זה על המפה. אם יש באינטרנט ניתן גם להוסיף לתוכנה סימון GPX של השביל בו תלך.
5. אני תמיד דוגל בלבוא מוכן עם הציוד. אם תבוא בלי הציוד תצטרך להתחיל לחפש שם ולא תמיד קל למצוא כמו שהיית חושב. דבר אחד שלא ניתן להביא הוא מיכל גז - בטיול האחרון שלי בצרפת לא הצלחתי לקנות מיכל במשך כל הטיול כולל שבוע כנס בפריז לפני הטרק...

נ.ב. שכחת להגיד לכמה זמן אתם נוסעים.
 

boyz2gg

New member
השאיפה זה חודש וחצי

כנראה חודש כי אני מבין שיש שאי אפשר להאריך ויזה ליותר מחודש בלי לעבוד שם או משהו..
 

kogawa

New member
בחרתם יעד ראוי

אבל לא הגעתם עדיין לשלב של שאלות בפורום. ראשית לומדים על המקום ואז פונים לשאלות ממוקדות.
מציע ראשית לקנות את הלונלי-פלאנט של מרכז אסיה הכולל את קירגיזסטן (כל קוראים למדינת הקירגיזים). יש רק באנגלית לדעתי.
בנתיים אחרי המהפכה של לפני ארבע שנים המצב רגוע.
לגבי רפואה פנו ליעוץ במרפאת מטיילים. עקרונית תמיד טוב להיות מחוסנים מצהבת וטטנוס - בדקו אם קיבלתם בגיוס.
לגבהים של 4000 מטר ומעלה יכול לעזור כדורים מתאימים ולמדו על מחלת גבהים ממאמרה של דליה מינצר http://www.gotravel.co.il/travel/?p=1297
את כל הציוד יש להביא מהבית ולא לסמוך על כלום - פרט לאוכל לא תמצאו שם כלום!
לקנות סוסים זה מיותר - במקומות רבים תוכלו לשכור סוסים כמו למשל בסונגקול
מפות אין לי מושג למה צריך, וכך גם עזרי ניווט - הכל קל ופשוט. במרכזי CBT שישנם בכל עיר תמצאו מידע מספיק לטרקים. חפשו מידע על אירגון CBT.
לגבי הרגעת אמהות רק מכה חזקה על הראש תעזור - בכל מקרה הן יידאגו. תגידו מראש שזו מדינה ללא קליטה ברוב שטחה, וכשתוכלו תתקשרו. GPS כמובן שיש. בשביל זה נקראת השיטה גלובל פוזישנינג סיסטם עם דגש על גלובל.
אישית, חושב שחודש וחצי זה יותר מדי וכדאי לשלב את טג'יקיסטן או אוזבגקיסטן ממנה סביר שתתחילו בכל מקרה.
לעוד שאלות, לא בטוח שאוכל להיכנס לענות - תפוז בשילוב עם גוגל הפכו את הכניסה לפורום למייגעת ולפעמים בלתי אפשרית, ורק עם חוסם פרסומות ודפדפן כרום הצלחתי לחדור את מעטפת הפרסומות של תפוז. באקספלורר כבר לא ניתן לעשות זאת...
 

sitvaniyot

New member
ממליצה על CBT

הם מאורגנים היטב ויעזרו בכל דבר, מסידורי לינה ועד סדורי נסיעה ואפילו השכרת ציוד. קחו בבישקק רשימת אנשי קשר שאליהם תוכלו להתקשר גם כשהסניף סגור. אנשי הקשר דוברי אנגלית! השירות חינם.
 

boyz2gg

New member
כמה שאלות בסיסיות

היי,

אנחנו עדיין בתהליך הלמידה
אבל יש דברים שכדאי שנדע לפני ואשמח אם תעזרו לנו:
* טרקים - קיבלתי כמה המלצות מחברים שכדאי לטייל בלי מדריכים אלא פשוט לקנות מפות, אוהל, שקש ולהתחיל ללכת - ממליצים או לא?
* מבחינת ציוד בישול בשטח - גזיה? ואם כן מתברג או נקירה? ואיפה אפשר להשיג? או שבכלל דלק? או כוהליה?
* מפות - להשיג שם או בארץ?
* ספרים מומלצים (קניתי לונלי פלנט)?
* איך להתמודד עם השפה? לקנות מילון או שיחון?
* מה התקופה הטובה ביותר לטרקים? המליצו לי יולי אוגוסט.. אני מתחבט קצת
* הציוד שבגדול חסר לי כרגע: תיק טוב, מצלמה, לבוש (חולצות דריפיט, תרמיות, מעיל וכו'), גזיה\בנזיניה\כוהליה, אוהל, שקש - אתם ממליצים לקנות ציוד שמה או להתארגן בארץ על זה? (השיקול העיקרי זה מחירים)
* הבנתי שעדיף לשתות מים מינרלים -> מה כדאי בשטח? להפשיר שלגים או לטהר? ואם כן מה מומלץ
 

kogawa

New member
מקווה שיעזור

קיבלת המלצות מחברים שאתה וודאי מכיר. זה בטח טוב יותר מהמלצות מזרים באינטרנט. כתבתי לך קודם וכך גם סיתוונית - לך למוקדי CBT ותקבל את כל המידע לכל טרק שתעשה ואז לרוב לא תזדקק לאוהל למפות ולאמצעי בישול. בכל מקרה קח איתך אוהל ואמצעי בישול הפועלים על דלק ולא גז או כוהל. לכן אין ממש טעם במפות שאם תשיג שם יהיו ברוסית. בארץ לא תמצא כאלו. מילון לקירגיזית לא יעזור אבל כולם מדברים רוסית כך ששיחון לרוסית יכול לעזור. חשוב יותר זה לדעת לקרוא אותיות קריליות - דבר עליו תשתלט וודאי תוך מספר ימים. לגבי עונה, המליצו לך יולי אוגוסט אז למה להתחבט? לגבי ציוד כבר כתבתי וזה מתחיל לשעמם לכתוב שוב. בלי שום קשר למחירים לא תמצא שם כלום לקנות פרט לאוכל. ציוד קונים מראש כאן. לגבי מים אין שם מים מינרליים אלא מים מטוהרים לשתיה. בשטח בארץ לא מיושבת לא מבזבזים זמן ואנרגיה על הפשרת שלג. אתה לא במרומי האוורסט ויש מספיק פלגים אותם אפשר לטהר, ולאמיתו של דבר אפשר לרוב גם לשתות לא מטוהר אם נדרשים לכך. יש די אמצעי טיהור מסינון פשוט והוספת כלורין או איודין ועד מסננים פלצניים בצורת משרוקית.
 

sitvaniyot

New member
כמה תשובות ואחרים יוסיפו

קנית ציוד - תלוי. יש מי שמעדיף להביא הכל, ויש מי שמעדיף להסתדר במקום במקום להיסחב עם הרבה משקל כל החודש. אני שייכת לאסכולה השניה. כפי שהזכרתי אפשר לשכור ציוד מ CBT. גם מפות אפשר לקבל מהם. אפשר ללון בשטח אבל גם בגרים וגם את זה CBT יכול לארגן.

ביולי אוגוסט לא קר אלא אם תהיו בגבהי ההרים. שם תראו שלגיות ואם תעפילו ממש לגובה מעל 3800 מ אולי גם שלג. אני הגעתי בערך לגובה הזה. בהחלט אפשר לטרק לבד, אבל אם תחליטו על שלג אני ממליצה על מדריך, אלא אם שרתתם ביחידת האלפיניסטים בחרמון. ודי לחכימא ברמיזא .....

השפה המדוברת בקירגיסטן היא רוסית שזה כמו אנגלית אצלינו. אלו שעובדים עם תיירים מדברים לרוב גם אנגלית.

בקשר למים בשטח, תוגלו לשתות מי שלגים בפלגים. כשתדעו מסלול מדויק התיעצו עם הcbt.
 
לגבי ציוד

בעיניי זה בזבוז זמן מוחלט להתחיל לחפש את כל פריטי הציוד במהלך הטיול. בטח ובטח אם זה לא יעד מובהק של חנויות ציוד מטיילים. זה גם יגרום לכם לבזבז זמן על מנהלות וגם ההיצע יהיה מוגבל יותר, ואולי גם האיכות. בוודאי אם אתם הולכים על טיול טרקים הארדקור, שווה להשקיע בציוד טוב, גם אם זה עולה יותר. בהנחה שזה לא יהיה הטיול האחרון בחייכם, השקעה בציוד טוב מבטיחה שימוש לאורך שנים - אני עדיין עם אותו תרמיל משנת 1997, והוא כבר היה איתי בכל שבעת היבשות ועדיין נראה כמו חדש (למעט שפשוף קל בגודל בול שנשאר כמזכרת מאפריקה).
נעליים במיוחד זה דבר שכדאי לקנות מראש וללכת איתם לפני הנסיעה. גם תרמיל נראה לי הכי הגיוני לרכוש מראש כשיש טווח בחירה רחב לפניכם, במיוחד אם המטרה היא טרקים. מילא כשזה השלמה של פריט פה או שם, אבל להשאיר הכל לשם זה פספוס לטעמי.

אפשר גם למצוא מהארץ ציוד טוב במחיר סביר, פשוט צריך להשוות מחירים, לחפש מבצעים או יד שנייה/עודפים. באתר hike.co.il גם יכולים להמליץ לך על אוהלי שטח בהזמנה באינטרנט. הרבה מהביגוד שלי קניתי בליקוט תוך כדי השנים במבצעים ובחנויות עודפים. בטיול התרמילאים הראשון קניתי בחנות קטנה (לא רשת) ובגלל שקניתי הרבה קיבלתי הנחה יפה, וגם היה עם מי להתייעץ כחסרת ניסיון אז בתחום הציוד (אני עדיין מתייעצת עם אותו בחור אם אני מחליפה פריטי ציוד משמעותיים).
במצלמות במיוחד - בוחרים דגם, ומכניסים להשוואות של זאפ לראות איפה אפשר למצוא אותו הכי בזול. אני אישית מעדיפה לטייל עם מצלמה קטנה כדי לא לדאוג לגבי משקל או גניבות, ובוחרת תמיד מצלמה אוטומטית קטנה וקלה אבל איכותית של קנון (להתרשמות מהצילומים: פה מהקוטב הצפוני וגם כאן מארץ האש בארגנטינה). הן מאפשרות לך מספיק שליטה וגמישות אם תרצה, אבל גם אפשרות לאוטומטיות מוחלטת. לא SLR, אבל מוציא תוצאות מעולות בכל זאת.
 

sitvaniyot

New member
סליחה kogwa

בזמן שכתבתי את תשובתי אתה שלחת את שלך, לו הייתי רואה אותה לפני שלחצתי על השלח לא הייתי שולחת את שלי. אבל ביננו, אני שמחה לראות שאנחנו מסכימים.
 

boyz2gg

New member
כמה שאלות

היי
&nbsp
איזה גודל תרמיל צריך לטיול כזה? חשבתי על 55-65 ליטר..
&nbsp
תודה
 
למעלה