קיטור

C H 4

New member
את יודעת, המטרה הזו והדבקות בה יוצרים מצג של זלזול

שגורם לי לתהות אם האמפתיה שלי כלפייך נבעה מאיזשהו כושר שיפוט לקוי. הרי על זלזול כזה ביקרו אותך מלכתחילה.
טוב, לא עשיתי משהו מועיל, אבל לפחות למדתי משהו מועיל השבוע.
&nbsp
&nbsp
 

tibia2014

New member
muse,

את צודקת - הנסיון להתבדח על הכיוון של השרשור כאן, שלדעתי יצא קצת מפרופורציות אכן יכול להיחשב כזלזול.
צר לי שהגישה המבודחת לא התקבלה כראוי.
לא היה בכוונתי לרמוז שלמישהו יש שקיול דעת לקוי.
 

ayulli

New member
אני נוטה להסכים

אלא אם מדובר בהתנהלות פוגענית במובהק, אני חושבת שחיכוכים מהסוג הזה הם פחות או יותר בלתי נמנעים במערכות יחסים עם יחסי כוח א-סימטריים מהסוג הזה. מה שכן, אני חושבת שזו יופי של הזדמנות ללמוד איך מתנהגים (וגם, למרבה הצער, איך לא מתנהגים) במערכת הזו שנקראת אקדמיה, ככל שיחסי הכוח מתחילים להתהפך כשמתקדמים במסלול.
 

tristis

New member
בתפילת יום הכיפורים...

אנחנו מבקשים סליחה "על חטא שחטאנו לפניך בזלזול הורים ומורים" .
לא סתם נכרכו ביחד הורים ומורים כי כאן ניכרות החולשות של הבנים/התלמידים. וצריך לזכור כי נאמר גם "אדם מתקנא בכל - חוץ מבנו ותלמידו". שוב זה מעיד על היחסים המיוחדים של מורה-תלמיד, ולכן עלינו כאנשים בוגרים להזהר מאד מלהגיע למצב של זלזול במורים.
אני תומך במי שכתב לך לפני כי התשובה לשאלתך היא "אף פעם".
 

tibia2014

New member
וואו

ברור לך שכל ה"על חטא" הוא פרקטיקה מאוד לא מקורית לשימור הגמוניה של חז"ל (גאונים?) ומעמדם של הפאטריארכים והמורים בקהילה?

חוצמזה איזה עוד חטאים היה אפשר לשים באות ז' חוץ מזלזול?

כפי שהסברתי למעלה, ה"זלזול"(?) נובע מהתחושה שהמנחה מתעצל לבדוק דברים בעצמו ומחפש את המוצא הקל- שהוא לשלוח לי מייל עם שאלות.

אם תרצי - אז כן, יחס גורר יחס, והשאיפה לשלמות וחוסר הצקה תמיד קיימת.
 

tristis

New member
קראתי שוב את הודעת הפתיחה שלך

את מעידה על עצמך שאת מנטאלית כבר במצב של לכתוב הודעה מנומסת אך גם כזו שתוריד אותו מהגב שלך. מצד שני (וזאת הנקודה המכריעה), בתוך הודעתך כתוב בפירוש ש"את מעריכה את כל מה שעושה למענך". אם לא המשפט הזה אז אין בכלל קונפליקט. אני בפירוש מבין ומלא אמפתיה למצב שלך. יחד עם זאת (ואני מקווה שלא תקבלי זאת כהתקפה או ניתוח פסיכולוגי בגרוש), חשבון נפש הוא הדבר הראוי ביותר לעשות כאן.
בשני המשפטים של חז"ל מתוארת סיטואציה פסיכולוגית מכלילה אבל בהחלט נכונה ואוניברסלית על היחסים בין הורים/מורים ובנים/תלמידים והם מתריעים על הנטייה להכשל מול הורינו ומורינו.
אם באמת את מעריכה אותו כפי שכתבת, ואת בקשר (טוב) איתו כבר 15 שנים, אז פשוט לקבל הכל באהבה גדולה. לא תצטערי על כך.
 

tibia2014

New member
עזוב

עזוב....
אנחנו נמצאים בשני עולמות כל כך מקבילים שלעולם לא יפגשו.

"חשבון נפש"? "... הנטייה להכשל מול הורינו ומורינו"? "לקבל הכל באהבה גדולה"?

כל אלה ביטויים שמטרתם היא לשמר סוג מסויים של הגמוניה שאני נמצאת (נמטלית) מעבר אליה. מעשית צריך לשמר את היחסים ההיררכיים התקינים להמשך העבודה.

שמחתי לראות איך הקיטור חסר המשמעות שלי התגלגל ל"פסיכולוגית מכלילה אבל בהחלט נכונה ואוניברסלית".

- כל דבר שיהיה מספיק מכליל, יהיה נכון
- ישנם מעט מאוד דברים שהם "נכונים אוניברסלית"
- חז"לנו היו בני אדם, עם שאיפות ומטרות פוליטיות וארציות לחלוטין, אין שום מצב בעולם שאני הולכת להכפיף את עצמי לפוליטיקה בת 1800 שנה, אם אני ממש לא צריכה.
- ועכשיו לקטע האד-הומינם המתבקש, אני בטוחה שגם אתה לא מכפיף את עצמך ויוצא לחשבון נפש על בסיס כל מאמרי חז"ל, ולו מהסיבה שחלקם לא רלוונטיים או סותרים מאמרים אחרים. אז למרות הערכתי להצעתך לחשבון נפש, אני אדחה אותה.
(תנוח דעתך, על מנת להשלים את 'על חטא בזלזול הורים ומורים', גם בהוריי אני מזלזלת פה ושם, מה שנקרא: win-win).
 

Mickey מאוס

New member
מנחים לפעמים כל כך עסוקים...

אני מרגישה בשנה האחרונה עד כמה המנחה שלי מוצפת (כשרק הכרתי אותה היא הייתה בשבתון והכל נראה היה אחרת לגמרי... על כל מייל הייתי מקבלת מענה תוך שלוש דקות). הם מקבלים כמויות אדירות של מיילים ובהחלט יש עסוק ועסוק יותר בעיני. האמת היא שהייתי שמחה לעזור אם הייתה מבקשת ובכל מקרה, אם את רוצה שהיחסים איתו ישארו תקינים אל תגידי כלום. זה סתם יהרוס את האינטרקציה ביניכם וזה ממש לא שווה את זה. ניצול בעיני זה לא.
 
למעלה