קטר מס' 125.

מצב
הנושא נעול.
הוא נראה כמו דוד גדול מתחת לגג הקטר

סליחה על הבורות ד"ר יקר, אבל מה
זה בלם דינמי ואיך הוא נראה?
הוא נראה כמו דוד גדול מתחת לגג הקטר
והחלק העליון שלו דורש איוורור מתמיד - אלה הן הכנפיים שאתה רואה בראש קטר מס' 125. תפקידן של כנפיים אלה לווסת את זרם האויר הקריר שמגיע אל הבלם הדינמי הממוקם מתחת להן. בלם דינמי הינו בלם עזר נוסף שתפקידו לסייע בעצירת הרכבת תחת תנאי דרך קשים כגון עומס רב ו/או בנסיעה בתנאים טופוגרפיים מכבידים. כך חייבה הרכבת את כל הקטרים שירדו מירושלים להיות בעלי ברקס דינמי כדי לא להידרדר בירידות או כדי לא לשרוף ברקסים. עיקרון ההפעלה של הדינמי עובד על לחץ אויר בכיוון הפוך המסייע לבלימת החוגונים בירידות אך הדבר גורם ליצירת חום רב עקב ההתנגדות ולפיכך יש כנפי קירור אותן רואים בגג הקטר. בקטרים החדשים אין כנפונים אך יש מאוורר מקרר רב עוצמה המהווה תחליף לכנפונים מה- G12.
 

abarth

New member
"מכל מלמדי השכלתי". תודה רבה ד"ר!

הוא נראה כמו דוד גדול מתחת לגג הקטר
והחלק העליון שלו דורש איוורור מתמיד - אלה הן הכנפיים שאתה רואה בראש קטר מס' 125. תפקידן של כנפיים אלה לווסת את זרם האויר הקריר שמגיע אל הבלם הדינמי הממוקם מתחת להן. בלם דינמי הינו בלם עזר נוסף שתפקידו לסייע בעצירת הרכבת תחת תנאי דרך קשים כגון עומס רב ו/או בנסיעה בתנאים טופוגרפיים מכבידים. כך חייבה הרכבת את כל הקטרים שירדו מירושלים להיות בעלי ברקס דינמי כדי לא להידרדר בירידות או כדי לא לשרוף ברקסים. עיקרון ההפעלה של הדינמי עובד על לחץ אויר בכיוון הפוך המסייע לבלימת החוגונים בירידות אך הדבר גורם ליצירת חום רב עקב ההתנגדות ולפיכך יש כנפי קירור אותן רואים בגג הקטר. בקטרים החדשים אין כנפונים אך יש מאוורר מקרר רב עוצמה המהווה תחליף לכנפונים מה- G12.
"מכל מלמדי השכלתי". תודה רבה ד"ר!
 

singera

New member
להבהיר נקודה

"מכל מלמדי השכלתי". תודה רבה ד"ר!
להבהיר נקודה
לפי מה שידוע לי (אני אלקטרונאי) הבלם הדינמי הוא בעצם גוף חימום ענק שכאשר רוצים לבלום בלימה דינמית אז מה שקורה זה שמנועי ההסעה מתנתקים מהגנרטור ומתחברים לגוף חימום וכך הם הופכים לגנרטורים ואז הרכבת מאטה כלומר אין בלם דינמי בIC3 שכן יש לה תיבת הילוכים אוטומטית ואז ניתן להוריד הילוכים כמו באוטו. אגב איך הIC3 עובדת כאשר אין לה כוחות מאוזנים בחלק אחד יש 2 מנועים ואילו בצד השני יש מנוע אחד (מנוע השני מייצר חשמל)
 
בלימה דינמית

הוא נראה כמו דוד גדול מתחת לגג הקטר
והחלק העליון שלו דורש איוורור מתמיד - אלה הן הכנפיים שאתה רואה בראש קטר מס' 125. תפקידן של כנפיים אלה לווסת את זרם האויר הקריר שמגיע אל הבלם הדינמי הממוקם מתחת להן. בלם דינמי הינו בלם עזר נוסף שתפקידו לסייע בעצירת הרכבת תחת תנאי דרך קשים כגון עומס רב ו/או בנסיעה בתנאים טופוגרפיים מכבידים. כך חייבה הרכבת את כל הקטרים שירדו מירושלים להיות בעלי ברקס דינמי כדי לא להידרדר בירידות או כדי לא לשרוף ברקסים. עיקרון ההפעלה של הדינמי עובד על לחץ אויר בכיוון הפוך המסייע לבלימת החוגונים בירידות אך הדבר גורם ליצירת חום רב עקב ההתנגדות ולפיכך יש כנפי קירור אותן רואים בגג הקטר. בקטרים החדשים אין כנפונים אך יש מאוורר מקרר רב עוצמה המהווה תחליף לכנפונים מה- G12.
בלימה דינמית
כפי שכבר הסברתי בעבר בפורום, תפקידו של הבלם הדינמי הוא לסייע, ובדרך כלל להחליף את בלימת האוויר הדחוס הרגילה של הקטר, כמון שאביתר הסביר. עם זאת, אני חייב לתקן ולהבהיר שלבלימה הדינמית אין כל קשר לבלימת האוויר הדחוס - האוויר הדחוס מפעיל גשישי ורפידות בלימה (זרועות) שמפעילים חיכוך על הגלגלים או הצירים, בעוד שהבלם הדינמי משתמש בעיקרון שמנוע חשמלי הוא בעצם דינמו (גנרטור) שפועל הפוך. בזמן הבלימה הדינמית, הופכים מנועי ההסעה החשמליים של קטר דיזל-חשמלי ממנועים לגנרטורים, ובכך יוצרים עומס שמאט את סיבוב הגלגלים. הבעיה עם הפטנט הזה הוא שנוצר המון חשמל, ולקטר דיזל אין מה לעשות עם כל-כך הרבה חשמל. הפתרון - הפיכת האנרגיה החשמלית לאנרגית חום, ופיזורה באמצעות סלילי חשמל המתחממים ומפזרים את חומם באוויר שמופח עליהם באמצעות מניפה (גם ב-G12/G26 מאווררים גדולים מעל לבלם הדינמי, כמו בקטרים הספרדים).
 
תודה על התוספת והתיקון דוד חן !

בלימה דינמית
כפי שכבר הסברתי בעבר בפורום, תפקידו של הבלם הדינמי הוא לסייע, ובדרך כלל להחליף את בלימת האוויר הדחוס הרגילה של הקטר, כמון שאביתר הסביר. עם זאת, אני חייב לתקן ולהבהיר שלבלימה הדינמית אין כל קשר לבלימת האוויר הדחוס - האוויר הדחוס מפעיל גשישי ורפידות בלימה (זרועות) שמפעילים חיכוך על הגלגלים או הצירים, בעוד שהבלם הדינמי משתמש בעיקרון שמנוע חשמלי הוא בעצם דינמו (גנרטור) שפועל הפוך. בזמן הבלימה הדינמית, הופכים מנועי ההסעה החשמליים של קטר דיזל-חשמלי ממנועים לגנרטורים, ובכך יוצרים עומס שמאט את סיבוב הגלגלים. הבעיה עם הפטנט הזה הוא שנוצר המון חשמל, ולקטר דיזל אין מה לעשות עם כל-כך הרבה חשמל. הפתרון - הפיכת האנרגיה החשמלית לאנרגית חום, ופיזורה באמצעות סלילי חשמל המתחממים ומפזרים את חומם באוויר שמופח עליהם באמצעות מניפה (גם ב-G12/G26 מאווררים גדולים מעל לבלם הדינמי, כמו בקטרים הספרדים).
תודה על התוספת והתיקון דוד חן !
 
קטר מס' 251: כל מה שרצית לדעת: !!

שאלה ד"ר G8-251-
המנוע יותר חלש מG12
קטר מס' 251: כל מה שרצית לדעת: !!
היצרן: GENERAL MOTORS, E.M.D, LA GRANGE, ILLINOIS 60525, USA קטר שליחויות וקו-ראשי: מספר הקטר: 251 דגם: G-8 מספר הזמנה: 701189 אורך: 14.4 מ' רוחב: 2.79 מ' גובה: 3.70 מ' משקל עצמי: 66.2 טון סידור גלגלים: 0-4-4-0 דגם המנוע: EMD 8-567C כוח-סוס: 850/800 כו"ס מהירות מירבית: 124 קמ"ש מהירות מקסימלית מותרת: 105 קמ"ש
 

אייל xxx

New member
תודה ../images/Emo51.gif

קטר מס' 251: כל מה שרצית לדעת: !!
היצרן: GENERAL MOTORS, E.M.D, LA GRANGE, ILLINOIS 60525, USA קטר שליחויות וקו-ראשי: מספר הקטר: 251 דגם: G-8 מספר הזמנה: 701189 אורך: 14.4 מ' רוחב: 2.79 מ' גובה: 3.70 מ' משקל עצמי: 66.2 טון סידור גלגלים: 0-4-4-0 דגם המנוע: EMD 8-567C כוח-סוס: 850/800 כו"ס מהירות מירבית: 124 קמ"ש מהירות מקסימלית מותרת: 105 קמ"ש
תודה
 

אייל xxx

New member
טוב אני יודע שהקטר 251-קטר עיתוק

אתה טועה. הבעיה היא אחרת ושים לב:
העטיפה הודפסה הפוך ולכן אתה מתבלבל !!! קטר מס' 251 מעולם לא נראה ככה ! אינך רואה את הבלם הדינמי על גגו של הקטר ? לקטר מס' 251 מעולם לא היה בלם דינמי והוא לא הופעל ברכבות נוסעים שהרי הוא קטר עיתוק ושליחויות בלבד ! אינו מתאים להפעלת רכבות נוסעים. הבטתי שוב על העטיפה וברור ללא שום ספק: זהו קטר מס' 125.
טוב אני יודע שהקטר 251-קטר עיתוק
ואני חושב שגם הספק המנוע G8-251 חלש יותר מG12 ?
 

אייל xxx

New member
ד"ר אתה צודק

אתה טועה. הבעיה היא אחרת ושים לב:
העטיפה הודפסה הפוך ולכן אתה מתבלבל !!! קטר מס' 251 מעולם לא נראה ככה ! אינך רואה את הבלם הדינמי על גגו של הקטר ? לקטר מס' 251 מעולם לא היה בלם דינמי והוא לא הופעל ברכבות נוסעים שהרי הוא קטר עיתוק ושליחויות בלבד ! אינו מתאים להפעלת רכבות נוסעים. הבטתי שוב על העטיפה וברור ללא שום ספק: זהו קטר מס' 125.
ד"ר אתה צודק
ואני טועה התמונה הזות G12-ולא G8 אני עשתי השואות בן הG8 לבן הG12 גם באמתי וגם במודלים של ירון ויש הבדל בן הקטרים!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה