קו רכבת לאשקלון

מצב
הנושא נעול.

מלאך18

New member
קו רכבת לאשקלון

קו רכבת לאשקלון
היום פורסם ע"י רכבת ישראל מכרז לשיפוץ והכפלה של המסילה בין אשדוד לאשקלון. כיום נוסעות על מסילה זו רכבות משא רבות אך במהירות די נמוכה בגלל מצבה של המסילה.כעט נותר לפרסם מכרז להקמת תחנת רכבת באשקלון, ואם הכל יתקדם כמתוכנן, הקו לאשקלון יחל לפעול בתחילת שנת 2004.
 

dvir golan

New member
תחנת אשקלון

קו רכבת לאשקלון
היום פורסם ע"י רכבת ישראל מכרז לשיפוץ והכפלה של המסילה בין אשדוד לאשקלון. כיום נוסעות על מסילה זו רכבות משא רבות אך במהירות די נמוכה בגלל מצבה של המסילה.כעט נותר לפרסם מכרז להקמת תחנת רכבת באשקלון, ואם הכל יתקדם כמתוכנן, הקו לאשקלון יחל לפעול בתחילת שנת 2004.
תחנת אשקלון
תחנת אשקלון הנוכחית הממוקמת בסמוך למיקומה של התחנה המנדטורית (נקראה אז תחנת מג´דל), היא בעייתית מבחינת מיקומה. התחנה מרוחקת מאד ממרכז העיר, ולמעשה מרוחקת מספר קילומטרים מבתיה הקיצוניים של העיר, שלא לדבר על גישה בעייתית למתחם. טוב יעשו אם באיזור התחנה ההיסטורית (מתחת לגשר הכביש החדש) יחלו בסלילת שלוחה מערבה, שתגיע לפאתי העיר. אז תהיה הצדקה לכל פעולה של שידרוג או הכפלת הקו דרומה מאשדוד. אגב... הפעם האחרונה שעצרו רכבות נוסעים בתחנת אשקלון הייתה בשנת 1973 עת פעלה רכבת פועלים יומית בין עזה לתל אביב...
 

יהוושע

New member
דביר , מה אתה יודע על הקו הזה

תחנת אשקלון
תחנת אשקלון הנוכחית הממוקמת בסמוך למיקומה של התחנה המנדטורית (נקראה אז תחנת מג´דל), היא בעייתית מבחינת מיקומה. התחנה מרוחקת מאד ממרכז העיר, ולמעשה מרוחקת מספר קילומטרים מבתיה הקיצוניים של העיר, שלא לדבר על גישה בעייתית למתחם. טוב יעשו אם באיזור התחנה ההיסטורית (מתחת לגשר הכביש החדש) יחלו בסלילת שלוחה מערבה, שתגיע לפאתי העיר. אז תהיה הצדקה לכל פעולה של שידרוג או הכפלת הקו דרומה מאשדוד. אגב... הפעם האחרונה שעצרו רכבות נוסעים בתחנת אשקלון הייתה בשנת 1973 עת פעלה רכבת פועלים יומית בין עזה לתל אביב...
דביר , מה אתה יודע על הקו הזה
כמה זמן פעל ומדוע חדל לפעול? ראיתי באתר ארכיון הצילומים הלאומי תמונות של הרכבת הזו .
 

dvir golan

New member
תחנת אשקלון

דביר , מה אתה יודע על הקו הזה
כמה זמן פעל ומדוע חדל לפעול? ראיתי באתר ארכיון הצילומים הלאומי תמונות של הרכבת הזו .
תחנת אשקלון
תחנת אשקלון בעברה המנדטורי ריכזה פעילות ענפה ומגוות סביבה. מלבד היותה תחנת נוסעים בקו הבינלאומי קנטרה -חיפה , ובקו הפרברי דיר אל בלח - לוד שימשה התחנה כמסוף הטענת פרי הדר ותאנים על הרכבת , משם הם שולחו לשווקים במצרים ואירפה. בסביבות התחנה היו מחנות צבא בריטים גדולים, שאל אחד מהם הסתעפה מסילה מתחנת אשקלון בעלת מספר הסתעפויות משנה. לאחר קום המדינה נותק הקשר המסילתי באזור מחסום ארז , והמסילה שימשה כקו משאות משני עד יד מרדכי. הקשר המסילתי דרומה חודש לפרקים קצרים לאחר מבצע קדש ומלחמת יום כיפור לתנועת רכבות משא לתעלת סואץ.
 

יהוושע

New member
שאלתי לגבי קו הפועלים עזה- ת"א

תחנת אשקלון
תחנת אשקלון בעברה המנדטורי ריכזה פעילות ענפה ומגוות סביבה. מלבד היותה תחנת נוסעים בקו הבינלאומי קנטרה -חיפה , ובקו הפרברי דיר אל בלח - לוד שימשה התחנה כמסוף הטענת פרי הדר ותאנים על הרכבת , משם הם שולחו לשווקים במצרים ואירפה. בסביבות התחנה היו מחנות צבא בריטים גדולים, שאל אחד מהם הסתעפה מסילה מתחנת אשקלון בעלת מספר הסתעפויות משנה. לאחר קום המדינה נותק הקשר המסילתי באזור מחסום ארז , והמסילה שימשה כקו משאות משני עד יד מרדכי. הקשר המסילתי דרומה חודש לפרקים קצרים לאחר מבצע קדש ומלחמת יום כיפור לתנועת רכבות משא לתעלת סואץ.
שאלתי לגבי קו הפועלים עזה- ת"א
דרום , כמה זמן הוא פעל , מתי חדל לפעול , ולמה . ידוע לך אולי אם לאחר קום המדינה פעל קו של רכבת נוסעים לצריפין , לצורך הסעת חיילים?
 

dvir golan

New member
תשובות

שאלתי לגבי קו הפועלים עזה- ת"א
דרום , כמה זמן הוא פעל , מתי חדל לפעול , ולמה . ידוע לך אולי אם לאחר קום המדינה פעל קו של רכבת נוסעים לצריפין , לצורך הסעת חיילים?
תשובות
קו הפועלים בין עזה לתל אביב החל לפעול בראשון לאוקטובר 1972 ולאחר מספר חודשים הוארך עד דיר אל בלח. הקו חדל לפעול עם פרוץ מלחמת יום כיפור ומאז המסילה דרומה מיד מורדכי נינטשה וניזנחה, ורק פסיה הוסרו. לגבי רכבות לצריפין. אכן היו כאלו. מצאתי סימוכין לרכבות חיילים מיוחדות שהסיעו חיילים לחופשת סוכות ופסח מבסיס צריפין לחיפה לוד ותל אביב. היו אלו רכבות ששכר הצבא על מנת ליעל את הסעת החיילים ,שלא ישלמו דמי נסיעה גבוהים וכדי שלא יהיו תלויים בטרמפים בערבי החג. מכיוון שכיום הצבא מאפשר גישה רק למסמכים מהעשור הראשון למדינה, ידוע לי על רכבות כאלו שפעלו בשנים הראשונות לאחר קום המדינה אך לא לאחר מכן.
 

יהוושע

New member
רב תודות לך על התשובות , אגב

תשובות
קו הפועלים בין עזה לתל אביב החל לפעול בראשון לאוקטובר 1972 ולאחר מספר חודשים הוארך עד דיר אל בלח. הקו חדל לפעול עם פרוץ מלחמת יום כיפור ומאז המסילה דרומה מיד מורדכי נינטשה וניזנחה, ורק פסיה הוסרו. לגבי רכבות לצריפין. אכן היו כאלו. מצאתי סימוכין לרכבות חיילים מיוחדות שהסיעו חיילים לחופשת סוכות ופסח מבסיס צריפין לחיפה לוד ותל אביב. היו אלו רכבות ששכר הצבא על מנת ליעל את הסעת החיילים ,שלא ישלמו דמי נסיעה גבוהים וכדי שלא יהיו תלויים בטרמפים בערבי החג. מכיוון שכיום הצבא מאפשר גישה רק למסמכים מהעשור הראשון למדינה, ידוע לי על רכבות כאלו שפעלו בשנים הראשונות לאחר קום המדינה אך לא לאחר מכן.
רב תודות לך על התשובות , אגב
מנין אתה שואב את המידע?
 

dvir golan

New member
ארכיונים

רב תודות לך על התשובות , אגב
מנין אתה שואב את המידע?
ארכיונים
עם הרבה סבלנות ניתן להשיג כל פריט מידע ע"י עבודה ארכיונאית שיטטית ומדוקדקת. יש גם ספרים שניתן להשיג בהם הרבה מידע על היסטוריה של רכבות למעשה יש שניים עקריים: 1) הספר של אילן פלקוב - "רכבות בארץ ישראל - עבר הווה עתיד" 2) ספרו של פול קוטרל "the railways of palestine & israel"
 

יהוושע

New member
איפה אפשר להשיג הספר של פלקוב?

ארכיונים
עם הרבה סבלנות ניתן להשיג כל פריט מידע ע"י עבודה ארכיונאית שיטטית ומדוקדקת. יש גם ספרים שניתן להשיג בהם הרבה מידע על היסטוריה של רכבות למעשה יש שניים עקריים: 1) הספר של אילן פלקוב - "רכבות בארץ ישראל - עבר הווה עתיד" 2) ספרו של פול קוטרל "the railways of palestine & israel"
איפה אפשר להשיג הספר של פלקוב?
 

dvir golan

New member
בעייה

איפה אפשר להשיג הספר של פלקוב?
בעייה
למרות שהספר של פלקוב הוא הספר המקיף ביותר שיש בעברית על רכבות בארץ הוא יצא במהדורה יחידה בשנת 1982 ומעט מאד עותקים מאותה מהדורה עודם קיימים. אני מכיר שלושה מקומות בהם ניתן לעיין בספר: הראשון הוא ארכיון רכבת ישראל ( כרגע ארכיון זה סגור לציבור). המקום השני הוא באוניברסיטה העברית בירושלים בספריה למדעי החברה ( בקומה השנייה מדפים בצבע צהוב..) והמקום השלישי בספריה של אוניברסיטת חיפה. בהצלחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה