קו כ"ס - נתב"ג (לוד)

מצב
הנושא נעול.
קו כ"ס - נתב"ג (לוד)

קו כ"ס - נתב"ג (לוד)
עם סיום חידוש המסילה ראש העין - לוד, האם תתאפשר הפעלת רכבות נוסעים מכ"ס וראש העין באופן ישיר (על המסילה המזרחית) ללוד, נתב"ג, רחובות - או שנגזר עלינו (תושבי כ"ס-הוד השרון-ראש העין) לעשות לנצח את הסיבוב דרך ת"א ? תודה על תשובותיכם גילביון
 

dvir golan

New member
אפשרי כן, כדאי (?) אולי.

קו כ"ס - נתב"ג (לוד)
עם סיום חידוש המסילה ראש העין - לוד, האם תתאפשר הפעלת רכבות נוסעים מכ"ס וראש העין באופן ישיר (על המסילה המזרחית) ללוד, נתב"ג, רחובות - או שנגזר עלינו (תושבי כ"ס-הוד השרון-ראש העין) לעשות לנצח את הסיבוב דרך ת"א ? תודה על תשובותיכם גילביון
אפשרי כן, כדאי (?) אולי.
לא ברור מה רמת הכדאיות של קו בין כפר סבא לרחובות. רב הנוסעים מערים אלו רוצים להגיע לתל אביב או צפונה לחיפה. הקו הזה חשוב כקו לרכבות משא ומפחית את העומס הגדול בקטע לוד- תל אביב. אגב בתוואי הזה נותרו לא מעט פילבוקסים וגישרונים מתקופת המנדט, וברובו עובר בשטחים פתוחים ויפים. מעניין אם כקו נוסעים ישקלו לפתוח תחנה באיזור נתב"ג שם עוברת המסילה בסמוך , ואז ניתן יהיה להפעיל קו ישיר בין אשדוד - רחובות - ולוד לנתב"ג. כי המסילה החדשה מתל אביב לנתב"ג לא כדאית לשימוש ע"י נוסעים מישובי הדרום בגלל הצורך לסוע עד תל אביב ולהחליף רכבת. תחנה בכניסה המזרחית לנתב"ג עם שירות הסעות משלים לטרמינל החדש בהחלט עשוי להתברר ככדאי.
 

luckydude

Active member
נתב"ג

אפשרי כן, כדאי (?) אולי.
לא ברור מה רמת הכדאיות של קו בין כפר סבא לרחובות. רב הנוסעים מערים אלו רוצים להגיע לתל אביב או צפונה לחיפה. הקו הזה חשוב כקו לרכבות משא ומפחית את העומס הגדול בקטע לוד- תל אביב. אגב בתוואי הזה נותרו לא מעט פילבוקסים וגישרונים מתקופת המנדט, וברובו עובר בשטחים פתוחים ויפים. מעניין אם כקו נוסעים ישקלו לפתוח תחנה באיזור נתב"ג שם עוברת המסילה בסמוך , ואז ניתן יהיה להפעיל קו ישיר בין אשדוד - רחובות - ולוד לנתב"ג. כי המסילה החדשה מתל אביב לנתב"ג לא כדאית לשימוש ע"י נוסעים מישובי הדרום בגלל הצורך לסוע עד תל אביב ולהחליף רכבת. תחנה בכניסה המזרחית לנתב"ג עם שירות הסעות משלים לטרמינל החדש בהחלט עשוי להתברר ככדאי.
נתב"ג
בקרוב תתחיל להבנות המסילה מהקו לוד-ראש העין לטרמינל החדש בנתבג כחלק מקו נתב"ג-מודיעין מה שיאפשר, לפחות תיאורתית, לכל רכבת ללוד או לכל היעדים דרומה משם לעבור דרך נתב"ג באופן ישיר (במקום לעבור דרך כפר חבד).
 

oren*

New member
האם עד פתיחת הטרמינלים החדשים

נתב"ג
בקרוב תתחיל להבנות המסילה מהקו לוד-ראש העין לטרמינל החדש בנתבג כחלק מקו נתב"ג-מודיעין מה שיאפשר, לפחות תיאורתית, לכל רכבת ללוד או לכל היעדים דרומה משם לעבור דרך נתב"ג באופן ישיר (במקום לעבור דרך כפר חבד).
האם עד פתיחת הטרמינלים החדשים
תהיינה הסעות מתחנת הרכבת לאולמות היציאה הקיימים? או שהתחנה החדשה תיפתח במקביל לפתיחת נתב"ג 2000?
 
במקביל. עדיין בנושא המסילה המזרחית

האם עד פתיחת הטרמינלים החדשים
תהיינה הסעות מתחנת הרכבת לאולמות היציאה הקיימים? או שהתחנה החדשה תיפתח במקביל לפתיחת נתב"ג 2000?
במקביל. עדיין בנושא המסילה המזרחית
ע"מ לפתח רשת הגונה של רכבות רכבת ישראל חייבת לפתח את השדרה (המסילה) המזרחית שתתן חיבור בין רחובות, לוד, נתב"ג, ראש העין, כ"ס, חדרה ומשם: או התחברות לשדרה המערבית ו/או המשל לכוון מגידו/עמק יזראל. כמובן גם הקו לירושלים יתחבר גם לשדרה המזרחית. אם כבר שופץ הקטע ראש העין-לוד, אפשר להמשיך מכ"ס לכוון נתניה/חדרה ואז להציע רשת מכובדת עם חיבוריות לרב ערי המרכז עם הצפון, הדרום וירושלים. אנא דעתכם
 

feedback

New member
מה דעתכם על תחנה ליד התעשייה...

אפשרי כן, כדאי (?) אולי.
לא ברור מה רמת הכדאיות של קו בין כפר סבא לרחובות. רב הנוסעים מערים אלו רוצים להגיע לתל אביב או צפונה לחיפה. הקו הזה חשוב כקו לרכבות משא ומפחית את העומס הגדול בקטע לוד- תל אביב. אגב בתוואי הזה נותרו לא מעט פילבוקסים וגישרונים מתקופת המנדט, וברובו עובר בשטחים פתוחים ויפים. מעניין אם כקו נוסעים ישקלו לפתוח תחנה באיזור נתב"ג שם עוברת המסילה בסמוך , ואז ניתן יהיה להפעיל קו ישיר בין אשדוד - רחובות - ולוד לנתב"ג. כי המסילה החדשה מתל אביב לנתב"ג לא כדאית לשימוש ע"י נוסעים מישובי הדרום בגלל הצורך לסוע עד תל אביב ולהחליף רכבת. תחנה בכניסה המזרחית לנתב"ג עם שירות הסעות משלים לטרמינל החדש בהחלט עשוי להתברר ככדאי.
מה דעתכם על תחנה ליד התעשייה...
...האוירית? או מול הכניסה המזרחית לנתב"ג על כביש פ"ת - לוד?
 
There is a lot of sense

מה דעתכם על תחנה ליד התעשייה...
...האוירית? או מול הכניסה המזרחית לנתב"ג על כביש פ"ת - לוד?
There is a lot of sense
in passenger transportation on this route. One only has to look at the map and discover that a station at Ben Gurion and Taasiya Avirit serves the Airport City Business area and Shoham (nobody talks about Shoham) noting that relatives of mine who live there go by car to Lod station to get to Tel Aviv, which seems to me a desperate decision, and they surely aren't the only ones. Well, some might say that there is no sense in two Ben Gurion stations, but there certainly is sense in that, since every station has another purpose. Look further on the map and you will see the town of Elad, which surelly will grow fast in the future. A station in that area (I think one is planned already at Rinatya) serves of course eastern Petah Tiqwa too. Note what the character of Elad is, it is a town for religious people built to alleviate the demographic pressure on Bnei Brak. Thus it is more than imaginable that the strech Elad-Bnei Brak will be well used. Think further, if there is a line Bnei Brak-Elad-Jerusalem it will surely be widely used. What is required to make this strech of line a success: 1. Bus companies have to provide high frequency service to the stations 2. Maybe a ring line (Tel Aviv-Bnei Brak-Petah Tiqwa- Rosh Ha Ayin-Elad-Taasiya Avirit-Natbag 2000-Beit Dagan-Azor-Tel Aviv, and the other way round) with a high frequency, so that people can rely on taking the train and not the bus or car. 3. Good connections with the rest of the country first through national trains passing there once in a while during the day, secondly good combination possibilities at the changing stations in Lod, TA University or the future Natbag 2000 station. 4. Urbanistic considerations like user friendly stations, shopping possibilities and offices and industries next door As much discussed in that forum it is quite obvious that the success of Israel Railways is gradually, slow, but constantly and gaining momentum. And the formula to the success lies exactly in providing coverage to such "unimportant" , but in fact very important routes. In synthesis I want to say that the more people will have access to rail next door the more they will think of the rail option and will change their attitude towards which transport medium they should use. The effect of such attitude change will be hopefully to make the rail network the backbone of public transportation as in other parts of the world. Thus I hope much that plans to develop the Rosh Ha Ayin-Lod strech will come to fruition, noting that much has been done by just renewing the line. Regards, David
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה