קו חדש 254 רעננה ראש העין

konforty25

Active member
מצ"ב ההודעה
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240918_130708_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240918_130708_Adobe Acrobat.jpg
    KB 237.3 · צפיות: 37
  • Screenshot_20240918_130700_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240918_130700_Adobe Acrobat.jpg
    KB 492 · צפיות: 39

Ccyclist

Well-known member
ושוב ראש העין בגלל היכולת שלה ללחוץ על המשרד מקבלת יותר מפתח תקווה הסמוכה עם קהל נוסעים גדול בהרבה.

זו הסעה מראש העין לאזור התעשייה אתגרים ברעננה. זה לא בדיוק קו "לרעננה".

לדעתי עדיף היה לתגבר את הקווים המקומיים מתחנת רעננה דרום ומסוף צומת רעננה, לשפר את תדירות הרכבת בלולאת השרון, אולי ל 3 רכבות בשעה בזמן המלחמה ולתגבר את קו 444 מצומת רעננה לנתב"ג.

עדיף להענות לצרכים ספציפיים דרך תגבור הרשת במקום קווים ישירים ששוברים אותה.
 

fishgad

Active member
זו הסעה מראש העין לאזור התעשייה אתגרים ברעננה. זה לא בדיוק קו "לרעננה".

לדעתי עדיף היה לתגבר את הקווים המקומיים מתחנת רעננה דרום ומסוף צומת רעננה, לשפר את תדירות הרכבת בלולאת השרון, אולי ל 3 רכבות בשעה בזמן המלחמה ולתגבר את קו 444 מצומת רעננה לנתב"ג.

עדיף להענות לצרכים ספציפיים דרך תגבור הרשת במקום קווים ישירים ששוברים אותה.
וקודם כל תוסיפו תחנה לקו 444 בצומת קסם לכיוון רעננה
 

Ccyclist

Well-known member
וקודם כל תוסיפו תחנה לקו 444 בצומת קסם לכיוון רעננה

יש תחנה כזו:


444 כל שעה בערך, 23 קווים בסך הכל כ"מיטב" המסורת התחבורתית בארץ.

המיקום הוא על כביש 444 במקטע שמקיף את הצד המזרחי של מחלף קסם. זה לא מסוג המקומות שנוסעים צריכים להסתובב בהם. לקו 7 תחנות בתוך ראש העין, מספר מוגזם שעדיף לצמצם לתחנה או שתיים. גם בכפ"ס מספר התחנות מוגזם - 8 כולל שלוחה לאזור התעשייה עתיר ידע. דווקא התחנה הבודדת בכניסה לאלעד זוכה לצל"ש ממני. מחלת ריבוי התחנות פושה גם בשוהם עם 9 תחנות.

כשנותנים לקו אזורי מעל 20 תחנות מיותרות זה משפיע בהכרח על זמן הנסיעה.

ב 2018 כשהייתי צריך להגיע לנתב"ג מרעננה הקו עלה אצלי בחיפושים. החלטתי להמנע מהתענוג של טיול שנתי אחת לשעה. אם הקו היה תמציתי יותר ותדיר יותר הייתי שוקל להשתמש בו.
 

ohadg09

Active member
קו טוב (שיחד עם 252 נותן תדירות יפה יחסית של כל חצי שעה בין ראש העין לרעננה)
הבעיה העיקרית היא במגבלות האיסוף וההורדה
אם אפשר להשתמש ב252 מרעננה להוד"ש למה אי אפשר להשתמש ב254 מרעננה לכפר סבא?
המוזר באמת: לכיוון כפר סבא הוא מעלה רק עד היציאה מראש העין, ואפילו בתחנות על כביש 444 רק מוריד (ורק מעלה לכיוון ראש העין) וזה חבל כי זה מראה שביצירת הקו חשבו רק על ראש העין ולא על הרשת באיזור
הקו היה יכול להיות תגבור מעולה לקו 444 וקווי המושבים באיזור שאני מנחש שבעלי זיקה יותר לכפר סבא מאשר לראש העין
יש תחנה כזו:


444 כל שעה בערך, 23 קווים בסך הכל כ"מיטב" המסורת התחבורתית בארץ.

המיקום הוא על כביש 444 במקטע שמקיף את הצד המזרחי של מחלף קסם. זה לא מסוג המקומות שנוסעים צריכים להסתובב בהם. לקו 7 תחנות בתוך ראש העין, מספר מוגזם שעדיף לצמצם לתחנה או שתיים. גם בכפ"ס מספר התחנות מוגזם - 8 כולל שלוחה לאזור התעשייה עתיר ידע. דווקא התחנה הבודדת בכניסה לאלעד זוכה לצל"ש ממני. מחלת ריבוי התחנות פושה גם בשוהם עם 9 תחנות.

כשנותנים לקו אזורי מעל 20 תחנות מיותרות זה משפיע בהכרח על זמן הנסיעה.

ב 2018 כשהייתי צריך להגיע לנתב"ג מרעננה הקו עלה אצלי בחיפושים. החלטתי להמנע מהתענוג של טיול שנתי אחת לשעה. אם הקו היה תמציתי יותר ותדיר יותר הייתי שוקל להשתמש בו.
הייתי מסכים איתך אם הקו היה עושה סיבובים מיותרים בערים אבל הוא לא (חוץ מהכניסה לעתיר ידע שאני מסכים שהיא מיותרת)
בשוהם חוצה את שד' עמק איילון, בראש העין את שבזי-מנצורה ובכפר סבא את ויצמן, שהם הרחובות הראשיים ביישובים האלה ובלי זה לקו לא הייתה זכות קיום (מה שגם שהעצירה בתחנות לא מאיטה משמעותית) הקו לא נועד להיות קו ייעודי מנתב"ג לרעננה, אלא קו חצי טבעתי שמקשר בין יישובי מזרח מטרופולין תל אביב
מי שירצה לנסוע בין נתבג לרעננה ייקח רכב, מונית, רכבת או את קו 950
בכללי כל אחד מקווי ה44x נועדו לשרת מטרה אחרת
444 נועד להיות עוקף גוש דן, 445 בעיקר לתיירים (אם כי איבד מערכו בגלל שינויי המסלול) ו446 בעיקר כדי לחבר את בקעת אונו לרכבת
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי מסכים איתך אם הקו היה עושה סיבובים מיותרים בערים אבל הוא לא (חוץ מהכניסה לעתיר ידע שאני מסכים שהיא מיותרת)
בשוהם חוצה את שד' עמק איילון, בראש העין את שבזי-מנצורה ובכפר סבא את ויצמן, שהם הרחובות הראשיים ביישובים האלה ובלי זה לקו לא הייתה זכות קיום (מה שגם שהעצירה בתחנות לא מאיטה משמעותית) הקו לא נועד להיות קו ייעודי מנתב"ג לרעננה, אלא קו חצי טבעתי שמקשר בין יישובי מזרח מטרופולין תל אביב
מי שירצה לנסוע בין נתבג לרעננה ייקח רכב, מונית, רכבת או את קו 950
בכללי כל אחד מקווי ה44x נועדו לשרת מטרה אחרת
444 נועד להיות עוקף גוש דן, 445 בעיקר לתיירים (אם כי איבד מערכו בגלל שינויי המסלול) ו446 בעיקר כדי לחבר את בקעת אונו לרכבת

הבעיה שנותנים לקו אזורי מספר תחנות המתאים לאוטובוס עירוני מאסף. כרוכב אופניים עירוני אני יודע מנסיון שאמצעי תחבורה ללא מנוע מהיר פי 2 מאוטובוס עירוני מאסף - בגלל מספר התחנות הגבוה. אם רוכבים למקום כלשהו כשאין צורך ביותר מתיק אופניים, אבל נוסעים אליו באוטובוס כשצריך לעשות קניות או כתנאי מזג האוויר לא נוחים לרכיבה - זה יחס הזמנים.

אם רוצים שקו אזורי ימלא תפקיד דומה לרכבת פרברית - צריך לתת לו פרישת תחנות דומה - אחת לקילומטר או קילומטר וחצי בתוך הישובים אותם הוא משרת. ישוב כמו שהם לא היה מקבל יותר מתחנת רכבת אחת, ראש העין אולי 2, כפ"ס היתה מסתפקת בשניים - כשהשנים היא מסוף צומת רעננה.

את ההגעה הספציפית בתוך הישובים צריך לעשות בקווים מקומיים.

לגבי 445 - אני לא מבין למה צריך קו כזה פעם בשעה כשיש 4 רכבות בשעה מנתב"ג לתחנות האיילון ושלל קווים פנימיים בתל אביב.
 

ohadg09

Active member
הבעיה שנותנים לקו אזורי מספר תחנות המתאים לאוטובוס עירוני מאסף. כרוכב אופניים עירוני אני יודע מנסיון שאמצעי תחבורה ללא מנוע מהיר פי 2 מאוטובוס עירוני מאסף - בגלל מספר התחנות הגבוה. אם רוכבים למקום כלשהו כשאין צורך ביותר מתיק אופניים, אבל נוסעים אליו באוטובוס כשצריך לעשות קניות או כתנאי מזג האוויר לא נוחים לרכיבה - זה יחס הזמנים.

אם רוצים שקו אזורי ימלא תפקיד דומה לרכבת פרברית - צריך לתת לו פרישת תחנות דומה - אחת לקילומטר או קילומטר וחצי בתוך הישובים אותם הוא משרת. ישוב כמו שהם לא היה מקבל יותר מתחנת רכבת אחת, ראש העין אולי 2, כפ"ס היתה מסתפקת בשניים - כשהשנים היא מסוף צומת רעננה.

את ההגעה הספציפית בתוך הישובים צריך לעשות בקווים מקומיים.

לגבי 445 - אני לא מבין למה צריך קו כזה פעם בשעה כשיש 4 רכבות בשעה מנתב"ג לתחנות האיילון ושלל קווים פנימיים בתל אביב.

הבעיה שנותנים לקו אזורי מספר תחנות המתאים לאוטובוס עירוני מאסף. כרוכב אופניים עירוני אני יודע מנסיון שאמצעי תחבורה ללא מנוע מהיר פי 2 מאוטובוס עירוני מאסף - בגלל מספר התחנות הגבוה. אם רוכבים למקום כלשהו כשאין צורך ביותר מתיק אופניים, אבל נוסעים אליו באוטובוס כשצריך לעשות קניות או כתנאי מזג האוויר לא נוחים לרכיבה - זה יחס הזמנים.

אם רוצים שקו אזורי ימלא תפקיד דומה לרכבת פרברית - צריך לתת לו פרישת תחנות דומה - אחת לקילומטר או קילומטר וחצי בתוך הישובים אותם הוא משרת. ישוב כמו שהם לא היה מקבל יותר מתחנת רכבת אחת, ראש העין אולי 2, כפ"ס היתה מסתפקת בשניים - כשהשנים היא מסוף צומת רעננה.

את ההגעה הספציפית בתוך הישובים צריך לעשות בקווים מקומיים.

לגבי 445 - אני לא מבין למה צריך קו כזה פעם בשעה כשיש 4 רכבות בשעה מנתב"ג לתחנות האיילון ושלל קווים פנימיים בתל אביב.
זה לא תמיד המצב האידיאלי בטח לא בישראל, חלק מהקווים העירוניים עוצרים במספר תחנות בודד על הרחובות הראשיים ואין סיבה לסבך אותם בשביל קו שממילא עובר שם
ולגבי 445 - הוא התחיל לפעול לפני האירוויזיון ב2019 והמטרה שלו הוא לקשר בין נתבג למלונות של תל אביב וגם לקשר את צומת אל על למרכז תל אביב
החלפות זה לא דבר אידיאלי בטח לא בישראל בטח לא לתיירים וכדי להפוך את זה לדבר אידיאלי צריך לעבור תהליך ארוך מאוד שכולל התאמת קווים בהדרגה ובניית תחנות החלפה נורמליות, זה לא עניין של כמה חודשים ואפילו לא של שנה שנתיים
אני מנחש שאחרי פתיחת הקו הסגול יהיה אפשרי לבטל או לשנות את 445, למרות שאני לא מתנגד לקווי אוטובוס מקבילים לרכבת
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא תמיד המצב האידיאלי בטח לא בישראל, חלק מהקווים העירוניים עוצרים במספר תחנות בודד על הרחובות הראשיים ואין סיבה לסבך אותם בשביל קו שממילא עובר שם
ולגבי 445 - הוא התחיל לפעול לפני האירוויזיון ב2019 והמטרה שלו הוא לקשר בין נתבג למלונות של תל אביב וגם לקשר את צומת אל על למרכז תל אביב
החלפות זה לא דבר אידיאלי בטח לא בישראל בטח לא לתיירים וכדי להפוך את זה לדבר אידיאלי צריך לעבור תהליך ארוך מאוד שכולל התאמת קווים בהדרגה ובניית תחנות החלפה נורמליות, זה לא עניין של כמה חודשים ואפילו לא של שנה שנתיים
אני מנחש שאחרי פתיחת הקו הסגול יהיה אפשרי לבטל או לשנות את 445, למרות שאני לא מתנגד לקווי אוטובוס מקבילים לרכבת

קו "44" או "45" מגבעתיים לשלום ומשם למלונות יהיה הרבה יותר הגיוני כקו עירוני (וגם יענה על עניין קו הרוחב החסר) מאשר קו ישיר ונדיר מנתב"ג. אותה התשומה תוכל לשרת נוסעים מגוונים יותר פעמיים בשעה לפחות.

התייר העצמאי המודרני מסוגל להחליף קווים מתחנות הרכבת הראשיות למלון בערים גדולות פי כמה מתל אביב.

אי אפשר לנחש כל נסיעה ונסיעה ולתת להן מענה ישיר. זה מותח את המערכת מבחינת משאבים. בכל העולם התשובה היא איסוף - ריכוז - פיזור. זה נעשה באמצעות רשת קווים.
 

ohadg09

Active member
מצ"ב ההודעה
קו טוב (שיחד עם 252 נותן תדירות יפה יחסית של כל חצי שעה בין ראש העין לרעננה)
הבעיה העיקרית היא במגבלות האיסוף וההורדה
אם אפשר להשתמש ב252 מרעננה להוד"ש למה אי אפשר להשתמש ב254 מרעננה לכפר סבא?
המוזר באמת: לכיוון כפר סבא הוא מעלה רק עד היציאה מראש העין, ואפילו בתחנות על כביש 444 רק מוריד (ורק מעלה לכיוון ראש העין) וזה חבל כי זה מראה שביצירת הקו חשבו רק על ראש העין ולא על הרשת באיזור
הקו היה יכול להיות תגבור מעולה לקו 444 וקווי המושבים באיזור שאני מנחש שבעלי זיקה יותר לכפר סבא מאשר לראש העין
 
לפי מה נקבע אם קו כזה יהיה של מטרופולין בגלל רעננה וכפס או אפיקים בגלל ראש העין?
 

ohadg09

Active member
לפי מה נקבע אם קו כזה יהיה של מטרופולין בגלל רעננה וכפס או אפיקים בגלל ראש העין?
בטח בגלל הסיבוב בראש העין, קווים שעוברים ברחוב ויצמן או באזור התעשייה של רעננה כנראה נחשבים הקווים שנועדו לשרת את הערים שמהם הם מגיעים ופחות את כ"ס רעננה
דוגמאות: 636 ו626 של קווים, 252 של אלקטרה אפיקים, 267, 151 וקווי ה80 של תנופה וגם קו 444 שאמנם מטרופולין מפעילה אבל במסגרת אשכול אונו אלעד
וזה לא כולל את מסוף רעננה והוד השרון
 

oshri1987sg

Active member
חלק גדול מהמסלול חופף את הרכבת
הרכבת אינה נכנסת למקומות ישוב אלה ביציאות מהעיר ככה שזה לא חופף ולטענה שאפשר לבטל את קו 252 אני לא מסכים 252 עובר בהוד השרון 254 בכפר סבא
אפשר את 252 אולי להעביר את תחנת המוצא ללב פארק רעננה
 
למעלה