קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
 

Ccyclist

Well-known member
תחנת הרק"ל, שדרות ז'אן מדסאן, ניס.

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
תחנת הרק"ל, שדרות ז'אן מדסאן, ניס.
מנגנון התמונות החדש בעייתי - בעבר היה גבול עילי כולל של כ 10MB וכיום הגבול הוא כ1MB לתמונה. צילמתי ב2.4 MP וזה יוצא בין 900K ל 1.1MB כך שהמנגנון יאלץ אותי להרבה עבודת הקטנה מיותרת שתעכב את המשך השירשור. אני מבקש מהנהלת הפורום לבקש מתפוז להגדיל את הגבול העליון לסביבות ה10MB כפי שהיה בעבר. במנגנון הקודם העליתי פאנורמות בגודל של 5MB ואף 7MB ללא בעיה, אף שהייתי צריך להעלות אותן כתמונה יחידה.

בערב הראשון בניס הלכנו חצי קילומטר עד לתחנת הרק"ל ז'אן מדסאן כדי לקפוץ כמה תחנות לסושייה בעיר העתיקה.



 

Ccyclist

Well-known member
מפת הרשת ואזור התחנה אליה הגענו בעיר העתיקה ליד הנמל

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
מפת הרשת ואזור התחנה אליה הגענו בעיר העתיקה ליד הנמל
וכאן אני רוטן על האייקונים הקטנטנים שלא מאפשרים להבין מה העליתי ולכתוב שמות רלוונטים בלי להעזר בגלריה של המחשב...

בקטע זה הרק"ל נמצא על רצועת שדרות רחבה דרום-מזרחית לפארק עירוני היסטורי במרכז העיר ניס. מצידם השני של הבניינים נמצאות סימטאות העיר העתיקה ואזור הנמל.

הנסיעה ברק"ל בשעות הערב היתה מאד דחוסה ולא צילמתי, אך יהיו צילומי פנים אחרים בהמשך השירשור.

שיטת הכירטוס היתה מאד פשוטה: בחנות חברת האוטובוסים ליד תחנת הרכבת היה אפשר לקנות מראש כרטיסייה (כרטיס נייר עם פס מגנטי) עם 10 נסיעות. הנסיעות היו פר אדם כך שכשנסענו ביחד החתמתי פעמיים עבורי ועבור בעלי, וכשיצאתי לקניות והשתמשתי במערכת החתמתי פעם אחת בלבד. שיא הפשטות, בלי רישום, בלי התלבטות של כרטיס פר אדם, ומספר נסיעות שלגמרי התאים לביקורנו - אני חושב שהכרטיס הוחתם 8 או 9 פעמים בסופו של דבר. ההערה היחידה שלי היא שחבל שחנות חברת האוטובוסים נמצאת מעבר לכביש ולא בתחנה עצמה אבל גם את זה ניתן לאזן בכך שמשרד המידע לתיירים בתחנה הדריך אותי לשם.









 

easylivin

New member
הו, תודה על התמונות האלו במיוחד!

מפת הרשת ואזור התחנה אליה הגענו בעיר העתיקה ליד הנמל
וכאן אני רוטן על האייקונים הקטנטנים שלא מאפשרים להבין מה העליתי ולכתוב שמות רלוונטים בלי להעזר בגלריה של המחשב...

בקטע זה הרק"ל נמצא על רצועת שדרות רחבה דרום-מזרחית לפארק עירוני היסטורי במרכז העיר ניס. מצידם השני של הבניינים נמצאות סימטאות העיר העתיקה ואזור הנמל.

הנסיעה ברק"ל בשעות הערב היתה מאד דחוסה ולא צילמתי, אך יהיו צילומי פנים אחרים בהמשך השירשור.

שיטת הכירטוס היתה מאד פשוטה: בחנות חברת האוטובוסים ליד תחנת הרכבת היה אפשר לקנות מראש כרטיסייה (כרטיס נייר עם פס מגנטי) עם 10 נסיעות. הנסיעות היו פר אדם כך שכשנסענו ביחד החתמתי פעמיים עבורי ועבור בעלי, וכשיצאתי לקניות והשתמשתי במערכת החתמתי פעם אחת בלבד. שיא הפשטות, בלי רישום, בלי התלבטות של כרטיס פר אדם, ומספר נסיעות שלגמרי התאים לביקורנו - אני חושב שהכרטיס הוחתם 8 או 9 פעמים בסופו של דבר. ההערה היחידה שלי היא שחבל שחנות חברת האוטובוסים נמצאת מעבר לכביש ולא בתחנה עצמה אבל גם את זה ניתן לאזן בכך שמשרד המידע לתיירים בתחנה הדריך אותי לשם.
הו, תודה על התמונות האלו במיוחד!
המחשה מצויינת למה בעצם "צריכים את החוטים האלה בכלל". הרי אפשר היה לעשות רכבת "אלחוטית" לאורך כל המסלול? אז זהו שלא, כי לכל אלטרנטיבה יש חסרונות, ואפילו אם החסרונות היו רק כספיים (והם לא רק כספיים) אז עדיין במדינה עשירה כמו צרפת ובעיר עשירה כמו ניס הם נחשבים למשמעותיים מספיק, כך מסתבר.
 

Ccyclist

Well-known member
שקיעה בטיילת האנגלים Promenade des Anglais

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
שקיעה בטיילת האנגלים Promenade des Anglais
חשוב לזכור שלכל נסיעה יש יעד, וכל כלי התחבורה שבעולם נועדו בסך הכל להוביל אותנו ליעדינו.

הטיילת של ניס, הנקראת על שם מי שגילו שניתן לבלות שם את החורף והפכו את העיירה לעיר נופש. בתמונות שמביטות שמאלה - הגבעה שמעל לנמל, באלו שמביטות ימינה שדה התעופה במרחק. המעבורת היא לסרדיניה שהיתה בעבר באותה ממלכה איטלקית עם ניס.

צילמתי גם פנוראמה אבל המנגנון החדש לא יעלה אותה.









 

Ccyclist

Well-known member
וקשורה אבל לא נמצאת ברצף המתאים לפוסט משלה: המעבורת

שקיעה בטיילת האנגלים Promenade des Anglais
חשוב לזכור שלכל נסיעה יש יעד, וכל כלי התחבורה שבעולם נועדו בסך הכל להוביל אותנו ליעדינו.

הטיילת של ניס, הנקראת על שם מי שגילו שניתן לבלות שם את החורף והפכו את העיירה לעיר נופש. בתמונות שמביטות שמאלה - הגבעה שמעל לנמל, באלו שמביטות ימינה שדה התעופה במרחק. המעבורת היא לסרדיניה שהיתה בעבר באותה ממלכה איטלקית עם ניס.

צילמתי גם פנוראמה אבל המנגנון החדש לא יעלה אותה.
וקשורה אבל לא נמצאת ברצף המתאים לפוסט משלה: המעבורת

 

Ccyclist

Well-known member
בעל המלון נח על כורסה בעת ארוחת הבוקר.

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
בעל המלון נח על כורסה בעת ארוחת הבוקר.
יש לזכור שהוא בן אדם מאד עסוק ואי אפשר לצפות ממנו שיגיש עכבר לכל אורח.







 

Ccyclist

Well-known member
רק"ל ללא חישמולת עוברת בכיכר מסינה

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
רק"ל ללא חישמולת עוברת בכיכר מסינה
כשהרשויות בניס תיכננו את הרק"ל הם חשבו בשלב מסויים על הזנה תחתית כדי שלא לפגוע בכיכר מסינה ההיסטורית אבל עזבו את הרעיון, ומצאו פתרון ביניים למרחק של כמה מאות מטרים: הרק"ל עובדת על בטריות בין תחנת כיכר מסינה לתחנה הבאה שאחרי הכיכר.

לא מדובר בקילומטרים שניתן להטיל עליהם את יהבם של מי שהתנגדו לחישמול ההכרחי בחיפה, ובשירשור הנסיעה למונאקו הראיתי כבר שאין פגיעה נופית בריביירה הצרפתית, ואדגים זאת שוב בשירשור נסיעה נוסף בעתיד.

החיצים מאפשרים לראות את הרצף כסרטון.









 

Ccyclist

Well-known member
רק"ל אלחוטית על מדשאות העיר העתיקה - לכיכר מסינה

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
רק"ל אלחוטית על מדשאות העיר העתיקה - לכיכר מסינה
הקבצים לא הועלו בסדר כרונולוגי או מספרי נכון, נראה אם מספור מחדש יוצר את הרצף הנכון. זהו עוד חיסרון של המערכת החדשה משום שבעבר הסדר הכרונולוגי או המספרי נשמר והיה אפשר ליצור רצפי תנועה או השוואה בקלות.

בפוסט הבא הרק"ל תעזוב את אזור חיוג 04...













 

Ccyclist

Well-known member
"רולטה חיפאית" ברק"ל, מעלה ומורידה את הפנטוגרף הודות לתפוז.

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
"רולטה חיפאית" ברק"ל, מעלה ומורידה את הפנטוגרף הודות לתפוז.
גם למספר לא עוזר. בכל מקרה, בתחנה זו הרק"ל מעלה את הפנטוגרף חזרה לקווי החישמולת העילית וממשיכה הלאה בקו מחושמל עילית. לפטנט שמאפשר לרק"ל לעבור את הכיכר ההיסטורית ללא חישמול יש מגבלות, ושאר המסלול מחושמל בחישמול עילי כמו בירושלים.

המספור באותיות רנדומאליות במחאה על חוסר הסדר במנגנון החדש.













 

Ccyclist

Well-known member
שילוט מידע בתחנת הרק"ל

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
שילוט מידע בתחנת הרק"ל
בחלון של אזור הרק"ל ישנם בין השאר מפה של האזור המרכזי כולל האוטובוסים, פרסומות וקודי QR לאפליקציות התחבורה הרלוונטיות, וכן לו"ז שמעיד בין השאר שבימי א' וחגים הרק"ל נוסעת כל 8-9 דקות בין 10 בבוקר ל 7 בערב, ואז תדירותה יורדת לפעם ב20 דקות עד סביבות חצות אז התדירות יורדת לפעם בחצי שעה עד 01:35 בבוקר ולהזכירכם ליום א' האירופאי אין "מוצאי".

בחלון של מפת הרשת הכוללת ניתן לראות שהתנועה באזור בנויה בעיקר על ציר החוף (שבו בונים את הקו השני שאותו סיקרתי לפני מספר שבועות) וקווים שעולים מציר החוף אל פנים הארץ בזווית של 90 מעלות לחוף בהתאם לדרכים שבנויים לפי הטופוגרפיה והנחלים באזור.

אולי כאן אציין שבניגוד לתחנות האוטובוס בארץ לא היו שום מודעות בלתי רשמיות. בבריטניה נהוג לשלט על שטחים ציבוריים " Bill posters will be prosecuted " ומקומות כמו תחנות אוטובוס או מתקני רכבת נשארים חפים מפרסומות לא רשמיות, אך יתכנו פוסטרים על קירות אתרי בנייה. אינני יודע אם בצרפת תובעים וקונסים פרסומות בלתי רשמיות אך אני מניח שהניקיון מעיד שזה אפשרי ביותר. לא ראיתי את המקבילה הצרפתית ל"דרושה שותפה דתיה".



 

alantan

New member
ועל כך בני היל היה עונה "Free Bill Posters!"

שילוט מידע בתחנת הרק"ל
בחלון של אזור הרק"ל ישנם בין השאר מפה של האזור המרכזי כולל האוטובוסים, פרסומות וקודי QR לאפליקציות התחבורה הרלוונטיות, וכן לו"ז שמעיד בין השאר שבימי א' וחגים הרק"ל נוסעת כל 8-9 דקות בין 10 בבוקר ל 7 בערב, ואז תדירותה יורדת לפעם ב20 דקות עד סביבות חצות אז התדירות יורדת לפעם בחצי שעה עד 01:35 בבוקר ולהזכירכם ליום א' האירופאי אין "מוצאי".

בחלון של מפת הרשת הכוללת ניתן לראות שהתנועה באזור בנויה בעיקר על ציר החוף (שבו בונים את הקו השני שאותו סיקרתי לפני מספר שבועות) וקווים שעולים מציר החוף אל פנים הארץ בזווית של 90 מעלות לחוף בהתאם לדרכים שבנויים לפי הטופוגרפיה והנחלים באזור.

אולי כאן אציין שבניגוד לתחנות האוטובוס בארץ לא היו שום מודעות בלתי רשמיות. בבריטניה נהוג לשלט על שטחים ציבוריים " Bill posters will be prosecuted " ומקומות כמו תחנות אוטובוס או מתקני רכבת נשארים חפים מפרסומות לא רשמיות, אך יתכנו פוסטרים על קירות אתרי בנייה. אינני יודע אם בצרפת תובעים וקונסים פרסומות בלתי רשמיות אך אני מניח שהניקיון מעיד שזה אפשרי ביותר. לא ראיתי את המקבילה הצרפתית ל"דרושה שותפה דתיה".
ועל כך בני היל היה עונה "Free Bill Posters!"
 

Ccyclist

Well-known member
ואפשר לטוס איתו לאירופה ב £1.15 או 22/6 בכסף ישן.

ועל כך בני היל היה עונה "Free Bill Posters!"
ואפשר לטוס איתו לאירופה ב £1.15 או 22/6 בכסף ישן.
יש שיטת המרה של זקנים- כל 5p זה "שילינג".

למזלם של הגולשים לא מצאתי סצינת מרדף והטרדה מינית "קלאסית" שלו ברכבת.

כמו כן תתפלא לדעת שבספרד הוא נחשב לקומיקאי בריטי פופולרי והם פשוט קוראים לו בני. (ואני מניח שמה שמתרגם טוב זה הסלאפסטיק והמרדפים הלא פוליטיקלי קורקט האלו, ולא הדיאלוג)

 

alantan

New member
וטעיתי - התשובה הייתה "Bill Posters is innocent!"

ואפשר לטוס איתו לאירופה ב £1.15 או 22/6 בכסף ישן.
יש שיטת המרה של זקנים- כל 5p זה "שילינג".

למזלם של הגולשים לא מצאתי סצינת מרדף והטרדה מינית "קלאסית" שלו ברכבת.

כמו כן תתפלא לדעת שבספרד הוא נחשב לקומיקאי בריטי פופולרי והם פשוט קוראים לו בני. (ואני מניח שמה שמתרגם טוב זה הסלאפסטיק והמרדפים הלא פוליטיקלי קורקט האלו, ולא הדיאלוג)
וטעיתי - התשובה הייתה "Bill Posters is innocent!"
 

Ccyclist

Well-known member
22/6 זה £1.125 ולא תיקנתם אותי.

שכחתי לחלוטין את המשפט הזה!
22/6 זה £1.125 ולא תיקנתם אותי.
בדרך כלל טעות חישוב כזו זוכה לנזיפות פורום וטענות על אי דיוק מכאן ועד הודעה חדשה. להגנתי הפוסט היה במשהו לפנות בוקר אחרי ליל העלאת שירשור.
 
אבל זה מעניין רק אנגלים....

22/6 זה £1.125 ולא תיקנתם אותי.
בדרך כלל טעות חישוב כזו זוכה לנזיפות פורום וטענות על אי דיוק מכאן ועד הודעה חדשה. להגנתי הפוסט היה במשהו לפנות בוקר אחרי ליל העלאת שירשור.
אבל זה מעניין רק אנגלים....
אלן כבר עזב, אז היחיד שהיה יכול לתקן אותך בנושא הוא יורם.
 

Ccyclist

Well-known member
אני דצימלי, אבל כסף ישן זה הגיון משונה משלו

אבל זה מעניין רק אנגלים....
אלן כבר עזב, אז היחיד שהיה יכול לתקן אותך בנושא הוא יורם.
אני דצימלי, אבל כסף ישן זה הגיון משונה משלו
הדצימליזציה היתה כמה וכמה שנים לפני שנולדתי, אבל כשעוסקים בעבר העולם המוזר של הכסף הישן צץ כל פעם.

זה הרבה יותר מחלוקה פנימית משונה ל20 שילינג בפאונד, 12 פני בשילינג, ומטבעות של חצי פני ורבע פני. במקרה הזה המחיר מוצג בשילינג למרות שמדובר בפאונד וכמה יחידות משנה כדי שהמחיר יראה זול יותר. 22/6 זה למעשה £1/2/6 . אם המחיר היה 21 שילינג והמטרה היתה להפוך את זה ליוקרתי הוא היה קורא לזה "גיני אחד" כי מוצרי היוקרה תומחרו בכלל בגיני שבה יש 21 שילינג במקום ה 20 שבפאונד.

זה עולה בכל דרמת תלבושות היסטורית או דוקומנטרי. בפרק הראשון של דוקטור הו ב1963 בכלל הגדילו: דקה 07:00 עד 07:22 ...

http://www.dailymotion.com/video/x1246v0_season-1-episode-1-an-unearthly-child_shortfilms

וזה שלוש שנים לפני שהתקבלה ההחלטה העקרונית לעבור למטבע דצימלי.
 

alantan

New member
מה זה 2.5p בין חברים? כל המידות הבריטיות הזויות...

אני דצימלי, אבל כסף ישן זה הגיון משונה משלו
הדצימליזציה היתה כמה וכמה שנים לפני שנולדתי, אבל כשעוסקים בעבר העולם המוזר של הכסף הישן צץ כל פעם.

זה הרבה יותר מחלוקה פנימית משונה ל20 שילינג בפאונד, 12 פני בשילינג, ומטבעות של חצי פני ורבע פני. במקרה הזה המחיר מוצג בשילינג למרות שמדובר בפאונד וכמה יחידות משנה כדי שהמחיר יראה זול יותר. 22/6 זה למעשה £1/2/6 . אם המחיר היה 21 שילינג והמטרה היתה להפוך את זה ליוקרתי הוא היה קורא לזה "גיני אחד" כי מוצרי היוקרה תומחרו בכלל בגיני שבה יש 21 שילינג במקום ה 20 שבפאונד.

זה עולה בכל דרמת תלבושות היסטורית או דוקומנטרי. בפרק הראשון של דוקטור הו ב1963 בכלל הגדילו: דקה 07:00 עד 07:22 ...

http://www.dailymotion.com/video/x1246v0_season-1-episode-1-an-unearthly-child_shortfilms

וזה שלוש שנים לפני שהתקבלה ההחלטה העקרונית לעבור למטבע דצימלי.
מה זה 2.5p בין חברים? כל המידות הבריטיות הזויות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה