קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.

מצב
הנושא נעול.
mad dogs and englishmen

אני דצימלי, אבל כסף ישן זה הגיון משונה משלו
הדצימליזציה היתה כמה וכמה שנים לפני שנולדתי, אבל כשעוסקים בעבר העולם המוזר של הכסף הישן צץ כל פעם.

זה הרבה יותר מחלוקה פנימית משונה ל20 שילינג בפאונד, 12 פני בשילינג, ומטבעות של חצי פני ורבע פני. במקרה הזה המחיר מוצג בשילינג למרות שמדובר בפאונד וכמה יחידות משנה כדי שהמחיר יראה זול יותר. 22/6 זה למעשה £1/2/6 . אם המחיר היה 21 שילינג והמטרה היתה להפוך את זה ליוקרתי הוא היה קורא לזה "גיני אחד" כי מוצרי היוקרה תומחרו בכלל בגיני שבה יש 21 שילינג במקום ה 20 שבפאונד.

זה עולה בכל דרמת תלבושות היסטורית או דוקומנטרי. בפרק הראשון של דוקטור הו ב1963 בכלל הגדילו: דקה 07:00 עד 07:22 ...

http://www.dailymotion.com/video/x1246v0_season-1-episode-1-an-unearthly-child_shortfilms

וזה שלוש שנים לפני שהתקבלה ההחלטה העקרונית לעבור למטבע דצימלי.
mad dogs and englishmen
לא ברור מי יותר פסיכי
 

Ccyclist

Well-known member
מפגש רכבות בתחנה בסדר התפוזי החדש.

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
מפגש רכבות בתחנה בסדר התפוזי החדש.
סניף לונדון ידעו לאיזה בדרן המחווה במיספור אני מאד מקווה שהעניין יתוקן.













 

Ccyclist

Well-known member
פנים הרק"ל, והתחנה ליד תחנת הרכבת - הפסקה לעכשיו

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
פנים הרק"ל, והתחנה ליד תחנת הרכבת - הפסקה לעכשיו
הולידטור די פשוט, את הכרטיסייה שלנו שמתאימה לתיירים הכנסנו פעם, ואז כשהכרטיס קפץ למעלה הכנסנו שוב להחתמה השניה. החותמת כוללת את התאריך והשעה כך שניתן לדעת על כמה נוסעים שולם בכל נסיעה.

פנים הרכבת וודאי מוכר מאד כי זהו אותו הדגם המשמש בירושלים.

מה שמעניין בתחנה ליד תחנת הרכבת הם הגשרים שבאזור - גשר הרכבת ועליו עוברת רכבת (יתכן שזו רכבת אזורית ולא TGV כי רוב הרכבות המהירות מסתיימות בניס) ומעליה גשר כביש מהיר, כי באזור הזה הכביש המהיר משתמש לעיתים רבות ברצועת הרכבת כבסיס לחצות את הערים...

אמשיך את השירשור בעוד שעתיים, בגלל שזו אותה רק"ל כמו בירושלים זה יהיה מוכר ומוזר כאחד.







 

Ccyclist

Well-known member
רק"ל עולה את מדרחוב ז'אן מדסאן לכיוון תחנת הרכבת

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
רק"ל עולה את מדרחוב ז'אן מדסאן לכיוון תחנת הרכבת















 

Ccyclist

Well-known member
הרק"ל בין בנייני כיכר מסינה

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
הרק"ל בין בנייני כיכר מסינה



 

Ccyclist

Well-known member
הרק"ל עולה את שדרות ז'אן מדסאן

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
הרק"ל עולה את שדרות ז'אן מדסאן
והפעם ישנו גם שלט עם ציור היסטורי של חשמליות של פעם כפי שצילמתי במילאנו. בין המערכת הקיימת לחשמלית ההיסטורית שנסגרה ב1953 אין קשר ישיר. לפי הערך הוויקיפדי https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Nice המערכת המקורית היתה על פסים ברוחב מטר או 3 רגל 3 אינץ' (בדומה לרכבות בדרא"פ רבתי והודו רבתי שמשתמשות ברוחב 3 רגל 6 אינץ' ). הקו הנוכחי נפתח לציבור ב2007.

אינני יודע איפה תפוז ישבץ את הציור ההיסטורי בין התמונות המודרניות.











 

Ccyclist

Well-known member
תחנת הרכבת הפרובנסאלית Chemins de Fer de Provence

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
תחנת הרכבת הפרובנסאלית Chemins de Fer de Provence
בנוסף לקו של SNCF המחבר בין מרסיי לאיטליה ישנו בניס קו רכבת נוסף בבעלות קונצורטיום של מספר רשויות מקומיות שנקרא https://en.wikipedia.org/wiki/Chemins_de_Fer_de_Provence 

לא נסענו בקו, כי היעדים שבו לא עיניינו אותנו כמו מונאקו או קאן, ואם הפורום נסע במחלקה ראשונה בTGV אז שהפורום לא יתלונן על קו אזורי אחד שפוספס. (אם כי היו בTGV כל-כך הרבה קרונות מחלקה ראשונה שיתכן שזו כבר שיטה לסחוט כרטיסים יקרים יותר מהנוסעים...)





 

Ccyclist

Well-known member
קפיצה של שתי תחנות מתחנת ליברסיון לתחנת ז'אן מדסאן

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
קפיצה של שתי תחנות מתחנת ליברסיון לתחנת ז'אן מדסאן
זה היופי של אמצעי תחבורה תדיר, לא חושבים פעמיים אם להשתמש בו, וברור שאם חרשתם ברגל את העיר (ויש לכם גם חצי קילומטר הליכה בצד השני) אפשר לנוח איזה קילומטר.

כמו כן, היה איזה בור תשתית פתוח ואיש תחזוקה שבדיוק החזיר את המכסה ה"מרוצף".

















 

Ccyclist

Well-known member
תאורת לילה בכיכר מסינה ושדרות ז'אן מדסאן. סוף השירשור.

קו הרק"ל הקיים בניס, דרום צרפת.
את שירשורון הקו השני הצלחתי להעלות לפני שהתחילו לעבוד על הרק"ל בת"א, ועכשיו אני מקדיש שירשור ארוך יותר לקו הקיים - קו במפלס הקרקע שנוסעות בו רק"לות מאד מוכרות בנות מערך אחד, ופטנט מעניין במיוחד בכיכר ההיסטורית...
תאורת לילה בכיכר מסינה ושדרות ז'אן מדסאן. סוף השירשור.
אווירה מתאימה לסיום שירשור המסכם מספר ימי נסיעה בתח"צ של ניס.

כאמור - שהינו בעיר כנקודת מוצא רכבתית לריביירה והיא הצליחה מאד מבחינה זו. מבחינת הקישור לתחנת הרכבת המערכת היתה די בעייתית כי לא היה חיבור רוחבי בין ציר החוף לתחנה. מרחק ההליכה מהמלון לתחנת הרכבת היה זהה למרחק ההליכה לתחנת הרק"ל הקרובה, ומערכת האוטובוסים התנהלה בציר מקביל ב90 מעלות לכיוון התחנה. התוצאה היא שלתחנת הרכבת הלכנו ברגל, בעוד שברק"ל השתמשנו בעיקר כדי להתנייע בין אזור המלון לאזור העיר העתיקה והנמל, או כדי לחסוך הליכה ברחוב הקניות הראשי.

משום שישנו קו שני בבנייה בציר החוף יתכן מאד שבעתיד הלא רחוק תהיה מערכת יעילה ומתפקדת, אם כי הקו הרוחבי אותו סיקרתי בסוף יולי לא יגיע לתחנת הרכבת העיקרית והמגיעים בו לעיר יצטרכו להחליף לתחנה אחת על מנת להגיע לתחנה.

אני מאד מקווה שמערכת התמונות החדשה של תפוז תשתפר ובהקדם. את ההערות כבר הערתי, אבל המערכת החדשה ומגבלותיה בהשוואה לישנה מאד מסרבלות את תהליך העלאת התמונות ועל חוסר הסדר כבר מחיתי בכל מני דרכים יצירתיות.









 
מצב
הנושא נעול.
למעלה