קורס מתמי"ד-מהם התנאים?

עידן פ 19

New member
קורס מתמי"ד-מהם התנאים?

מהם הקריטריונים לרישום לקורס? גיל? צבא? ותק? המלצות? תודה.
 
מתמי"ד - הסבר:

התנאים: -גיל 21 ומעלה -שירות צבאי מלא -מתנדב המשרת ביחידות המיוחדות נדרש לפחות ל- 8 שעות פעילות רצופות בחודש או לחילופין לפחות ל- 12 שעות במפוצל. הכשרה בסיסית של כ-45 דקות שהינן בנוסף לשעות הפעילות. במרבית היחידות מבוצעת הפעילות במדי משטרה. יחידות מתנדבים מיוחדות (יח"מ) ההתנדבות ליחידות המיוחדות מאפשרת עיסוק במגוון תפקידים רב, ומתבצעת בכפיפות ליחידות המשטרתיות המקצועיות. רוב היחידות עוברות הדרכה והכשרה. -משא"ז יומנאים סיוע בהפעלת יומן התחנה ומוקד השליטה ("100"), בהכוונת הפונים ובמתן מענה טלפוני למתקשרים. -משא"ז עוזרי חבלנים המתנדבים מתלווים לחבלני המשטרה, ומסייעים להם בהרחקת סקרנים ובסגירת זירת האירוע, עד לסיום בדיקת החפץ החשוד והטיפול בו. -משא"ז שיטור ימי סיוע לשוטרי השיטור הימי בתפקידי סיור, שיטור, חיפוש והצלה בחופי הרחצה ובמעגנים ביום התיכון ובכנרת. המתנדבים ליחידה נדרשים לרשיון משיט סירה, עפ"י תקנות הנמלים, ולהכשרה נוספת בהפעלת כלי שיט. -מגזר תנועה מתנדבי משא"ז תנועה פועלים לאכיפת דיני התעבורה, בהכוונת תנועה, בסיוע במתן טיפול ראשוני לנפגעי תאונות דרכים ובהסברה לנהגים ולהולכי רגל בתחום מניעה תאונות דרכים – במסגרת עירונית או בינעירונית. ניתן להתנדב ביחידות התנועה העירוניות והבינעירוניות. מגזר משמר-הגבול מתמי"די מג"ב (מתנדבים במדים), תושבי מרחב התפר והמגזר החקלאי, מבצעים סיורים בג'יפים למניעת פעילות חבלנית עויינת ולצמצום היקף גניבות חקלאיות וגניבות רכוש. -חילוץ, צליפה, צלילה משא"ז חילוץ יחידות החילוץ מאומנות ופועלות לאתר, לחלץ, להגיש טיפול רפואי ולפנות מטיילים, תלמידים, אזרחים, תיירים וחיילים, שאיבדו דרכם בתנאי שטח קשים, נקלעו לסכנות שונות או נפגעו באסון או בפגעי טבע בעת טיול או במהלך פעילות אחרת. -משא"ז צלילה צוללנים בעלי ותק של חמישים צלילות לפחות וברמה של "שני כוכבים" ומעלה, מאתרים נעדרים וראיות מפלילות במקווי מים. -משא"ז צלפים/תצפיתנים פעילות תצפית ואבטחה היקפית יחד עם שאר כוחות הביטחון באירועים ממלכתיים ובאירועים המוניים המתוכננים מראש. -משא"ז רופאי שיניים (יחידת מומחים) מתנדבים, רופאי שיניים, מסייעים הזיהוי קורבנות אסון, שגופותיהם הושחתו ואינן ניתנות לזיהוי אלא על-פי מרשמי השיניים ומבנה הלסתות מתוך אתר המשטרה. http://www.police.gov.il/districtmain.asp?path=/web_akam/hitnadvut/params.xml#2
 
יש גם אישורי חריגים

דוגמא: במתמי"ד ש"י (שומרון ויהודה) הגיל המינימלי למתמי"ד הוא 19. ויש גם המון בפורום שמתנדבים במתמי"ד מתחת לגיל 21 - זה כבר אישורי חריגים. לפי מה שראיתי מההתנדבות שלך, אישור זה ייתנו לך בקלות.
 

benpual

New member
אה????????????

דיברת שטויות בשני דברים!!!!!!!!! רועי מה קרה לך?! מגיל 19 כולם! חובה שירות צבאי של שנה אחת ומעלה.........
 
../images/Emo13.gifהקריטריונים נכונים למעט:

1. גם חיילים בשרות פעיל,שנה לפחות בשרות ובני 19 לפחות. 2. ההכשרה הבסיסית הינה 45 שעות(ולא דקות,כמובן),כאשר ליתר דיוק ההכשרה הינה 28 שעות יח"מ בסיסי לכלל מתנדבי היח"מ ולאחריה צריך להיות פיצול של עוד 17 שעות בנפרד לית"מ ולמתמיד ובנפרד לימע"ן/ר-אבל בשטח כבר בנו קורסים משולבים:ית"מ-מתמ"יד (ועוד מס' יחידות-עוזרי חבלן,יומנאים,תיירות וכו') וימע"ר'ן. 3. מצב בריאותי תקין-על סמך הצהרת המתנדב.
 

עידן פ 19

New member
שאלה

אני שוחר כבר שנה חמישית בטכני חיל האויר (כעת עתודאי בכיתה י`ד בטכני) זה יכול לאשר לי את הסעיף של "מינימום שנה צבא"? כידוע,שוחר זה לא סדיר. תודה.
 
עידן במשטרה הכל קומבינות

דבר עם המבסי"ת שלך ועם הקצין אק"מ הם יסדרו אותך.. למדתי על הבשרי הכל במשטרה קומבינות אני מכיר אנשים שלפני הגיוס שלהם לצה"ל לבשו מדים כחולים.. ושאף אחד פה לא יגיד לי שזה לא יתכן כי בעינים שלי אני ראיתי את זה ועוד ראיתי אותם עולים עם סיירים.. ואגב לא הם לא היו במחוז ש"י דווקא מחוז ת"א.
 

shaiush4

New member
יש אישור לעתודאים להתנדב..

אם יגידו לך לא - תגיד להם לבדוק את הנהלים שוב. במפורש נאמר שעתודאי עם הכשרה צבאית בסיסית, יכול להתנדב. עובדה שאני כאן
 

שירןן21

New member
יודית סתם לכדי לדעת

מי שעבר קורס שח"מ\שוטרים השתחר וירצה להתנדב יהיה חייב לעבור את קורסי היח"מ ?
 
אני חושב שבמהלך השירות

הוא לא צריך לעבור קורס מתמי"ד-יח"מ. ואחרי השיארות אם הוא לא נשאר בקבע ןפורש לאזרחות הוא כן צריך לעבור את הקורס.
 
למעלה