קורס הכנה ללידה ואיפה

tati15

New member
קורס הכנה ללידה ואיפה

היי. אני בחודש 6 ומאוד מבולבלת מכל האפשרויות. איפה מומלץ לעבור קורס הכנה ללידה. בינתיים אני מתלבטת בין איכילוב לאמא אדמה. אשמח לשמוע את חוות דעתכן!
 

newmama14

New member
לא ממקור ראשון...

לא יודעת לגבי איכילוב, אני אישית קצת נרתעת מקורסים ממסדיים מדי. כאלה שמכוונים למה שמתאים לבית החולים, ולא יתנו לך רעיונות לדברים שהם פחות אוהבים (נניח, לחכותלידה שלא על המיטה, לחכות עם חיתוך חבל הטבור, או לבקש שלא לקבל פיטוצין ישר אלרי הלידה לכיווץ הרחם)
הבנתי שבאמא אדמה הקורס נחמד, הוא לא ממסדי ומצד שני מעבירה אותו מישהי שהיא מיילדת בבית חולים ובקיאה היטב בנהלים ופרוצדורות ונראה לי שיש גם הכנה להנקה ועזרה ראשונה והחייאה...
 
תלוי מה את מתכננת

לדעתי בכל מקרה כדאי לעבור קורס בביה"ח בו את מתכוונת ללדת - להכיר את הנהלים, לפגוש כמה מהמיילדות, לראות את המחלקה. זה חשוב מאוד, כי ברגע שאת יודעת מה מקובל בביה"ח, את יכולה גם לדעת אם יש משהו מאוד חריג שחשוב לך ולבקש אותו במיוחד בתכנית הלידה.
היתרון הוא גם שבקורסים הללו יש אוכלוסיות מגוונות - אני הייתי בקורס עם זוגות שרצו לידה טבעית, זוגות שרצו אפידורל וגם זוג שהלך לקיסרי מתוכנן, ומכיוון שאת לא יודעת איך תתנהל הלידה שלך - זה טוב להכיר את כל האפשרויות. גם אם את לא רוצה זירוז או ואקום או קיסרי - את צריכה להיות מוכנה גם לאפשרויות האלה ולשמוע עליהן.
לפחות באיכילוב לא מנסים לדחוף אף אחת לדברים כמו חיתוך, אפידורל, פיטוצין וכו', להיפך - מדגישים את אפשרויות הבחירה.
&nbsp
מה שכן, אם את מתכננת לידה טבעית, אולי תרצי הכנה קצת יותר מעמיקה וקורס ייעודי לנושא.
אני לא תכננתי לידה טבעית, אבל רצה הגורל והגעתי לחדר הלידה רק ללחיצות. כל מה שקדם להן (כולל צירי הלחץ) עבר עלי בטרום לידה, ללא מוניטור ואפידורל, והרגשתי שקיבלתי כלים להתמודד בקורס של איכילוב, אבל אם הייתי מתכננת לידה טבעית לא הייתה מזיקה לי עוד הכנה.
הקורס של איכילוב הוא בחינם למי שיולדת שם, אז אני ממליצה לעשות אותו ואם את מרגישה שיש לך צורך בהכנה נוספת - ללכת לקורס מקיף יותר במקום אחר.
 
למעלה