קופצת על העגלה גם

אום נטע

New member
קופצת על העגלה גם

נחמד הפורום הזה
בזמנו השתעשעתי ברעיון לפתוח פורום בעצמי בנושא לגדל ילדים בלי חיתולים, אבל אין לי זמן ואנרגיות לזה נכון לעכשיו, אולי בעתיד. ועל עצמי - שמי טלילה, אני גרה בקליפורניה (ליד סן פרנסיסקו) יש לי בת בת שנתיים וחצי ועוד אחת בדרך. אני משתתפת גם בקומונת 'מעגל אמהות' ובפורום 'לידה פעילה וביתית' ופורום 'ספרים וספרות'. מבלה גם קצת באתר 'באופן טבעי'. להשתמע! טלילה
 

e l i z e

New member
ואני חשבתי ברצינות לגדל את בתי

התינוקת, בת 6 חודשים, בלי חיתולים. ראשית, נעים מאוד גם לי
אני לא יודעת כיצד ליישם, על אף שקראתי חומר בבאופן. יש לך אולי עיצות פרקטיות? זה מאוחר לדעתך להתחיל? היא מאוד אוהבת להיות עירומה, אני לפעמים מזהה סימנים לפני שיש לה פיפי, אך אני לא כ"כ יודעת מה לעשות עם זה... כל זאת בהנחה שיש לך ידע בנושא...
 

ayala26

New member
קחי אותה לשירותים

אם את מזהה סימנים אז קחי אותה לשירותים. אם היא לא יושבת לבד, שבי את על האסלה ותושיבי אותה בין ירכייך - כך את מקטינה את האסלה. חכי עד שתעשה ואיך שהיא עושה תשמיעי צליל "פששש.." כך כל פעם עד שהיא תקשר בין הצליל למעשה. אחרי כמה זמן תבחיני שאת לא צריכה לחכות שהיא תעשה - את פשוט צריכה להשמיע את הצליל והיא תשחרר ואחרי עוד קצת זמן תבחיני שגם הצליל כבר מיותר - היא כבר תבין מה עושים כשיושבים על האסלה. כך אני מגדלת את בני - עם חיתולים - מגיל שבוע.
 

ayala26

New member
ועוד תוספת

גם אם את לא מתכוונת לגמול אותה בגיל חצי שנה אני ממליצה לנסות לקלוט סימנים ולעזור לה בשירותים כי קראתי במאמר על גמילה (בעיתון הולנדי שמחלקים במעונות ומשפחתונים) שאחת הבעיות שעלולות לצוץ בגמילה הוא שהילד מפחד מהשירותים - מפחד שיפול לחור באסלה ו\או נבהל מהרעש של הורדת המים.
 

e l i z e

New member
תודה, תאמרי לי בבקשה,

כשיוצאים מהבית, אפשר לשים חיתול? זה לא עלול לבלבל? מה, אם אני אתחיל עכשיו זה ייחשב לגמילה? סליחה על מבול השאלות- זה מאוד קסם לי בהתחלה, אך הזמן עובר מהר והנה אנחנו כבר בגיל שישה חודשים.....
 

ayala26

New member
אני חייבת לחתל כי הוא הולך למעון

והם לא עוסקים בגמילה של כאלו קטנים.. ככה הם אמרו לי כשהם ראו שאני לוקחת אותו לשירותים לפני שאנחנו הולכים הביתה. אני מקווה שכשהוא יתחיל ללכת או לפחות להצביע לכיוון השירותים והסימון יהיה יותר ברור גם לאדם זר הם יסכימו לשתף פעולה. גם התחלנו בשיא החורף אז חיתלתי אותו כדי שלא נפספס ונצטרך לכבס תחתונים ומכנסיים כל פעם.. עכשיו שקיץ אני פשוט מלבישה לו תחתונים. אבל כשיוצאים החוצה אני מחתלת - אני לא מסתובבת עם סיר בסל של העגלה.. מסתבר שזה לא מבלבל אותו כי הוא לא יכול להתאפק המון זמן כך שבסופו של דבר הוא יעשה בחיתול או בתחתונים.. והוא כנראה גם למד מי לוקח אותו לשירותים.
 

ayala26

New member
אין בעד מה

ובקשר לשאלתך אם זה כבר מאוחר - לדעתי לא וגם תלוי. לא כי הסיבה העיקרית, אם כל חשיבות איכות הסביבה (ומי כמוני בתור ממיינת וממחזרת פנאטית יודעת), היא התקשורת ואף פעם לא מאוחר להעמיק את התקשורת שלך עם בתך! תלוי כי לא הייתי מנסה להפוך את זה לגמילה. גמילה זו מין מילה עם הילה שלילית שמביעה איזה מבצע צבאי שאמור להתרחש בכמה שפחות זמן עם כמה שפחות נרטבים. ההורים מלחצים הילדים נלחצים ההורים כועסים (ולא בצדק כי ילד בן שנתיים שהרגילו אותו לחיתול באמת לא אשם) והילדים מענישים ועושים דווקא - לי זה נשמע סיוט ותמיד יש את הלחץ שהוא עוד מעט הולך לגן חובה ושם לא מחליפים להם! תחשבי שאת מתחילה תהליך הכנה לקראת גמילה, אל תקראי לזה גמילה, הפכי את זה לעוד משהו שעושים יחד. בלי לחץ ואפשר להשתמש בעקרונות האלו גם כשמחתלים - זה לא סותר..
 

e l i z e

New member
את צודקת לגביי המילה גמילה

בגלל זה שאלתי אותך, אם זה נקרא גמילה. כי זה היה נשמע לי "וואו" היא קטנה. בעיקרון, כרגע היא הרבה בלי חיתול ועושה איפה שיוצא לה (הרוב עליי- כי הרבה על הידים שלי) יש לי עוד פעוט בן 3.5 בבית, עצמאי מאוד, אומנם, אך דורש את תשומת הלב שלו, בזמנים מאוד מתוכננים מצידו
.
 

אום נטע

New member
לא יבלבל.

אפשר בהחלט לשים חיתול, אבל אז החיתול הוא בשביל גיבוי בלבד (למקרה שמתפספס) ולא בתור 'שירותים'. זאת אומרת, שגם עם החיתול תריך לשים לב ולהפשיט לפישפוש כשמזהים את הסימנים. (יותר נוח עם pull ups)
 

nishnash

New member
../images/Emo207.gifשמחה שהעלית את הנושא

הקטנה שלי בת חודשיים וחצי ואני מאוד רוצה להוריד לה את החיתול למשך היום. (לא רואה את עצמי עומדת בזה בלילה
). כמה שאלות: היא עושה קקי תמיד בזמן היניקה. (עוצרת לשניונת עושה מה שעושה ומיד ממשיכה) איך מסתדרים עם זה? PP יוצא בד"כ עם ההתעוררות ואז או שאני מרימה אותה בשלבים הראשונים של ההתעוררות (ואז היא מתלוננת בצדק) או שפספסתי. מה עושים? ואחרונה, בעלי ממש לא בעניין, האתר של באופן לא מדבר אליו (נראה לו שנטי בנטי). יש רעיונות אחרים לשכנוע? תודה
 

ayala26

New member
למה צריך לשכנע אותו?

תתחילי ועם ההצלחות הוא יתחיל להתעניין. אני בינתיים היחידה שלוקחת את בני לשירותים ועל כל הצלחה הייתי מספרת לו בהתחלהבות עד שהוא לאט לאט התחיל להתעניין ולשאול למשל: "איך את יודעת מתי הוא צריך?"
 

nishnash

New member
קצת קשה לי כשזה בניגוד לדעתו.

זה לא סתם לא אכפת, זו התנגדות. בעלי ואני באים מבתים מאוד שונים, ובהתאם אנחנו גם הורים מאוד שונים. עד כה (חודשיים וחצי סך הכל) מצאנו את הדרך בין שנינו. כל אחד פועל בדרכו אלא אם זה משהו שמפריע לשני. (אני למשל צמצמתי שעות מנשא, כי מאוד הפריע לו שאף אחד לא רואה ולא יכול לגעת בילדה כשהיא כל הזמן עלי). הוא מתייחס לבכי שלה באופן שונה משהיה בהתחלה בעקבות ההתנהגות שלי. אז אני מאוד רוצה למצוא דרך להפוך אותו לחלק מהעניין גם אם זה רק ברקע ולא במעשה.
 

אום נטע

New member
בזמן היניקה

תניקי כשהיא חשופת שת, על גבי חיתול בד פרוש. איך שאת מזהה את הסימנים, תרימי אותה מעל החיתול (או מעל קערה) ותני סיגנל קולי (פששש פששש). אני מכירה כאלה שעושות את זה ביד אחת, תוך כדי שהתינוק עוד מחובר לשד ... ובקשר לבעל - אין לך מה לשכנע אותו. תעשי את זה את מתי שנוח לך. הרי הוא ממילא לא איתך כל הזמן. אם הוא מעדיף חיתולים - שיחליף בעצמו
אבל כל עוד היציאות זו ההתעסקות שלך, תעשי את זה איך שמתאים לך.
 
שלום ושאלה של בורות

אהלן אני עוגי, אמא של גמדי בן שנה וארבע, ומבשלת בבטן (עד דצמבר) עוד גמד/ה. והנה שאלת הבורות - מה העקרונות מאחורי גידול ללא חיתולים? מה החשיבות של זה?
 
אחד העקרונות החשובים בעיניי

ואין רגע שאני לא מצטערת שאנחנו לא מגדלים את הריזוטו בדרך הזו
. זה שימור כדור הארץ, חיתול מתפרק רק אחרי 100 שנה או 1000 שנה, רק למחוק את האפס המיותר
. הפחתת השימוש בניילון ונגזרותיו שרק מזיקים לסביבה. בריאות עבור הקטנטנים שלנו. החיתולים החד הפעמיים האלו לא נושמים בכלל.
 
למעלה