קופצים למים...

nuky1077

New member
קופצים למים...

אז גם אנחנו מצטרפים לקהל הבונים. כרגע אנחנו עדין בשלב התכניות. כל הצעה תתקבל בבכרה. שאלה לאנשים שגרים במקומות קרים: מהם פתרונות החימום שלכם. רצוי שיהיה פיתרון ידידותי לסביבה.
 

avi5199

New member
../images/Emo2.gifאתם בונים בריכה מחוממת ../images/Emo35.gif../images/Emo6.gif

וברצינות : מזגן זה המכשיר הכי ידידותי לסביבה, המזגן הוא משאבת חום, הוא משתמש במעט חשמל כדי להעביר אנרגיה מבחוץ פנימה ולהפך (ע"י דחיסה של גז). כל אמצעי חימום אחר מזהם יותר את הסביבה. אם את לא אוהבת את החום של המזגן ( מייבש מידי וכ"ד) אז יש משאבות חום שהם מזגנים שמחממים מים שזורמים לרדיטור והרדיאטור שלהם מחמם את הבית. העיקרון זהה לזה של המזגן , אבל יש יותר ביזבוז אנרגיה במעבר החום מגז למים, ופיזור החום שלו בחלל לא טוב כמו של מזגן, ולכן הוא צורך יותר חשמל ולכן גם יותר מזהם את הסביבה ממזגן רגיל. בנוסף כדאי לבנות מבלוק מבודד כמו איטונג. כדאי לתכנן חלונות גדולים לכוון דרום וכוון מערב -מזרח - מדרום נכנסת שמש בחורף, וממערב רוח בקייץ (שיוצאת מהחלון במזרח). מסביב לבית לנטוע עצים נשירים שיצלו על הבית בקייץ, ובחורף יתנו לשמש לחמם את הבית.
 

רשר

Well-known member
מנהל
משאבת חום = מזגן

ההבדל באופן השימוש: במזגן מקובל להשתמש בגז קירור עם העברה אחת דרך מחליף חום שירות לאויר החדר, במשאבת חום מקובל להשתמש בגז שמחמם/מקרר דרך מחליף חום, מים במעגל סגור, המים מחממים את הבית דרך מחליף חום נוסף (רדיאטור/קונבקטור/צנרת תת-רצפתית/מפוח נחשון,,,), כל החלפת חום הנה איבוד אנרגיה לכן במשאבת חום צריך להוסיף אנרגיה למדחס כדי לקבל את אותה התפוקה של מזגן,
 

בינא

Member
בניה במקומות קרים בחורף אבל חמים בקיץ

תהיה בשיטת בניה שעובדת לפתרון 2 הבעיות. אם מוסיפים את הרצון לבניה ירוקה, נטולת פסולת (כמעט) וחוסכת אנרגיה ובנוסף גם מבודדת אקוסטית טובה כמו הבידוד התרמי הפתרון הוא שיטת "בית ישראלי" עליו תוכלו לקרוא ולראות תמונות אם תכתבו ב-גוגל "בית ישראלי"
 

חי צומח

New member
חימום במקומות קרים

נתחיל בסוג החימום שאתם רוצים: - מיזוג: יתרונות: זול בהתקנה, זול בתפעול. חסרונות: חום לא נעים. אין מסה טרמית ואין אגירת חום. הבית מתחמם מהר ומתקרר עוד יותר מהר. - הסקה: חום נעים. ניתן לחמם בשתי קבוצות של משפחות: מחוממי מים (רדיאטורים, תת ריצפתי או מפוחי נחשון) או חשמלי (גופי חימום צמודים לקיר, או כבלים מתלהטים מתחת לרצפה). רדיאטורים: חום נעים, אולם הבית מתחמם מהר ומתקרר מהר. תת רצפתי: לבית לוקח זמן להתחמם, אולם החום אחיד, והבית שומר על החום לאורך זמן. בשימוש במשאבות חום לחימום המים, גם ניתן לחסוך כסף לעומת כל שיטות החימום האחרות (כולל מזגנים). בשיטת חימום מים אחרת, מדובר בעלות תפעול מאוד גבוהה. בגדול, ככל שהמקום יותר קר, כך עדיף ללכת על פתרון הסקה ולא מיזוג, ועל הסקה במשאבות חום, ולא בגז, סולר או חשמל - זאת בכדי למזער את עלויות השימוש השוטפות. בהצלחה!
 

star back

New member
שמע זה מעניין מאוד. אבל מבלי להתייחס לעלויות

תפעוליות, כמה עולה לרכוש מעבה לבית טיפוסי של 4-5 חדרים + תשתית לריצפה הכל כולל הכל בשקלים בכדי שזה יהיה שקוף לכל מי שמתעניין בכך. כי באמת זה מעניין, אך בתכלס בלי לדעת עלויות רכישה קשה לשפוט האם מערכת כזו באמת משתלמת לטווח הארוך.
 

רוני1955

Active member
תוספת

תוסיף ךזה את עלות המזגנים שתצטרך לקנות על מנת לקרר בקיץ. בנוסף צריך לברר איזה שטח קרקע פרטית אתה צריך על מנת להכניס לאדמה את הצנרת של מחליף החום.
 

michael f1

New member
משאבת חום

א.יש אפשרות לשלב גם קרור בעלות זולה יותר מרכישת מזגנים ב.אין צורך לקבור שום צנרת בקרקע העיבוי/איוד מתבצע ע"י אויר.
 

THE UNDER TAKER

New member
מאוד משעשע שאת מחפשת ידידות עם הסביבה

בנית בית היא צעד רחוק מאוד מידידות עם הסביבה , כמה משאיות וכמה טרקטורים יפלטו את עשנם המצחין במהלך הבניה ? שלא לדבר על העשן והאבק של מפעל המלט נשר ברמלה / טורקיה . מפעל הבטון מפעל הפלדה , כל אלו מזהמים רציניים . ועוד כהנה וכהנה , אבל אני לא אתאר את הכל . למקומות קרים אני מאוד ממליץ לבנות קירות כפולים בכל הבית , החלונות והמשטחים שנוצרים עקב כך הם מהממים , זה כמובן קל יותר אם המגרש הוא גדול, מעל חצי דונם . אני לא באזור קר אבל ביצעתי הכנה לחימום ע"י רדיאטורים , יחידת החימום פועלת על גז .
 

Z ליאור

New member
באמת משעשע הכל או לא כלום ...

אם כל אחד יעשה את המעט שלו לגבי איכות הסביבה ,העולם שלנו יראה אחרת וגם אנחנו נרגיש אחרת, יש גםהרבה גוונים של אפור אתה יודע !
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif בדיוק כך.

אנחנו לא יכולים לחזור לחיים שחיו בימי התנ"ך וגם לא לחיים שהיו לפני 50 שנה. אנחנו כן יכולים לחשוב לפני שפותחים את הברז, לשתול צמחיה חסכונית, לבודד את הבית כמה שניתן, לרכוש מכונית חסכונית, בדיוק כמו שאנחנו אוספים בקבוקים ריקים או משתמשים בסל במקום בשקיות ניילון בקניות. אם כל אחד יתרום את תרומתו הצנועה ויקדיש מעט יותר מחשבה ירוקה, לפחות נגרום פחות נזק לסביבה והאפור יהיה בהיר יותר.
 

THE UNDER TAKER

New member
שניכם מזכירים לי את ניסים סרוסי

שקנה את פירסומו עם השיר " אשליות ". אין כאן שום אפור יש שחור בלבד . לפי מה שקראתי נקודת האל חזור כבר עברה או שהיא מאוד קרובה , שינויים קטנים לא יעזרו כלל דרושים שינויים גדולים . אני התכוונתי לכך שבית פרטי מכלה הרבה יותר משאבים לעומת בית בקומות ולא התכוונתי לדיון אקולוגי .
 

זהבה נ

New member
תחילה שיהיה ב ../images/Emo49.gif והרבה ../images/Emo50.gif

בקשר לחימום עוד חזון למועד מבחינתנו יש הרבה שלבים עד שמגיעים . ראיתי בתערוכת הבניה לפני שבוע שהיה שם קולטים מזכוכית עגולים ורחבים כמו מבחנות רפואיות רק הרבה יותר גדולים והם אמורים לתת פתרון לחימום גם מים וגם בית. אמצא את הפרוספקט, אסרוק ואכניס לפורום, זכור לי שלקחתי מהם כי התעניינתי בקשר לחימום המיים במקום דוד מאחר והקולט היה ממש ייודי ומיוחד וחשבתי לבדוק זאת עבורנו.
 

nuky1077

New member
המחשבה שלנו

בעלי מתכנן לבצע פנלים סולאריים שיפיקו את החשמל בבית. והדרך לחמם את הבית תהיה דרך חימום תת רצפתי. אשמח לשמוע דעות נוספות בעניין
 
למעלה