the new new yardbird
New member
קוסמים ומוגלגים
כמה דברים שתמיד הטרידו אותי. דבר ראשון - למה באמת קוסמים מתחבאים מהמוגלגים? ההסבר היחיד שרולינג נתנה זה ההסבר הצולע מאוד של האגריד שאז כולם יחפשו פתרונות קסם לבעיות שלהם. נו באמת, קוסמים לא יכולים להתמודד עם זה שמוגלגים ילחצו עליהם לפתור להם בעיות? זה כמו שכל החשמלאים יתחבאו מהאנושות בגלל שאחרת כולם יחפשו פתרונות חשמליים לבעיות שלהם, זה פשוט מופרך לחלוטין. ומילא נניח שהם עד כדי כך יסבלו מזה שמוגלגים יבקשו מהם לעזור להם עם קסמים, בשביל להמנע מזה הם משקיעים מאמצים אדירים - מגינים על כל מיני איזורים עם קסמים מתוחכמים, מאלצים יצורים לגור במקומות מוגבלים, מעסיקים צוותים שלמים להשכחה והמצאת תירוצים ודברים כאלה, משקיעים בזה ללא ספק המון המון כסף.... כל זה בשביל לא לפתור למוגלגים בעיות? קצת מגוחך לא? דבר שני - אחרי שהקוסמים כבר מתחבאים מהמוגלגים מסיבות מפוקפקות, הם גם מסרבים להיות בשום קשר עם התרבות או הטכנולוגיה שלהם. בזמן שכל ילד מוגל כותב בעט, הקוסמים טובלים נוצה בדיו אחרי כל כמה מילים. בזמן שכל מוגל בעולם יכול בשניות לשלוח מכתב בשניות לחבר שלו בקצה השני של העולם, הקוסמים מעבידים ינשופים מסכנים שבועות שלמים בשביל לשלוח מכתב לארץ אחרת. יש עוד אלף דוגמאות כאלה וקשה לא לחשוב למה הקוסמים נתקעו עם טכנולוגיה של לפני אלף שנה בערך, או למה הם לא פשוט העיפו מבט בזאת של המוגלגים ולמדו.. ויותר גרוע - התרבות של הקוסמים, אם היא בכלל קיימת, היא עלובה מאוד. האמנות היחידה שמוזכרת באופן קבוע בהארי פוטר היא ציור, וגם אז מעולם לא מוזכר שמישהו באמת נהנה מציור טוב - לכל הציורים יש שימוש או שפשוט לא מתייחסים אליהם בתור משהו שאפשר להינות ממנו. מוסיקה מוזכרתמעט מאוד פעמים אבל שיהיה. ספרות וקולנוע לא מוזכרים בכלל (יש לקוסמים בכלל ספרי קריאה?) ולא נראה שהם קיימים. גם אם נתעלם מזה שכנראה אף קוסם לא רוצה לעשות אמנות, מה הבעיה לקחת מהמוגלגים? צריך להיות מוגל בשביל להינות ממוצארט? מבאך? מהקינקס?! בשביל להינות ממלכוד-22? ההודעה הזאת נהיית מייגעת אז אני לא אדבר על זה שלקוסמים אין מדע (הם יודעים להמציא קסמים ולהתמש בהם אבל הם לא חשבו לחקר איך הם פועלים או מה יוצר אותם), לא של קסמים ולא של חוקי הטבע הרגילים. אין להם מתימטיקה, לשון, ובעצם שום השכלה שהיא מעבר לאיך לעשות קסמים. וכל מה שהם צריכים זה ללמוד מהמוגלגים, שלמרות שהדבר היחיד שמבדיל אותם הוא שהם לא יודעים לעשות קסמים, איכשהו הם פיתחו תרבות, חינוך ושלטון הרבה הרבה יותר מפותחים משל הקוסמים
כמה דברים שתמיד הטרידו אותי. דבר ראשון - למה באמת קוסמים מתחבאים מהמוגלגים? ההסבר היחיד שרולינג נתנה זה ההסבר הצולע מאוד של האגריד שאז כולם יחפשו פתרונות קסם לבעיות שלהם. נו באמת, קוסמים לא יכולים להתמודד עם זה שמוגלגים ילחצו עליהם לפתור להם בעיות? זה כמו שכל החשמלאים יתחבאו מהאנושות בגלל שאחרת כולם יחפשו פתרונות חשמליים לבעיות שלהם, זה פשוט מופרך לחלוטין. ומילא נניח שהם עד כדי כך יסבלו מזה שמוגלגים יבקשו מהם לעזור להם עם קסמים, בשביל להמנע מזה הם משקיעים מאמצים אדירים - מגינים על כל מיני איזורים עם קסמים מתוחכמים, מאלצים יצורים לגור במקומות מוגבלים, מעסיקים צוותים שלמים להשכחה והמצאת תירוצים ודברים כאלה, משקיעים בזה ללא ספק המון המון כסף.... כל זה בשביל לא לפתור למוגלגים בעיות? קצת מגוחך לא? דבר שני - אחרי שהקוסמים כבר מתחבאים מהמוגלגים מסיבות מפוקפקות, הם גם מסרבים להיות בשום קשר עם התרבות או הטכנולוגיה שלהם. בזמן שכל ילד מוגל כותב בעט, הקוסמים טובלים נוצה בדיו אחרי כל כמה מילים. בזמן שכל מוגל בעולם יכול בשניות לשלוח מכתב בשניות לחבר שלו בקצה השני של העולם, הקוסמים מעבידים ינשופים מסכנים שבועות שלמים בשביל לשלוח מכתב לארץ אחרת. יש עוד אלף דוגמאות כאלה וקשה לא לחשוב למה הקוסמים נתקעו עם טכנולוגיה של לפני אלף שנה בערך, או למה הם לא פשוט העיפו מבט בזאת של המוגלגים ולמדו.. ויותר גרוע - התרבות של הקוסמים, אם היא בכלל קיימת, היא עלובה מאוד. האמנות היחידה שמוזכרת באופן קבוע בהארי פוטר היא ציור, וגם אז מעולם לא מוזכר שמישהו באמת נהנה מציור טוב - לכל הציורים יש שימוש או שפשוט לא מתייחסים אליהם בתור משהו שאפשר להינות ממנו. מוסיקה מוזכרתמעט מאוד פעמים אבל שיהיה. ספרות וקולנוע לא מוזכרים בכלל (יש לקוסמים בכלל ספרי קריאה?) ולא נראה שהם קיימים. גם אם נתעלם מזה שכנראה אף קוסם לא רוצה לעשות אמנות, מה הבעיה לקחת מהמוגלגים? צריך להיות מוגל בשביל להינות ממוצארט? מבאך? מהקינקס?! בשביל להינות ממלכוד-22? ההודעה הזאת נהיית מייגעת אז אני לא אדבר על זה שלקוסמים אין מדע (הם יודעים להמציא קסמים ולהתמש בהם אבל הם לא חשבו לחקר איך הם פועלים או מה יוצר אותם), לא של קסמים ולא של חוקי הטבע הרגילים. אין להם מתימטיקה, לשון, ובעצם שום השכלה שהיא מעבר לאיך לעשות קסמים. וכל מה שהם צריכים זה ללמוד מהמוגלגים, שלמרות שהדבר היחיד שמבדיל אותם הוא שהם לא יודעים לעשות קסמים, איכשהו הם פיתחו תרבות, חינוך ושלטון הרבה הרבה יותר מפותחים משל הקוסמים