קווי מוניות שירות חוזרים לנתניה בסוף מאי 2026

מענין כמה זמן יקרסו
 

Ccyclist

Well-known member

לא הגיוני יותר להפעיל מיניבוסים בקווים סדירים ? הבעיה של מוניות השירות תישאר היעדר לו"ז ועלות הפעלה גבוהה על כל נוסע, במיוחד אם הם מכבדים חופשי חודשי.
 

ערןל1

Active member
לא הגיוני יותר להפעיל מיניבוסים בקווים סדירים ? הבעיה של מוניות השירות תישאר היעדר לו"ז ועלות הפעלה גבוהה על כל נוסע,
וה"בעיה" של הקווים הסדירים היא חוסר יכולת לדלג על תחנות ונסיעה בשעות השפל (כמובן שזו לא בעיה במובן של משהו שגרוע בכל מצב אלא נתונים שצריך להתחשב בהם). צריך למצוא את התמהיל הנכון.
במיוחד אם הם מכבדים חופשי חודשי.
זה תלוי כמה המדינה תשלם להם.
 

מיקלוש77

Well-known member
וה"בעיה" של הקווים הסדירים היא חוסר יכולת לדלג על תחנות ונסיעה בשעות השפל (כמובן שזו לא בעיה במובן של משהו שגרוע בכל מצב אלא נתונים שצריך להתחשב בהם). צריך למצוא את התמהיל הנכון.

זה תלוי כמה המדינה תשלם להם.
אבל מה עושים בכל עיר אחרת בעולם? למיטב ידעתי אין משהו דומה למוניות שירות באירופה למשל, בטח לא בעיר בסדר גודל של נתניה.
 

EHP12

Well-known member
אבל מה עושים בכל עיר אחרת בעולם? למיטב ידעתי אין משהו דומה למוניות שירות באירופה למשל, בטח לא בעיר בסדר גודל של נתניה.
בסיור שמקס מורסובסקי עשה ב-2012 במינסק היו מוניות שירות:
 

Ccyclist

Well-known member
וה"בעיה" של הקווים הסדירים היא חוסר יכולת לדלג על תחנות ונסיעה בשעות השפל (כמובן שזו לא בעיה במובן של משהו שגרוע בכל מצב אלא נתונים שצריך להתחשב בהם). צריך למצוא את התמהיל הנכון.

זה תלוי כמה המדינה תשלם להם.

בלונדון יש תחנות שבהן חובה על הנוסעים לסמן לנהג לעצור. בחודשים הראשונים בעיר היה לי עניין שאוטובוס לא עצר בשבילי בתחנה טיפה נידחת בין קמדן טאון לקנטיש טאון וכששאלתי את נהג האוטובוס הבא מדוע לא עצרו לי הוא שאל - האם סימנת לנהג לעצור ?

בתחנה 3 קווי יום. בסך הכל הגיוני שקו לא יעצור בתחנה עם קווים אחרים אלא אם מבקשים ממנו.
 

ערןל1

Active member
בלונדון יש תחנות שבהן חובה על הנוסעים לסמן לנהג לעצור. בחודשים הראשונים בעיר היה לי עניין שאוטובוס לא עצר בשבילי בתחנה טיפה נידחת בין קמדן טאון לקנטיש טאון וכששאלתי את נהג האוטובוס הבא מדוע לא עצרו לי הוא שאל - האם סימנת לנהג לעצור ?

בתחנה 3 קווי יום. בסך הכל הגיוני שקו לא יעצור בתחנה עם קווים אחרים אלא אם מבקשים ממנו.
לא התכוונתי שהוא לא עוצר בתחנה אלא שהוא בכלל לא מגיע אליה.

קח לדוגמא את קו הספגטי האהוב עליך אם בתחנה הראשונה מונית השירות תתמלא באנשים שרוצים להגיע לתחנה האחרונה הוא יוכל לסוע במסלול הכי מהיר בין שתי התחנות.

הייתה פה פעם הודעה שאמרה שבנסיעה לפי דרישה שהייתה בארץ לא היה אפשר לדעת כמה זמן הנסיעה תקח והמסלול היה ספגטי על סטרואידים. למונית שירות יש זמן נסיעה מקסימלי לכן היא עדיפה במובן הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא התכוונתי שהוא לא עוצר בתחנה אלא שהוא בכלל לא מגיע אליה.

קח לדוגמא את קו הספגטי האהוב עליך אם בתחנה הראשונה מונית השירות תתמלא באנשים שרוצים להגיע לתחנה האחרונה הוא יוכל לסוע במסלול הכי מהיר בין שתי התחנות.

הייתה פה פעם הודעה שאמרה שבנסיעה לפי דרישה שהייתה בארץ לא היה אפשר לדעת כמה זמן הנסיעה תקח והמסלול היה ספגטי על סטרואידים. למונית שירות יש זמן נסיעה מקסימלי לכן היא עדיפה במובן הזה.

אז מה קורה בתחנות שמדלגים עליהן ? גם לא רואים שאין מונית וגם ממתינים עד אין קץ.

בלונדון אין ספגטי. יש מספר פניות מצומצם לאורך מסלולים רציפים שהלא ישרים שבהם הם אולי בצורת ל.

בברייטון שמים את הספגטי בפרברים החיצוניים. זה קצת מעיק, במיוחד במקומות ששמים לולאה חד כיוונית, אבל זה עדיף משני שלוחות קו.

בארץ לוקחים מרחב עירוני משותף כמו השרון ובכוח יוצרים קווים שבאורכם היו יכולים להגיע מהוד השרון לרמת השרון דרך רעננה והרצליה, כפי שאורך המעיים הוא כ 7.5 עד 9 מטר אבל הם נמצאים בבטן.
 

ערןל1

Active member
אז מה קורה בתחנות שמדלגים עליהן ?
מעשית? לא יודע. לא הצלחתי להגיע ליותר מדי פרטים ,תאורטית ניתן לראות באפליקציה או בשלט אלקטרוני.

גם לא רואים שאין מונית וגם ממתינים עד אין קץ.
אפשר לקחת אוטובוס, מדובר בשרות משלים(אני מקווה).

בלונדון אין ספגטי. יש מספר פניות מצומצם לאורך מסלולים רציפים שהלא ישרים שבהם הם אולי בצורת ל.
אם אין בעיה אז לא צריך לפתור אותה, בארץ יש את הבעיה הזאת . לצערי הפתרון לא יהיה מערכת קוים חדשה לגמרי אז יחסית מונית שרות זה פתרון מוצלח.
בארץ לוקחים מרחב עירוני משותף כמו השרון ובכוח יוצרים קווים שבאורכם היו יכולים להגיע מהוד השרון לרמת השרון דרך רעננה והרצליה, כפי שאורך המעיים הוא כ 7.5 עד 9 מטר אבל הם נמצאים בבטן.

צודק, אבל זה לא הבעיה היחידה יש מקומות שלו היית שם תחנה במקום קצת רחוק היה קשה להגיע אליה. וכמו כן בדרכים עירוניות אין נת"צים ולכן אם תחבורה צבורית רוצה לנסוע במהירות בינונית היא לא יכולה להכנס לעיר.
 
למעלה