kobi wan kenobi
New member
קווי דימיון
שמתם לב לקווי הדימיון בין הטרילוגיה הישנה לחדשה? נראה לי שלוקאס ניסה להעתיק את ההצלחה האדירה שלו, אתם לא חושבים? הנה כמה דוגמאות: פרקים i&iv: בשניהם כת עתיקה של משתמשי הכח שכביכול "נכחדה" צצה מחדש (הסית' בפרק 1 והג'דיי בפרק 4), בשניהם החלה מלחמה שנועדה לערער את השלטון הנוכחי (קרב הפדרציה נגד הגונגאנים בפרק 1 והקרב על כוכב המוות בפרק 4), ובשניהם מת המאסטר ג'דיי (קווין גון בפרק 1 ואובי וואן בפרק 4), ובשניהם השלטון הנוכחי נשאר במיסתורין לגבי שובם של אלה שמשתמשים בכח (הג'דיי תוהים לגבי המאסטר של מאול בפרק 1 והסית' לגבי לוק בפרק 4), ובשניהם ניצלת פוליטיקאית יפהפיה וחשובה (פאדמה בפרק 1 וליאה בפרק 4), וכמובן- בשניהם מצטרף לחבורה חבר מעצבן במיוחד (גיאר גיאר בפרק 1 והאן סולו בפרק 4), ובשניהם הדריך את החבורה בטטואין מנהיג חתיך (אניקן בפרק 1 ואובי וואן בפרק 4) פרקים ii&v: בשניהם המלחמה הגיע לרמה גבוהה במיוחד, בשניהם הייתה תגלית גדולה (שהרפובליקה נשלטת על ידי סית בפרק 2 ושווידר הוא אבא של לוק בפרק 5), בשניהם נוצרה אהבה גדולה שהייתה אמורה להיות בלתי אפשרית (אניקן העבד לשעבר וכעת ג'דיי+פאדמה הסנאוטורית ומלכת נאבו לשעבר בפרק 2וליאה אורגנה, נסיכת אלדראן לשעבר וכעת מנהיגת המורדים+האן סולו, לשעבר מבריח וכעת חבר חשוב במורדים בפרק 5), בשניהם הגיבורים עוברים בריחה גדולה (פאדמה, אניקן ואובי מהאיצטדיון של הפדרמציה בפרק 2 והחבורה מעיר העננים בפרק 5), בשניהם הגיבור הראשי מתמודד מול התלמיד של המאסטר הרשע (אניקן vs דוקו בפרק 2 ולוק vs ווידר בפרק 5) פרקים iii&vi: בשניהם הגיבורים יוצאים בהתחלה להציל מי שהוא חשוב (הנשיא פאלפטין בפרק 3 והאן סולו בפרק 6), בשניהם מובסים 2 מנהיגים רעים, שאחד מהם הוא יותר מחצי רובוט (דוקו וגריבוס בפרק 3 וסידיוס ווידר בפרק 6), בשניהם הגיבורים מגיעים להסכם שלום עם תושבים עוינים על מנת להביס את האויב (הווקים והרפובליקה בפרק 3 והמורדים והאיווקים בפרק 6), בשניהם היה קרב מדהים בין שני אנשים קרובים מאוד רגשית (אובי ואניקן בפרק 3 ולוק ווידר בפרק 6), ובשניהם השלטון הנוכחי נופל (הרפובליקה בפרק 3 והאימפריה בפרק 6)
שמתם לב לקווי הדימיון בין הטרילוגיה הישנה לחדשה? נראה לי שלוקאס ניסה להעתיק את ההצלחה האדירה שלו, אתם לא חושבים? הנה כמה דוגמאות: פרקים i&iv: בשניהם כת עתיקה של משתמשי הכח שכביכול "נכחדה" צצה מחדש (הסית' בפרק 1 והג'דיי בפרק 4), בשניהם החלה מלחמה שנועדה לערער את השלטון הנוכחי (קרב הפדרציה נגד הגונגאנים בפרק 1 והקרב על כוכב המוות בפרק 4), ובשניהם מת המאסטר ג'דיי (קווין גון בפרק 1 ואובי וואן בפרק 4), ובשניהם השלטון הנוכחי נשאר במיסתורין לגבי שובם של אלה שמשתמשים בכח (הג'דיי תוהים לגבי המאסטר של מאול בפרק 1 והסית' לגבי לוק בפרק 4), ובשניהם ניצלת פוליטיקאית יפהפיה וחשובה (פאדמה בפרק 1 וליאה בפרק 4), וכמובן- בשניהם מצטרף לחבורה חבר מעצבן במיוחד (גיאר גיאר בפרק 1 והאן סולו בפרק 4), ובשניהם הדריך את החבורה בטטואין מנהיג חתיך (אניקן בפרק 1 ואובי וואן בפרק 4) פרקים ii&v: בשניהם המלחמה הגיע לרמה גבוהה במיוחד, בשניהם הייתה תגלית גדולה (שהרפובליקה נשלטת על ידי סית בפרק 2 ושווידר הוא אבא של לוק בפרק 5), בשניהם נוצרה אהבה גדולה שהייתה אמורה להיות בלתי אפשרית (אניקן העבד לשעבר וכעת ג'דיי+פאדמה הסנאוטורית ומלכת נאבו לשעבר בפרק 2וליאה אורגנה, נסיכת אלדראן לשעבר וכעת מנהיגת המורדים+האן סולו, לשעבר מבריח וכעת חבר חשוב במורדים בפרק 5), בשניהם הגיבורים עוברים בריחה גדולה (פאדמה, אניקן ואובי מהאיצטדיון של הפדרמציה בפרק 2 והחבורה מעיר העננים בפרק 5), בשניהם הגיבור הראשי מתמודד מול התלמיד של המאסטר הרשע (אניקן vs דוקו בפרק 2 ולוק vs ווידר בפרק 5) פרקים iii&vi: בשניהם הגיבורים יוצאים בהתחלה להציל מי שהוא חשוב (הנשיא פאלפטין בפרק 3 והאן סולו בפרק 6), בשניהם מובסים 2 מנהיגים רעים, שאחד מהם הוא יותר מחצי רובוט (דוקו וגריבוס בפרק 3 וסידיוס ווידר בפרק 6), בשניהם הגיבורים מגיעים להסכם שלום עם תושבים עוינים על מנת להביס את האויב (הווקים והרפובליקה בפרק 3 והמורדים והאיווקים בפרק 6), בשניהם היה קרב מדהים בין שני אנשים קרובים מאוד רגשית (אובי ואניקן בפרק 3 ולוק ווידר בפרק 6), ובשניהם השלטון הנוכחי נופל (הרפובליקה בפרק 3 והאימפריה בפרק 6)