Mar Garina
New member
קווי אוטובוס מתחנת הרכבת
אתמול יצא לי להאזין לראש עיריית הרצליה והמועמדת לקדנציה נוספת, יעל גרמן, עונה לשאלות התושבים. תושב שאל אותה מדוע תחנת הרכבת כל כך לא נגישה באוטובוסים. להפתעתי היא מאוד הזדהתה עם הנושא, אמרה שיצאה לסיור בתחנת הרצליה, והתעצבנה לראות את חוסר התיאום בין מועד הגעת הרכבת להגעת האוטובוס. (לדבריה ראתה אנשים יורדים מהרכבת, הולכים ברגל כי אין אוטובוס, ואחרי עשר דקות מגיע אוטובוס ויוצא ריק כי אין אנשים). למעשה היא כנראה לא הכירה את הנקודה היותר כואבת, שבשעות הערב כמעט ואין תחבורה ציבורית מתחנת הרכבת לכיוון מזרח העיר (אזור המגורים העיקרי). היא אמרה כמה דברים מעניינים: - לדבריה, לאגד יש אינטרס בשימור המצב הקיים (כנראה כי הרכבת מהווה לה תחרות), וזהו אירגון חזק שהעירייה לא יכולה להזיז. היא מחכה להפרטת קווי הרצליה, ואז היא מקווה להכיל את תוכניות העירייה לשיפור קו 29 (שינוי תדירות ושינוי מסלול) עם כניסת החברה החדשה. - לעירייה אין אפשרות להמציא קווי אוטובוס משלה ע"פ החוק, האפשרות היחידה היא הסעות ללא תשלום (כפי שקיים בין הרכבת לאיזור התעשיה). - לדבריה קיים חוק המאפשר לרכבת יש לקיים מכרז ולהפעיל הסעות משלה לתחנות הרכבת, אך כדי לא להתנגח עם חברת אגד היא אינה מממשת את האפשרות.
אתמול יצא לי להאזין לראש עיריית הרצליה והמועמדת לקדנציה נוספת, יעל גרמן, עונה לשאלות התושבים. תושב שאל אותה מדוע תחנת הרכבת כל כך לא נגישה באוטובוסים. להפתעתי היא מאוד הזדהתה עם הנושא, אמרה שיצאה לסיור בתחנת הרצליה, והתעצבנה לראות את חוסר התיאום בין מועד הגעת הרכבת להגעת האוטובוס. (לדבריה ראתה אנשים יורדים מהרכבת, הולכים ברגל כי אין אוטובוס, ואחרי עשר דקות מגיע אוטובוס ויוצא ריק כי אין אנשים). למעשה היא כנראה לא הכירה את הנקודה היותר כואבת, שבשעות הערב כמעט ואין תחבורה ציבורית מתחנת הרכבת לכיוון מזרח העיר (אזור המגורים העיקרי). היא אמרה כמה דברים מעניינים: - לדבריה, לאגד יש אינטרס בשימור המצב הקיים (כנראה כי הרכבת מהווה לה תחרות), וזהו אירגון חזק שהעירייה לא יכולה להזיז. היא מחכה להפרטת קווי הרצליה, ואז היא מקווה להכיל את תוכניות העירייה לשיפור קו 29 (שינוי תדירות ושינוי מסלול) עם כניסת החברה החדשה. - לעירייה אין אפשרות להמציא קווי אוטובוס משלה ע"פ החוק, האפשרות היחידה היא הסעות ללא תשלום (כפי שקיים בין הרכבת לאיזור התעשיה). - לדבריה קיים חוק המאפשר לרכבת יש לקיים מכרז ולהפעיל הסעות משלה לתחנות הרכבת, אך כדי לא להתנגח עם חברת אגד היא אינה מממשת את האפשרות.