ואני בהחלט מסכים איתך
בכך שחייבים לפתח גם פתרונות מבוססי-אוטובוסים כבר כעת בלא מעט מקומות. אבל במקומות שכבר כיום יש בהם שירותי רכבת סבירים, מה שדרוש הוא שיפור בשירותי הרכבת עצמה, וגם שיפורים בשירות האוטובוסים המשלים מ/אל תחנות הרכבת. בהרבה מאוד מקומות זה חסר כידוע; מהרבה מאוד תחנות ניתן היה גם להפעיל קווים למקומות נוספים, כגון אזורי התעשייה הקרובים. הנה סתם דוגמה אקראית אחת מני רבות: למה לעזאזל אין אוטובוס מתחנת הרכבת בכפר חב"ד, לצריפין הסמוכה? (זה לא רק בסיס של צה"ל, אלא גם בית החולים "אסף הרופא" ואזור תעשייה אזרחי.) מאות חיילים ואזרחים היו משתמשים בקו כזה מדי יום... למה אין הסעות לאזורי תעשייה מתחנות רכבת רבות אחרות? ולמה לוחות הזמנים של האוטובוסים שכן פועלים, לא תמיד מתואמים עם לו"ז הרכבות?.. התשובה לדעתי היא, שנכון להיום פשוט אין אצלנו גופים אחראיים ומקצועיים באמת, שהיו מסוגלים לטפל בתיאום בין מפעילים שונים. משרד התחבורה הקיים פשוט אינו מסוגל לתת את המענה המיטבי לכל עיר וכפר במדינה; ולכן חייבים לזרז את תהליך הקמתן של רשויות התחבורה האזוריות ושל רשות ארצית חדשה, והעברת הסמכויות הנדרשות ממשרד התחבורה אליהן (ולזה המשרד מתנגד כצפוי). הערה נוספת: אכן, אין צורך "לחכות לנס כשתהיה לנו פה מערכת רכבות יעילה". אבל בהחלט יש צורך לפעול לשיפור המערכת הקיימת, בדיוק כמו שאתה מבקש לעשות עם האוטובוסים. ולמרות הכל, גם הרכבת משתפרת; לאט מאוד, אבל בטוח. אז גם בתחום הזה אסור לנו לוותר "ולחכות לנס". השינויים החיוביים שבכל זאת מתרחשים כאן, אינם תוצאה של "נס" אלא של עבודה קשה ומאומצת במשך שנים ארוכות. אז נקווה ונעשה את הכל כדי שמגמת השיפור תימשך ותגבר למרות כל המכשולים.
ואני בהחלט מסכים איתךמסכים איתך
אבל שוב אין שום סיבה שהפתרונות לא יהיו חופפים, ומביקוריי הרבים בערים הגדולות במערב אירופה אין ספק שמערכת מסילתית שמרשתת היטב את העיר ופרבריה יכול לתת מענה מושלם להסעה המונית. אבל למה לנו לחכות לנס שתהיה לנו פה מערכת רכבת יעילה, מהירה ומפותחת (הלוואי שתהיה אני בעד בכל לבי), כאשר תוך זמן קצר מאד אפשר להקים קווי אוטובוסים שיתנו פתרון ולו חלקי (שכיום פשוט אינו קיים), ובמקביל כמובן להמשיך ולשאוף להגיע לרמתן של מדינות מפותחות עם תחבורה ציבורית תקינה - רכבות קלות/תחתיות/עילאיות... אבל עד אז כולנו צריכים להגיע לעבודה. שוב תודה על הדעות שלכם.
בכך שחייבים לפתח גם פתרונות מבוססי-אוטובוסים כבר כעת בלא מעט מקומות. אבל במקומות שכבר כיום יש בהם שירותי רכבת סבירים, מה שדרוש הוא שיפור בשירותי הרכבת עצמה, וגם שיפורים בשירות האוטובוסים המשלים מ/אל תחנות הרכבת. בהרבה מאוד מקומות זה חסר כידוע; מהרבה מאוד תחנות ניתן היה גם להפעיל קווים למקומות נוספים, כגון אזורי התעשייה הקרובים. הנה סתם דוגמה אקראית אחת מני רבות: למה לעזאזל אין אוטובוס מתחנת הרכבת בכפר חב"ד, לצריפין הסמוכה? (זה לא רק בסיס של צה"ל, אלא גם בית החולים "אסף הרופא" ואזור תעשייה אזרחי.) מאות חיילים ואזרחים היו משתמשים בקו כזה מדי יום... למה אין הסעות לאזורי תעשייה מתחנות רכבת רבות אחרות? ולמה לוחות הזמנים של האוטובוסים שכן פועלים, לא תמיד מתואמים עם לו"ז הרכבות?.. התשובה לדעתי היא, שנכון להיום פשוט אין אצלנו גופים אחראיים ומקצועיים באמת, שהיו מסוגלים לטפל בתיאום בין מפעילים שונים. משרד התחבורה הקיים פשוט אינו מסוגל לתת את המענה המיטבי לכל עיר וכפר במדינה; ולכן חייבים לזרז את תהליך הקמתן של רשויות התחבורה האזוריות ושל רשות ארצית חדשה, והעברת הסמכויות הנדרשות ממשרד התחבורה אליהן (ולזה המשרד מתנגד כצפוי). הערה נוספת: אכן, אין צורך "לחכות לנס כשתהיה לנו פה מערכת רכבות יעילה". אבל בהחלט יש צורך לפעול לשיפור המערכת הקיימת, בדיוק כמו שאתה מבקש לעשות עם האוטובוסים. ולמרות הכל, גם הרכבת משתפרת; לאט מאוד, אבל בטוח. אז גם בתחום הזה אסור לנו לוותר "ולחכות לנס". השינויים החיוביים שבכל זאת מתרחשים כאן, אינם תוצאה של "נס" אלא של עבודה קשה ומאומצת במשך שנים ארוכות. אז נקווה ונעשה את הכל כדי שמגמת השיפור תימשך ותגבר למרות כל המכשולים.