קווי אגד בתל-אביב

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
קווי אגד בתל-אביב

קווי אגד בתל-אביב
הגענו לארץ ואנחנו לנים אצל חמתי בקרית שלום. תמיד הרגשתי שיש איזה פספוס בקווי אגד בתל אביב. הם מפותלים, לא ממש הגיוניים, ויש להם מספר חלופות לא הגיוני. כך למשל קו 73 מרכבת מרכז לחולון. לכיוון צפון הוא תמיד עובר בגורי (פעם ב-20 דקות), ולכן הוא בחירה הגיונית למי שחפץ להגיע לרכבת מרכז ללא המעבר האיטי של קו 7 בשכונת התקווה. בכיוון השני, הוא נכנס לגורי פעם בשעה, ואילו בשאר הנסיעות הוא נוסע בחיל השריון. לא שהכניסה הזו מאטה משמעותית את הנסיעה שלו, אולי רק בשתי דקות (בוודאי שלכיוון דרום העיכוב אינו משמעותי)... לעומת זאת, כל הנסיעות שלו נכנסות לתחנה המרכזית הישנה, בשני הכיוונים, דבר המאריך את נסיעתו בכעשר דקות. השילוט בתחנות אינו מסביר פנים ומעטים הנוסעים שמודעים לאפשרות השימוש בו על מנת להגיע לקרית שלום (בטח שלא לכיוון השכונה). קשה לי להבין למה המסלול הזה כל כך מפותל, ולמה יש צורך בחלופה. אם המסלול היה פשוט יותר, אולי הוא לא היה נוסע חצי ריק. אגב, זוהי רק דוגמא אחת מיני רבות, של חוסר ההגיון בקווים. ישנן דוגמאות נוספות כגון קו 92 או קו 74 (לא 74א).
 

lego man

New member
הנה ההסבר...

קווי אגד בתל-אביב
הגענו לארץ ואנחנו לנים אצל חמתי בקרית שלום. תמיד הרגשתי שיש איזה פספוס בקווי אגד בתל אביב. הם מפותלים, לא ממש הגיוניים, ויש להם מספר חלופות לא הגיוני. כך למשל קו 73 מרכבת מרכז לחולון. לכיוון צפון הוא תמיד עובר בגורי (פעם ב-20 דקות), ולכן הוא בחירה הגיונית למי שחפץ להגיע לרכבת מרכז ללא המעבר האיטי של קו 7 בשכונת התקווה. בכיוון השני, הוא נכנס לגורי פעם בשעה, ואילו בשאר הנסיעות הוא נוסע בחיל השריון. לא שהכניסה הזו מאטה משמעותית את הנסיעה שלו, אולי רק בשתי דקות (בוודאי שלכיוון דרום העיכוב אינו משמעותי)... לעומת זאת, כל הנסיעות שלו נכנסות לתחנה המרכזית הישנה, בשני הכיוונים, דבר המאריך את נסיעתו בכעשר דקות. השילוט בתחנות אינו מסביר פנים ומעטים הנוסעים שמודעים לאפשרות השימוש בו על מנת להגיע לקרית שלום (בטח שלא לכיוון השכונה). קשה לי להבין למה המסלול הזה כל כך מפותל, ולמה יש צורך בחלופה. אם המסלול היה פשוט יותר, אולי הוא לא היה נוסע חצי ריק. אגב, זוהי רק דוגמא אחת מיני רבות, של חוסר ההגיון בקווים. ישנן דוגמאות נוספות כגון קו 92 או קו 74 (לא 74א).
הנה ההסבר...
בעבר שפני שהתחנה המרכזית החדשה נפתחה הקוים מחולון היו באים מצומת חולון בדרך חיל השיריון ואז שמאלה בקיבוץ גלויות ימינה בשדרות הר ציון עד לתחנה המרכזית הישנה ומשם מתחברים דרך רח הרכבת לרחוב המסגר. המטרה היתה לעבור בתחנה המרכזית. היום בגלל שעובדים בצומת הרחובות המסגר ולה גרדיה האוטובוסים עושים "טיולים" ארוכים יותר. קוי XXא נועדו לאלא שלא היו צריכים את התחנה המרכזית הישנה ולכן עקפו אותו בכך שהמשיכו ישר בדרך חיל השיריון וכיוון רח המסגר. בתמונה שאתה צירפתה נראה שהאוטובוס נכנס לקרית שלום ומכיוון שאת הסידור הזה אני לא מכיר אז אני לא אתחשב בו. לסיכום: בעקוות פתיחת התחנה המרכזית החדשה ועבודות בכביש במקומות שונים בדרום ת"א בהחלט כמעט כל קווי אגד שינו בצורה זו או אחרת את מסלולם שבהחלט שונה מהמסלולים המסומנים בתחנות האוטובוס. יום טוב
 

קובי לו

New member
בעקבות. צ"ל בעקבות ולא איך שכתבת

הנה ההסבר...
בעבר שפני שהתחנה המרכזית החדשה נפתחה הקוים מחולון היו באים מצומת חולון בדרך חיל השיריון ואז שמאלה בקיבוץ גלויות ימינה בשדרות הר ציון עד לתחנה המרכזית הישנה ומשם מתחברים דרך רח הרכבת לרחוב המסגר. המטרה היתה לעבור בתחנה המרכזית. היום בגלל שעובדים בצומת הרחובות המסגר ולה גרדיה האוטובוסים עושים "טיולים" ארוכים יותר. קוי XXא נועדו לאלא שלא היו צריכים את התחנה המרכזית הישנה ולכן עקפו אותו בכך שהמשיכו ישר בדרך חיל השיריון וכיוון רח המסגר. בתמונה שאתה צירפתה נראה שהאוטובוס נכנס לקרית שלום ומכיוון שאת הסידור הזה אני לא מכיר אז אני לא אתחשב בו. לסיכום: בעקוות פתיחת התחנה המרכזית החדשה ועבודות בכביש במקומות שונים בדרום ת"א בהחלט כמעט כל קווי אגד שינו בצורה זו או אחרת את מסלולם שבהחלט שונה מהמסלולים המסומנים בתחנות האוטובוס. יום טוב
בעקבות. צ"ל בעקבות ולא איך שכתבת
 

alantan

New member
ראה את תגובתי למטה

הנה ההסבר...
בעבר שפני שהתחנה המרכזית החדשה נפתחה הקוים מחולון היו באים מצומת חולון בדרך חיל השיריון ואז שמאלה בקיבוץ גלויות ימינה בשדרות הר ציון עד לתחנה המרכזית הישנה ומשם מתחברים דרך רח הרכבת לרחוב המסגר. המטרה היתה לעבור בתחנה המרכזית. היום בגלל שעובדים בצומת הרחובות המסגר ולה גרדיה האוטובוסים עושים "טיולים" ארוכים יותר. קוי XXא נועדו לאלא שלא היו צריכים את התחנה המרכזית הישנה ולכן עקפו אותו בכך שהמשיכו ישר בדרך חיל השיריון וכיוון רח המסגר. בתמונה שאתה צירפתה נראה שהאוטובוס נכנס לקרית שלום ומכיוון שאת הסידור הזה אני לא מכיר אז אני לא אתחשב בו. לסיכום: בעקוות פתיחת התחנה המרכזית החדשה ועבודות בכביש במקומות שונים בדרום ת"א בהחלט כמעט כל קווי אגד שינו בצורה זו או אחרת את מסלולם שבהחלט שונה מהמסלולים המסומנים בתחנות האוטובוס. יום טוב
ראה את תגובתי למטה
אני מבין את הסיבות לכך, אבל עדיף לדעתי שכל הקווים יסעו כמו חלופות הא'.
 
לא ממש מסכים איתך..

קווי אגד בתל-אביב
הגענו לארץ ואנחנו לנים אצל חמתי בקרית שלום. תמיד הרגשתי שיש איזה פספוס בקווי אגד בתל אביב. הם מפותלים, לא ממש הגיוניים, ויש להם מספר חלופות לא הגיוני. כך למשל קו 73 מרכבת מרכז לחולון. לכיוון צפון הוא תמיד עובר בגורי (פעם ב-20 דקות), ולכן הוא בחירה הגיונית למי שחפץ להגיע לרכבת מרכז ללא המעבר האיטי של קו 7 בשכונת התקווה. בכיוון השני, הוא נכנס לגורי פעם בשעה, ואילו בשאר הנסיעות הוא נוסע בחיל השריון. לא שהכניסה הזו מאטה משמעותית את הנסיעה שלו, אולי רק בשתי דקות (בוודאי שלכיוון דרום העיכוב אינו משמעותי)... לעומת זאת, כל הנסיעות שלו נכנסות לתחנה המרכזית הישנה, בשני הכיוונים, דבר המאריך את נסיעתו בכעשר דקות. השילוט בתחנות אינו מסביר פנים ומעטים הנוסעים שמודעים לאפשרות השימוש בו על מנת להגיע לקרית שלום (בטח שלא לכיוון השכונה). קשה לי להבין למה המסלול הזה כל כך מפותל, ולמה יש צורך בחלופה. אם המסלול היה פשוט יותר, אולי הוא לא היה נוסע חצי ריק. אגב, זוהי רק דוגמא אחת מיני רבות, של חוסר ההגיון בקווים. ישנן דוגמאות נוספות כגון קו 92 או קו 74 (לא 74א).
לא ממש מסכים איתך..
קודם כל, עד לפני כמה שנים, 73 לא היה נכנס בכלל לקרית שלום (רח גורי). ודבר נוסף, עם כל הכבוד לקרית שלום, אי אפשר להשוות את הסיבוב שהוא כביכול עושה כדי להגיע לתחנה המרכזית, כיון שזו אחת התחנות שבה עולים ויורדים הרבה מאוד אנשים.. ברחובות כמו לוינסקי, בחנה הישנה ובשדרות הר ציון עולים לא מעט אנשים, כך שיש במסלול הנל היגיון.. ובבוקר, בגלל שיש לא מעט אנשים שלא צריכים לאזור התחנה המרכזית, עשו חלופה (73א) שהו ישיר יותר..(בכיון ת"א) ואני חושב שאם המסלול היה פשוט יותר כמו שאתה אומר, אז הקו היה עוד יותר ריק..
 

alantan

New member
אם אנשים היו יודעים לאן הקו נוסע...

לא ממש מסכים איתך..
קודם כל, עד לפני כמה שנים, 73 לא היה נכנס בכלל לקרית שלום (רח גורי). ודבר נוסף, עם כל הכבוד לקרית שלום, אי אפשר להשוות את הסיבוב שהוא כביכול עושה כדי להגיע לתחנה המרכזית, כיון שזו אחת התחנות שבה עולים ויורדים הרבה מאוד אנשים.. ברחובות כמו לוינסקי, בחנה הישנה ובשדרות הר ציון עולים לא מעט אנשים, כך שיש במסלול הנל היגיון.. ובבוקר, בגלל שיש לא מעט אנשים שלא צריכים לאזור התחנה המרכזית, עשו חלופה (73א) שהו ישיר יותר..(בכיון ת"א) ואני חושב שאם המסלול היה פשוט יותר כמו שאתה אומר, אז הקו היה עוד יותר ריק..
אם אנשים היו יודעים לאן הקו נוסע...
...אז היה סיכוי שיסעו בקו. מערך הקווים כל כך מתוסבך שאנשים נרתעים מלנסוע באגד ונוסעים בדן במקום (לפחות בתחומי ת"א), אפילו כשיש לאגד קו יותר מתאים. כמו כן, המידע שמוצג בתחנות אגד אינו מפורט ואינו ברור (דף לא מעודכן עם רשימה של קווים עם יעדים כלליים). קשה להבין מאיפה כל קו נוסע ומתי לעומת מפות הקווים המפורטים של קווי דן. לגבי התחנה המרכזית, לא ברור לי למה צריך את כל הסיבוב הזה. התחנה המרכזית היום היא התמח"ת, אז למה לא לעצור בחיל השריון ליד התמח"ת (כמו שעושים קווי הא'), ולבטל את כל החלופות האלה שיש להם טעם של אייטיז? תושבי חולון יודו לאגד. לגבי גורי, עדיף שיחליטו -- או שהקו יכנס תמיד לשכונה או שבכלל לא. כמו שזה עכשיו, פעם בשעה זה מעכב בכשתי דקות את הנוסעים לחולון, ואף אחד לא משתמש בחלופה הזו ממילא.
 

raminec

New member
שילוט? למה??

אם אנשים היו יודעים לאן הקו נוסע...
...אז היה סיכוי שיסעו בקו. מערך הקווים כל כך מתוסבך שאנשים נרתעים מלנסוע באגד ונוסעים בדן במקום (לפחות בתחומי ת"א), אפילו כשיש לאגד קו יותר מתאים. כמו כן, המידע שמוצג בתחנות אגד אינו מפורט ואינו ברור (דף לא מעודכן עם רשימה של קווים עם יעדים כלליים). קשה להבין מאיפה כל קו נוסע ומתי לעומת מפות הקווים המפורטים של קווי דן. לגבי התחנה המרכזית, לא ברור לי למה צריך את כל הסיבוב הזה. התחנה המרכזית היום היא התמח"ת, אז למה לא לעצור בחיל השריון ליד התמח"ת (כמו שעושים קווי הא'), ולבטל את כל החלופות האלה שיש להם טעם של אייטיז? תושבי חולון יודו לאגד. לגבי גורי, עדיף שיחליטו -- או שהקו יכנס תמיד לשכונה או שבכלל לא. כמו שזה עכשיו, פעם בשעה זה מעכב בכשתי דקות את הנוסעים לחולון, ואף אחד לא משתמש בחלופה הזו ממילא.
שילוט? למה??
חברות התחבורה הציבורית ה"מעולות" שיש לנו בישראל חושבות ששילוט המפרט את מסלולי הקווים ואת תדירות הגעת האוטובוסים זה פרט שולי שלא שווה השקעה. העיקר שמשווים את הרמה של אגד ודן לחברות בינלאומיות. אבסורד!
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif ממש כך!

שילוט? למה??
חברות התחבורה הציבורית ה"מעולות" שיש לנו בישראל חושבות ששילוט המפרט את מסלולי הקווים ואת תדירות הגעת האוטובוסים זה פרט שולי שלא שווה השקעה. העיקר שמשווים את הרמה של אגד ודן לחברות בינלאומיות. אבסורד!
ממש כך!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה