קווים מחושמלים

  • פותח הנושא curi
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

curi

New member
קווים מחושמלים

קווים מחושמלים
האם לבנות קו מחושמל עולה יותר מלבנות קו רכבת רגיל? מה היתרונות של קווי רכבת מחושמלים?
 
הקמת קווים מחושמלים

קווים מחושמלים
האם לבנות קו מחושמל עולה יותר מלבנות קו רכבת רגיל? מה היתרונות של קווי רכבת מחושמלים?
הקמת קווים מחושמלים
אכן, הקמת קו מחושמל עולה יותר מהקמת קו שאינו מחושמל, פשוט מפני שקו מחושמל הוא (פחות או יותר) קו רגיל בתוספת מערכות החשמול. היתרון בהקמת קווים כאלו הוא בקו עצמו אלא ברכבות שנוסעות עליו - אין זיהום אוויר במקום בו הן נוסעות (רק בתחנת הכח, אם בכלל) הן בדרך כלל יותר שקטות (למרות שהיום ישנן רכבות דיזל שקטות לא פחות - ע"ע IC3) יכולות התאוצה שלהן בד"כ עדיפות על רכבות מקבילות המונעות בדיזל (שוב, ה-IC3 הוא דווקא דוגמה נגדית לרכבת דיזל עם זינוק מצוין) במצבים מסוימים ניתן למחזר את חלק מאנרגיית הבלימה
 
מיחזור אנרגיית הבלימה הוא נושא מאוד

הקמת קווים מחושמלים
אכן, הקמת קו מחושמל עולה יותר מהקמת קו שאינו מחושמל, פשוט מפני שקו מחושמל הוא (פחות או יותר) קו רגיל בתוספת מערכות החשמול. היתרון בהקמת קווים כאלו הוא בקו עצמו אלא ברכבות שנוסעות עליו - אין זיהום אוויר במקום בו הן נוסעות (רק בתחנת הכח, אם בכלל) הן בדרך כלל יותר שקטות (למרות שהיום ישנן רכבות דיזל שקטות לא פחות - ע"ע IC3) יכולות התאוצה שלהן בד"כ עדיפות על רכבות מקבילות המונעות בדיזל (שוב, ה-IC3 הוא דווקא דוגמה נגדית לרכבת דיזל עם זינוק מצוין) במצבים מסוימים ניתן למחזר את חלק מאנרגיית הבלימה
מיחזור אנרגיית הבלימה הוא נושא מאוד
מעניין ! חן: יש לך אולי איזה קישור לאתר שדן לעומק בנושא הזה ? אני אודה לך מאוד אם תמצא לי קישור מתאים. אני בטוח שגם חברים אחרים כאן בפורום ישמחו לקרוא בשקידה מידע על הנושא החשוב הזה. תודה. לגבי רכבות חשמליות: זיהום האויר פוחת באזור הקו אך בהכרח מתגבר בחדרה !! אז זה למעשה כמו משחק סך 0. רעש קטר הדיזל הוא קול נעים וערב לאוזני כל חובב רכבת ! בדיוק טיילתי עם דוזטס לפני שבוע באזור תחנת באר-יעקב וראינו שאף טמבל לא קונה את הוילות שליד המסילה - איזה מטומטמים !!! חשבנו על רעיון: כולנו חברי הפורום נתארגן ביחד ונקים לנו שכונת קוטג'ים ליד ובצמוד למסילות ברזל פעילות ! יתרונות: 1. כל השכנים חברים זה של זה והפורום הופך להופעה חיה - כל יום אצל שכן אחר. 2. ארכיונינו ביחד וזו כמו שכונת מוזיאון התח"צ ! 3. נשלם מעט על הבניה כי אף אחד חוץ מאיתנו לא ירצה לגור כל-כך קרוב למסילה ! 4. יהיו מפגשים חברתיים מאלפים כל יום ! כל ערב אקשן בסלון עם חברים מהפורום ! אף פעם לא ישעמם ! אם חובב יוצא עם אשתו לסרט, חובב אחר שומר על התינוק וכו". ממש קלאסה ! 5. אפשר לחבר מסילת ברזל קטנה שעוברת בין כל בתי השכונה הקטנה שלנו ולקרוא לרחובות ההולנדיים שלנו על שמות קטרים ואוטובוסים למשל: לכבוד: פרופ' חן וגלית מלינג רחוב ה- G מס' 12 רחבת הקיטור דיזלסיטי 61180 6. זה יהיה מודל של הצלחה וצריך לחשוב על זה ברצינות !! זה יהיה המקום היחיד בישראל שכל השכנים אוהבים את ... כל שאר השכנים !!! מה אתם אומרים ??? לילה טוב, 777777777
 

רן בר טל

New member
אם אתה אוהב לגור ליד מסילות......

מיחזור אנרגיית הבלימה הוא נושא מאוד
מעניין ! חן: יש לך אולי איזה קישור לאתר שדן לעומק בנושא הזה ? אני אודה לך מאוד אם תמצא לי קישור מתאים. אני בטוח שגם חברים אחרים כאן בפורום ישמחו לקרוא בשקידה מידע על הנושא החשוב הזה. תודה. לגבי רכבות חשמליות: זיהום האויר פוחת באזור הקו אך בהכרח מתגבר בחדרה !! אז זה למעשה כמו משחק סך 0. רעש קטר הדיזל הוא קול נעים וערב לאוזני כל חובב רכבת ! בדיוק טיילתי עם דוזטס לפני שבוע באזור תחנת באר-יעקב וראינו שאף טמבל לא קונה את הוילות שליד המסילה - איזה מטומטמים !!! חשבנו על רעיון: כולנו חברי הפורום נתארגן ביחד ונקים לנו שכונת קוטג'ים ליד ובצמוד למסילות ברזל פעילות ! יתרונות: 1. כל השכנים חברים זה של זה והפורום הופך להופעה חיה - כל יום אצל שכן אחר. 2. ארכיונינו ביחד וזו כמו שכונת מוזיאון התח"צ ! 3. נשלם מעט על הבניה כי אף אחד חוץ מאיתנו לא ירצה לגור כל-כך קרוב למסילה ! 4. יהיו מפגשים חברתיים מאלפים כל יום ! כל ערב אקשן בסלון עם חברים מהפורום ! אף פעם לא ישעמם ! אם חובב יוצא עם אשתו לסרט, חובב אחר שומר על התינוק וכו". ממש קלאסה ! 5. אפשר לחבר מסילת ברזל קטנה שעוברת בין כל בתי השכונה הקטנה שלנו ולקרוא לרחובות ההולנדיים שלנו על שמות קטרים ואוטובוסים למשל: לכבוד: פרופ' חן וגלית מלינג רחוב ה- G מס' 12 רחבת הקיטור דיזלסיטי 61180 6. זה יהיה מודל של הצלחה וצריך לחשוב על זה ברצינות !! זה יהיה המקום היחיד בישראל שכל השכנים אוהבים את ... כל שאר השכנים !!! מה אתם אומרים ??? לילה טוב, 777777777
אם אתה אוהב לגור ליד מסילות......
כנס לקישור הזה בטיול הבא שלך לחו"ל זה יעזור לך.
 

raminec

New member
בקשר לזיהום האוויר, לאביתר.

הקמת קווים מחושמלים
אכן, הקמת קו מחושמל עולה יותר מהקמת קו שאינו מחושמל, פשוט מפני שקו מחושמל הוא (פחות או יותר) קו רגיל בתוספת מערכות החשמול. היתרון בהקמת קווים כאלו הוא בקו עצמו אלא ברכבות שנוסעות עליו - אין זיהום אוויר במקום בו הן נוסעות (רק בתחנת הכח, אם בכלל) הן בדרך כלל יותר שקטות (למרות שהיום ישנן רכבות דיזל שקטות לא פחות - ע"ע IC3) יכולות התאוצה שלהן בד"כ עדיפות על רכבות מקבילות המונעות בדיזל (שוב, ה-IC3 הוא דווקא דוגמה נגדית לרכבת דיזל עם זינוק מצוין) במצבים מסוימים ניתן למחזר את חלק מאנרגיית הבלימה
בקשר לזיהום האוויר, לאביתר.
כתבת: " זיהום האויר פוחת באזור הקו אך בהכרח מתגבר בחדרה !! אז זה למעשה כמו משחק סך 0" נכון אך לא מדויק. אמנם בהכרח זיהום האוויר גדל בחדרה אם כי לא באותה הרמה כמו שהיה גדל במקום בו נמצא הקטר, לו היה עובד על דיזל. זאת עקב העובדה שבתחנות חשמל יש ארובות גבוהות שמעלות את הזיהום לגובה ומדללות אותו. אנשים הנמצאים בסביבה של המזהם (כמו ליד מפלט של רכבים או קטרים) מקבלים ריכוזים הרבה יותר גבוהים של זיהום אוויר וגם תופעות לוואי הנגרמות ממנו. ואילו בתחנות כוח יש פיזור טוב יותר וגם אפשרות נוחה יותר לפיקוח על רמות פליטת המזהמים - הרבה יותר קל לפקח על כמות מצומצמת של תחנות כח מאשר על מספר בלתי מוגבל של כלי רכב. Raminec
 
צודק לחלוטין

בקשר לזיהום האוויר, לאביתר.
כתבת: " זיהום האויר פוחת באזור הקו אך בהכרח מתגבר בחדרה !! אז זה למעשה כמו משחק סך 0" נכון אך לא מדויק. אמנם בהכרח זיהום האוויר גדל בחדרה אם כי לא באותה הרמה כמו שהיה גדל במקום בו נמצא הקטר, לו היה עובד על דיזל. זאת עקב העובדה שבתחנות חשמל יש ארובות גבוהות שמעלות את הזיהום לגובה ומדללות אותו. אנשים הנמצאים בסביבה של המזהם (כמו ליד מפלט של רכבים או קטרים) מקבלים ריכוזים הרבה יותר גבוהים של זיהום אוויר וגם תופעות לוואי הנגרמות ממנו. ואילו בתחנות כוח יש פיזור טוב יותר וגם אפשרות נוחה יותר לפיקוח על רמות פליטת המזהמים - הרבה יותר קל לפקח על כמות מצומצמת של תחנות כח מאשר על מספר בלתי מוגבל של כלי רכב. Raminec
צודק לחלוטין
 
כדאיות חשמול קווי רכבת

תן נתונים מספריים בבקשה ! או
או תן לי או תפנה אותי לדוח"ות שאוכל לקרוא בנידון כדי שאהיה מלומד יותר. יש לך איזה קישור מומלץ ?
כדאיות חשמול קווי רכבת
לגבי נתונים על איכות הסביבה וההשעה עליה של מנועי דיזל בודדים לעומת תחנת כח בעלת הספק מקביל, אשמח להפנות אותך באופן אישי לחברי (המוזרים לא פחות מאיתנו) בארגוני איכות הסביבה. הם אמנם לא 'בולדוג' מערוץ שמונה, אבל חלק מהם ידענים גדולים. לגבי מה שדוד שטיפלמן כתב, אני מפנה אותך למאמר הקצר אבל המצוין שהתפרסם בירחון International Railways Journal בגליון דצמבר 2000, עמ' 10 (יש לי העתק בבית), ואולי אז תוכל לראות שלחשמול המערכת יש יתרונות הרבה מעבר לאיכות הסביבה (ואני מסכים בהחלט שזה לא היתרון העיקרי, גם אם הוא קיים במידה כזו או אחרת).
 
יש גם תחנות כוח ללא זיהום כלל

בקשר לזיהום האוויר, לאביתר.
כתבת: " זיהום האויר פוחת באזור הקו אך בהכרח מתגבר בחדרה !! אז זה למעשה כמו משחק סך 0" נכון אך לא מדויק. אמנם בהכרח זיהום האוויר גדל בחדרה אם כי לא באותה הרמה כמו שהיה גדל במקום בו נמצא הקטר, לו היה עובד על דיזל. זאת עקב העובדה שבתחנות חשמל יש ארובות גבוהות שמעלות את הזיהום לגובה ומדללות אותו. אנשים הנמצאים בסביבה של המזהם (כמו ליד מפלט של רכבים או קטרים) מקבלים ריכוזים הרבה יותר גבוהים של זיהום אוויר וגם תופעות לוואי הנגרמות ממנו. ואילו בתחנות כוח יש פיזור טוב יותר וגם אפשרות נוחה יותר לפיקוח על רמות פליטת המזהמים - הרבה יותר קל לפקח על כמות מצומצמת של תחנות כח מאשר על מספר בלתי מוגבל של כלי רכב. Raminec
יש גם תחנות כוח ללא זיהום כלל
כגון הידרו-אלקטריות (זרימת נהרות, שפל וגאות), תחנות המופעלות מהרוח, סולריות, ועוד.
 
???????? תחנת נהריים תספק חשמל ל

יש גם תחנות כוח ללא זיהום כלל
כגון הידרו-אלקטריות (זרימת נהרות, שפל וגאות), תחנות המופעלות מהרוח, סולריות, ועוד.
???????? תחנת נהריים תספק חשמל ל
רכבת הקלה בירושלים ? סליחה ? לא ידעתי אבל תודה על העדכון. החשמל לרכבת הקלה בירושלים יגיע מתחנת חדרה שלעולם לא תהיה הידרואלקטרית אלא אם יבנו ליד חדרה הר ענק ובתוכו אגם חדרה החדש עם סכרים... זה יכול להיות מוכן בשנת 2537 לרווחת תושבי שתי הערים... איזה סקופ !!!
 

seffic

New member
אולי תעלת הימים?

???????? תחנת נהריים תספק חשמל ל
רכבת הקלה בירושלים ? סליחה ? לא ידעתי אבל תודה על העדכון. החשמל לרכבת הקלה בירושלים יגיע מתחנת חדרה שלעולם לא תהיה הידרואלקטרית אלא אם יבנו ליד חדרה הר ענק ובתוכו אגם חדרה החדש עם סכרים... זה יכול להיות מוכן בשנת 2537 לרווחת תושבי שתי הערים... איזה סקופ !!!
אולי תעלת הימים?
יקימו מפעל הידרו אלקטרי בכניסה לים המלח. הירדנים ירוויחו מים מותפלים והבירה אנרגיה לרכבת הקלה. הפרויקט הזה הרבה יותר ריאלי ממה שאביתר הציע, וגם הוא יסתיים יותר מהר, אולי בסביבות שנת 2284.
 
../images/Emo6.gif כמו בשיר 2525 !!! אי אפשר להקים

אולי תעלת הימים?
יקימו מפעל הידרו אלקטרי בכניסה לים המלח. הירדנים ירוויחו מים מותפלים והבירה אנרגיה לרכבת הקלה. הפרויקט הזה הרבה יותר ריאלי ממה שאביתר הציע, וגם הוא יסתיים יותר מהר, אולי בסביבות שנת 2284.
כמו בשיר 2525 !!! אי אפשר להקים
את תעלת הימים נקודה ! על פני ים המלח תיווצר שכבת גבס שתחסל את הים. תהיינה בקטריות שיצבעו את הים באדום ובירוק והריח הנורא שיווצר בראקציה הכימית יגיע להרי יהודה ! מקור: אמא שלי: ביוכימאית ומורה לכימיה 43 שנה !!!
 

feedback

New member
את תעלת הימים אולי אי אפשר להקים...

כמו בשיר 2525 !!! אי אפשר להקים
את תעלת הימים נקודה ! על פני ים המלח תיווצר שכבת גבס שתחסל את הים. תהיינה בקטריות שיצבעו את הים באדום ובירוק והריח הנורא שיווצר בראקציה הכימית יגיע להרי יהודה ! מקור: אמא שלי: ביוכימאית ומורה לכימיה 43 שנה !!!
את תעלת הימים אולי אי אפשר להקים...
אבל ים המלח כבר עכשיו נמצא בגסיסה נוראית, כשכולם ממשיכים לדאוג רק לכינרת
 
OK, לא אמרתי שיש עכשיו בארץ

???????? תחנת נהריים תספק חשמל ל
רכבת הקלה בירושלים ? סליחה ? לא ידעתי אבל תודה על העדכון. החשמל לרכבת הקלה בירושלים יגיע מתחנת חדרה שלעולם לא תהיה הידרואלקטרית אלא אם יבנו ליד חדרה הר ענק ובתוכו אגם חדרה החדש עם סכרים... זה יכול להיות מוכן בשנת 2537 לרווחת תושבי שתי הערים... איזה סקופ !!!
OK, לא אמרתי שיש עכשיו בארץ
אבל בהחלט כל העולם שוקד על חיפוש ופיתוח מקורות אנרגיה ידידותיים יותר לסביבה, גם בארץ - ולא אפרט כאן את כל האפשרויות שחלק מהן די מתקדם. אם מדובר בפוטנציאל (תרתי משמע) תחנת כוח נמצאת במצב נח יותר מיחידות הכוח (מנועי שריפה פנימית) המפוזרות ברכבות.
 

raminec

New member
נכון מאוד.

OK, לא אמרתי שיש עכשיו בארץ
אבל בהחלט כל העולם שוקד על חיפוש ופיתוח מקורות אנרגיה ידידותיים יותר לסביבה, גם בארץ - ולא אפרט כאן את כל האפשרויות שחלק מהן די מתקדם. אם מדובר בפוטנציאל (תרתי משמע) תחנת כוח נמצאת במצב נח יותר מיחידות הכוח (מנועי שריפה פנימית) המפוזרות ברכבות.
נכון מאוד.
דרך אגב למרות שישראל מפגרת מאוד בדרכי ייצור החשמל (אולי זה קשור לעוד מונופול שיופרט מתישהו בקרוב?), ישראל היא אחת מהמדינות המובילות בעולם בפיתוח דרכים להפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים שהם יחסית ידידותיים לסביבה והפקת אנרגיה מפסולת (ביו-גז). זה לא סתם שיש חברות ישראליות שמפיקות אנרגיה גיאוטרמית בארה"ב, חברות ישראליות שמפיקות אנרגיה מעודפי אנרגיה במפעלים גדולים, הכל בחו"ל רק לא בארץ! יש הרבה דרכים ידידותיות לסביבה להפקת אנרגיה שנמצאות בשימוש ברחבי העולם. רק חבל שהאנשים שבשלטון הם אטומים כמו הניילון מהממ"ד שלי, סקפטיים לעניין כמו אביתר רייטר. (וחמדנים כמו יורם אוברקוביץ' ה"צדיק") Raminec
 
יורם אוברקוביץ' הוא חבר שלי אישי !

נכון מאוד.
דרך אגב למרות שישראל מפגרת מאוד בדרכי ייצור החשמל (אולי זה קשור לעוד מונופול שיופרט מתישהו בקרוב?), ישראל היא אחת מהמדינות המובילות בעולם בפיתוח דרכים להפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים שהם יחסית ידידותיים לסביבה והפקת אנרגיה מפסולת (ביו-גז). זה לא סתם שיש חברות ישראליות שמפיקות אנרגיה גיאוטרמית בארה"ב, חברות ישראליות שמפיקות אנרגיה מעודפי אנרגיה במפעלים גדולים, הכל בחו"ל רק לא בארץ! יש הרבה דרכים ידידותיות לסביבה להפקת אנרגיה שנמצאות בשימוש ברחבי העולם. רק חבל שהאנשים שבשלטון הם אטומים כמו הניילון מהממ"ד שלי, סקפטיים לעניין כמו אביתר רייטר. (וחמדנים כמו יורם אוברקוביץ' ה"צדיק") Raminec
יורם אוברקוביץ' הוא חבר שלי אישי !
אל תשמיץ אותו מאחורי גבו. זה לא מכובד. נכון, אני סקפטי ומותר לי להיות כזה גם אם זה לא מוצא-חן בעינייך. אתה מוזמן בשמחה עילאית להתעלם מההודעות שאני כותב בפורום אם בא לך. לילה טוב, 777777777 ועוד פעם: 777777777.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה