כי הפעלה של האוטובוסים היא רק חלק מהמערך שמתפעלת הזכיינית שכולל גם את התכנון של הלו"ז, הפעלה של חדר בקרה, סדרנים, פקחים, טיפול באבדות, טיפול ברכבים שנתקעים, ולכן אי אפשר לתת להוציא מכרז על הפעלה של מספר קווים בודד.במקרים כאלו אני לא מבין למה לא עושים מכרז לחברה שתפעיל תחבורה ציבורית הסופי שבוע עבור המגזר החרדי. לפחות באשדוד בקו 985 של נתיב אקספרס הם מפעילים בקו קבלן משנה. ואם היתה חברה שסועה במכרז גם אם מקומי היה אפשר לפנות תשומות אחרות לקווים הסדירים (הכוונה מכרז רק לקווים שעובדים בסופי שבוע)
מצד שני, ברור שלמפעיל צפוני כמו נתיב אקספרס אין אפשרות להחזיק אוטובוסים ונהגים באשדוד בשביל נסיעה שפועלת פעם בשבוע, ובזמן שיא זה לא הגיוני לצפות שהחברה תשלח נהגים שיסעו ריקים מהצפון ויבצעו את הנסיעה.
ולכן, הפתרון לדעתי הוא לשנות את שיטת המכרזים, לפצל את המכרזים להרבה מכרזים קטנים, מכרז לתכנון, מכרז בקרה, מכרז לפקחים וכו'. ובמקום לתת לזוכה להפעיל אשכולות, לתת לזכיין להפעיל סניפים, וקו כמו 985 שיוצא מאשדוד לתת לסניף אשדוד לתפעל, ואת הנסיעה הראשונה מצפת, לתת לסניף צפת לתפעל.