קווים חדשים החל מיום שישי 10.6 בירושלים, בית שמש, אשדוד ובני ברק

מנכל אחד

Well-known member
במקרים כאלו אני לא מבין למה לא עושים מכרז לחברה שתפעיל תחבורה ציבורית הסופי שבוע עבור המגזר החרדי. לפחות באשדוד בקו 985 של נתיב אקספרס הם מפעילים בקו קבלן משנה. ואם היתה חברה שסועה במכרז גם אם מקומי היה אפשר לפנות תשומות אחרות לקווים הסדירים (הכוונה מכרז רק לקווים שעובדים בסופי שבוע)
כי הפעלה של האוטובוסים היא רק חלק מהמערך שמתפעלת הזכיינית שכולל גם את התכנון של הלו"ז, הפעלה של חדר בקרה, סדרנים, פקחים, טיפול באבדות, טיפול ברכבים שנתקעים, ולכן אי אפשר לתת להוציא מכרז על הפעלה של מספר קווים בודד.
מצד שני, ברור שלמפעיל צפוני כמו נתיב אקספרס אין אפשרות להחזיק אוטובוסים ונהגים באשדוד בשביל נסיעה שפועלת פעם בשבוע, ובזמן שיא זה לא הגיוני לצפות שהחברה תשלח נהגים שיסעו ריקים מהצפון ויבצעו את הנסיעה.

ולכן, הפתרון לדעתי הוא לשנות את שיטת המכרזים, לפצל את המכרזים להרבה מכרזים קטנים, מכרז לתכנון, מכרז בקרה, מכרז לפקחים וכו'. ובמקום לתת לזוכה להפעיל אשכולות, לתת לזכיין להפעיל סניפים, וקו כמו 985 שיוצא מאשדוד לתת לסניף אשדוד לתפעל, ואת הנסיעה הראשונה מצפת, לתת לסניף צפת לתפעל.
 

קו 415

Active member
כי הפעלה של האוטובוסים היא רק חלק מהמערך שמתפעלת הזכיינית שכולל גם את התכנון של הלו"ז, הפעלה של חדר בקרה, סדרנים, פקחים, טיפול באבדות, טיפול ברכבים שנתקעים, ולכן אי אפשר לתת להוציא מכרז על הפעלה של מספר קווים בודד.
מצד שני, ברור שלמפעיל צפוני כמו נתיב אקספרס אין אפשרות להחזיק אוטובוסים ונהגים באשדוד בשביל נסיעה שפועלת פעם בשבוע, ובזמן שיא זה לא הגיוני לצפות שהחברה תשלח נהגים שיסעו ריקים מהצפון ויבצעו את הנסיעה.

ולכן, הפתרון לדעתי הוא לשנות את שיטת המכרזים, לפצל את המכרזים להרבה מכרזים קטנים, מכרז לתכנון, מכרז בקרה, מכרז לפקחים וכו'. ובמקום לתת לזוכה להפעיל אשכולות, לתת לזכיין להפעיל סניפים, וקו כמו 985 שיוצא מאשדוד לתת לסניף אשדוד לתפעל, ואת הנסיעה הראשונה מצפת, לתת לסניף צפת לתפעל.
אני חושב שאת קווי ה900 של צפת בימי שישי צריך לעשות בהרשמה עד חמישי בחצות.
אנשים לא נוסעים בסופנטאניות לצפת.
ומאידך להשאיר בכל אוטובוס 10 מקומות בעמידה למי שלא יירשם.

ככה יהיה מדד מדויק להיערכות ליום שישי, ומאידך מי שלא נרשם יעלה רק על בסיס מקום פנוי.
ואם פתאום באופן יחסי המון לא נרשמו ונשארו בלי פתרון לצפת. שיילמדו לפעם הבאה
 
אני חושב שאת קווי ה900 של צפת בימי שישי צריך לעשות בהרשמה עד חמישי בחצות.
אנשים לא נוסעים בסופנטאניות לצפת.
ומאידך להשאיר בכל אוטובוס 10 מקומות בעמידה למי שלא יירשם.

ככה יהיה מדד מדויק להיערכות ליום שישי, ומאידך מי שלא נרשם יעלה רק על בסיס מקום פנוי.
ואם פתאום באופן יחסי המון לא נרשמו ונשארו בלי פתרון לצפת. שיילמדו לפעם הבאה
אז בא אני אגלה לך שזה בעיקרון קיים, הבעיה היא שכל מי שמגיע לשבת בצפת הוא לא רואה פרסומים של נתיב אקספרס כי הם הרי לא יכולים לפרסם בכלל הארץ כל הזמן, מה גם שחלק גדול מהם לא ישראלים, אז בכלל....
 

קו 415

Active member
אז בא אני אגלה לך שזה בעיקרון קיים, הבעיה היא שכל מי שמגיע לשבת בצפת הוא לא רואה פרסומים של נתיב אקספרס כי הם הרי לא יכולים לפרסם בכלל הארץ כל הזמן, מה גם שחלק גדול מהם לא ישראלים, אז בכלל....
הם יודעים יפה מאוד להרשם לאורך השנים לנסיעות לרשויות בלג בעומר.
ולכן הצעתי שיהיה מקום בעמידה למי שלא מזמין.
זאת אומרת שאי הרשמה מראש משמעותו סיכון האפשרות להגיע, בעוד שהרשמה תבטיח לך מקום מקום ישיבה
 

Ccyclist

Well-known member
הם יודעים יפה מאוד להרשם לאורך השנים לנסיעות לרשויות בלג בעומר.
ולכן הצעתי שיהיה מקום בעמידה למי שלא מזמין.
זאת אומרת שאי הרשמה מראש משמעותו סיכון האפשרות להגיע, בעוד שהרשמה תבטיח לך מקום מקום ישיבה

המרחק בין תחנת הרכבת כרמיאל לצפת הוא כ 33 ק"מ ואורך הנסיעה כחצי שעה. בגלל חשיבות העיר והר מירון אפשר לקדם את הארכת המסילה לתחנה בצומת שבע שיכולה להיות בסיס לקווים מזינים קצרים מצפת לרכבת שלא יקחו תשומות נהגים ממערכת האוטובוסים הבינעירונית.

ההבדל הוא שאוטובוס אחד יכול לבצע 4 נסיעות מצומת שבע לצפת וחזרה ב 25 דקות באותן השעתיים שיקח לנסיעה בודדת לבני ברק וידרשו שני אוטובוסים ישירים מבני ברק ו 8 שעות נהג כדי להסיע את אותה כמות נוסעים שאוטובוס אחד יכול להסיע מהרכבת בשתי שעות נהג. אם כמות הנוסעים תצדיק תיגבור יהיה קל יותר לתגבר קו אזורי מאשר עשרות קווים ארציים.

בשלב מסויים ינסו לממש את ההבטחות לרכבת לקריית שמונה ואני מקווה שהתוואי יכלול תחנה שיכולה לשרת את צפת מהעמקים שמתחת לעיר. במצב כזה יתכן שיהיה צורך בקווים מקומיים עם נסיעה של כ 15 דקות, חיסכון נוסף בשעות נהג לעומת קווי האוטובוס חוצי המדינה. במערכת כזו יהיה אפשר לענות לדרישה באמצעות תיגבורים מקומיים כאשר יש ארועים כאלו ואחרים. ממה שאני מבין ארגוני החרדים מיוצגים בשלטון המקומי דרך מפלגת דגל התורה ולכן אין להם בעיה ליידע אותו בארועיהם השונים המושכים קהל.
 
נערך לאחרונה ב:

DAVIDADATO

Well-known member
קווים חדשים בבית שמש, ירושלים, בני ברק ואשדוד החל מיום שישי הקרוב

1. באתר תנופה פורסם על הפעלת 3 קווים חדשים 637, 638, 639 בין בית שמש לירושלים
2. קו 416 חדש של אגד בין בני ברק לירושלים
3. קו 459 חדש של אגד בין אשדוד לירושלים
ומחודש הבא 71 ו-72 עוברים לסופרבוס, קיבלתי את זה מנהג מאגד תלפיות שתיגבר לאגד חולון את קו 16 החדש מחולון לראשון לציון
 

yair480

Active member
ומחודש הבא 71 ו-72 עוברים לסופרבוס, קיבלתי את זה מנהג מאגד תלפיות שתיגבר לאגד חולון את קו 16 החדש מחולון לראשון לציון
אכן זה נראה כך.
היום צפיתי ב3 אוטובוסים בקווים 71,72 שבוצעו באוטובוסים קצרים.

ירושלמים שרוצים לדעת מתי קו צפוי לעבור מאגד צריכים לשים לב שקו שמבוצע במפרקית עובר לאוטובוסים רגילים...
 
למעלה