כמה דברים:
1. הגדלת קוטר אתה יכול לבצע בשתי דרכים: א. מעבר לבוכנה 102 מילימטר ב. מעבר לבוכנה 105 מילימטר בוכנה 102 ניתן להתקין בצילינדר שלך, אבל אחרי חריטה אתה צריך לשלוח אותו לציפוי ניקסיל - די יקר, ולא בטוח שתמצא מקום מספיק טוב קרוב אליך. לא ניתן לחרוט ל 105 כי אז לא נשאר מספיק עובי דופן בצילינדר המקורי. אם אתה הולך על קנייה אז: א. קיט בוכנה+צילינדר+רינגים+אטמים ב 102 עולה כ 1100 יורו (בארופה) וייתן לך 637 סמ"ק - לא מספיק כדי לטרוח. ב. אותו דבר ב 105 מילימטר עולה כ 1300 יורו, ומביא את המנוע ל 675 סמ"ק. בהחלט משובח, אבל מצריך עוד עלויות נגררות כדי למצות את הפונטציאל (גלי זיזים, קפיצי שסתומים וכד'). 2. בגלל בורג 57 לפתוח מנוע? ARE YOU NUTS? אם אין גישה נוחה לחליצה ו/או התקנה של הליקויל צריך להוציא את כל המנוע מהשלדה ובסיום העבודה להחזירו. לפי מה שאני מכיר בראש - אין קדח חודר לבורג הנ"ל, ואני גם לא מבין מדוע צריך שהראש יהיה מופרד מהמנוע בשביל הליקויל, אם גם ככה אין גישה לקדח של הבורג הנ"ל מצידו התחתון של הראש. אפילו אם צריך חליצה של שאריות של הבורג הישן - אין בשביל מה להרים ראש. אם זה קריטי לך (אני משער שכן) - יש לי 2 ראשי מנוע בבית (2 סוגים שונים) מפורקים - אני יכול לוודא את זה עבורך. 3. יש פטנט עדיף על הליקויל, אני לא זוכר כרגע את שמו (יכול לבדוק בבית בלילה), שמתאים ליישומים בהם יש עובי דופן מספיק. הוא הרבה יותר עמיד מהליקויל. מצריך קדיחה לקוטר גדול יותר - מעט קשה יותר ליישום מהליקויל. לסיכום: אם אתה רוצה לשפר את המנוע - לך על בוכנה 105, ותתכונן להוצאה רצינית ולבהמה רצינית אח"כ. בכל אופן עם או בלי שיפור - עדיין תצטרך לפתור את הבעיה בראש. לכן - אני ממליץ להתרכז קודם רק בבעיה בראש ולא לפתוח מנוע סתם.