"קדח גדול", 625 ל 660

  • פותח הנושא r929
  • פורסם בתאריך

r929

New member
"קדח גדול", 625 ל 660

כנראה שיש לי צורך לפתוח מנוע
(מדובר על LC4, 625SXC) במה כרוך להגדיל את נפח הבוכנה ? האם מספיקה חריטה ובוכנה, או שצריך גם סליב ? האם ישנם מידות מומלצות על-מנת לשמור על אמינות ?
 

r929

New member
והסיבה לפתיחה

היא בורג מס' 57 איבד את אחיזתו במציאות, כנראה בגלל חיזוק יתר שלי + החלפת הבורג לקצר יותר ב5 ממ מהמקורי ע"י מכונאי (עוד סיבה לא ללכת למוסך). כדי להחדיר את HELICOIL, אני צריך לפתוח
 

45degrees

New member
כמה דברים:

1. הגדלת קוטר אתה יכול לבצע בשתי דרכים: א. מעבר לבוכנה 102 מילימטר ב. מעבר לבוכנה 105 מילימטר בוכנה 102 ניתן להתקין בצילינדר שלך, אבל אחרי חריטה אתה צריך לשלוח אותו לציפוי ניקסיל - די יקר, ולא בטוח שתמצא מקום מספיק טוב קרוב אליך. לא ניתן לחרוט ל 105 כי אז לא נשאר מספיק עובי דופן בצילינדר המקורי. אם אתה הולך על קנייה אז: א. קיט בוכנה+צילינדר+רינגים+אטמים ב 102 עולה כ 1100 יורו (בארופה) וייתן לך 637 סמ"ק - לא מספיק כדי לטרוח. ב. אותו דבר ב 105 מילימטר עולה כ 1300 יורו, ומביא את המנוע ל 675 סמ"ק. בהחלט משובח, אבל מצריך עוד עלויות נגררות כדי למצות את הפונטציאל (גלי זיזים, קפיצי שסתומים וכד'). 2. בגלל בורג 57 לפתוח מנוע? ARE YOU NUTS? אם אין גישה נוחה לחליצה ו/או התקנה של הליקויל צריך להוציא את כל המנוע מהשלדה ובסיום העבודה להחזירו. לפי מה שאני מכיר בראש - אין קדח חודר לבורג הנ"ל, ואני גם לא מבין מדוע צריך שהראש יהיה מופרד מהמנוע בשביל הליקויל, אם גם ככה אין גישה לקדח של הבורג הנ"ל מצידו התחתון של הראש. אפילו אם צריך חליצה של שאריות של הבורג הישן - אין בשביל מה להרים ראש. אם זה קריטי לך (אני משער שכן) - יש לי 2 ראשי מנוע בבית (2 סוגים שונים) מפורקים - אני יכול לוודא את זה עבורך. 3. יש פטנט עדיף על הליקויל, אני לא זוכר כרגע את שמו (יכול לבדוק בבית בלילה), שמתאים ליישומים בהם יש עובי דופן מספיק. הוא הרבה יותר עמיד מהליקויל. מצריך קדיחה לקוטר גדול יותר - מעט קשה יותר ליישום מהליקויל. לסיכום: אם אתה רוצה לשפר את המנוע - לך על בוכנה 105, ותתכונן להוצאה רצינית ולבהמה רצינית אח"כ. בכל אופן עם או בלי שיפור - עדיין תצטרך לפתור את הבעיה בראש. לכן - אני ממליץ להתרכז קודם רק בבעיה בראש ולא לפתוח מנוע סתם.
 

r929

New member
תודה על המידע

אם המנוע יפתח, הוא יוגדל ואם לא אז לא
תלוי אם אני הצליח להגיע ללא לפתוח. לפי דבריך אם אני צריך לפתוח את החלק העליון (לא המכסה) אני צריך להוציא את המנוע מחוץ לשלדה ?
 

45degrees

New member
תראה:

מי שאמר לך שצריך לפתוח את הראש בשביל הליקויל אמר את זה מהסיבה הפשוטה: אין לו מקום להכניס כלים מעל הקדח/תבריג בראש - כדי להגיע למצב של התקנה של הליקויל. הוצאת המנוע מהשלדה - תהליך הרבה יותר פשוט וזול מאשר פרוק הראש, מאפשרת לעבוד על הראש באופן נייטרלי - כאשר הראש מחובר לשאר המנוע. אם אתה מחפש להשקיע שיפורים במנוע - לך על בוכנה 105 ותתכונן לערימה של עלויות נגררות. ההספק צריך להגיע מעל 70HP אם תעשה את כל ההגדלה כמו שצריך - כולל רכיבי פריפריה. עם עוד 500 יורו השקעה (אולי פחות אבל לא מומלץ) אתה כבר יכול להגיע ל 690.... אבל אז המנוע יוציא את מלוא הפוטנציאל רק עם גל זיזים מאוד חם, סעפת מאוד פתוחה, ועוד. גם 675 וגם 690 הם בתחום האדום של המנוע. כלומר - לא מדובר בהרפתקה חד פעמית של פתיחת מנוע. מומלץ להיכנס לזה רק אם אתה מודע לכל ההשלכות לטווח רחוק, ומוכן נפשית (ופיננסית). למשל - מנועים כאלה דורשים החלפת טלטל כאחזקה. אחד באנגליה בנה פעם מנוע 675 כזה. הוא כתב (בפורום אחר) שבמסלול BLYTON (יחסית קטן) הוא גמר צמיג אחורי בשתי הקפות מרוב מומנט במנוע.... מומלץ גם לחשוב אם אתה יכול להשתלט על אופנוע עם כזה הספק (אני לא חשבתי מספיק
)
 

r929

New member
אני מחפש להגיע

ל60 -65 HP יהיה מספיק, ללא פתיחת מנוע כטיפול קבוע. מה יתן הגדלה רק עם בוכנה 102 ? כמה כ"ס אני יכול לצפות ?
 

ZolgaR

New member
איך אתה הגעת ל660?

כמה היה לך בקטום (שהוא די שחור
)? מה עשית, כמה עלה... לי זה לא ישנה כלום אבל סתם טוב לדעת.
 
למעלה