קדושת האתאיזם

גותהאם

New member
ועל סמך מה הם טוענים זאת?

אם אלוהים לא מוגדר ורצונותיו לא מוגדרים, על סמך מה הם טוענים כי: "שהמנהגים משפיעים על העולמות הרוחנים וכו והעולמות האלה הם התגלויות שונות של תפיסתנו/קיומנו של אותו אלוהים"?

הרי אי אפשר לדעת מה אלוהים רוצה....

זאת הצביעות.
 

kaner91

New member
אבל

גם ה"עולמות העליונים" (מה שזה לא יהיה) הם מוגדרים ובינם לבין אי ההגדרה (אלוהים) יש מרחק לוגי בלתי ניתן לגישור.

חוץ מזה, יהיה מאוד מעניין לדעת איך ברירית אורז בשבת משפיעה משהו על איזשהו עולם רוחני.
 

גותהאם

New member
אני לא אהיה מופתע...

אם מישהו כבר פרסם פרשנות רוחנית לברירת אורז בשבת. במקרים האלו המציאות עולה על כל דמיון...
 

HH husa

New member
אכן. ובעניין הרצון הלא מוגדר

העל רציונלי , הכונה היא שהוא מעל הגדרה לא חסר הגדרה.
כל אותם עולמות מוגדרים כללים ובהם הגדרות יותר ויותר מוגדרות ומצומצמות (כמו ברירת אורז בשבת ?) באות ממנו.
(סוג של צימצום מ על-גדר ל גדר).

בקבלה יש להם כל מיני הסברים איך מגיעים מרצון וחוכמה מוגדרת כללית עד היבט קוסמי של הזמן היהודי ומשם למלאכות בשבת.
יש פורום קבלה בתפוז. this is not it
 

kaner91

New member
מה ההבדל

בין "מעל הגדרה" ל"חסר הגדרה"? מה זה בכלל "מעל" בהקשר של הגדרה?
 

HH husa

New member
שזה כולל כל הגדרה וחוסר הגדרה

אבל עדיף לשאול קוקיסטים וקבליסטים אחרים.
 

HH husa

New member
אנסה. רצונו לא מוגדר הכונה שרצונו כללי מידי

עד כדי כך שנראה ריק מתוכן.

מהרצון הכללי מתפרטים רצונות מסוימים ומהם גם כן עד למבנה כל אותם עולמות.

ממבנה העולמות הם גוזרים דברים כמו למה לא לעסוק מלאכה בשבת.

אה כן , אני לא בטוח גם עד כמה הם מבינים את כל השלבים..

אולי צריך step 3 profit איפה שהוא.
 

kaner91

New member
אין דבר כזה רצון ריק מתוכן.

רצון תמיד מכיל תוכן מסויים שמעיד על חסרון המצוי ברוצה.
לכן מושגים כמו "הרצון הכללי" הם נונסנס.
 

HH husa

New member
זה משנה איזה חסרון זה ?

כל רצון יותר ספציפי מעיד על יותר חסרון.
לשמור מלאכה מסוימת בשבת חסר את הרצון לשמור את שאר המלאכות שכלול ברצון לשמור שבת.
רצון לעשות טוב הוא מאוד כללי , הוא כולל הרבה מאוד רצונות ספציפים.

רצון כללי הוא זה שמטרתו היא כללית , כמו שאפשר לדבר על תוכן בכלל אז אפשר על רצון שלו.
רצון ריק מתוכן זה שלא רוצים כלום.

מספיק ?
 

kaner91

New member
לא הבנת

הדבר שאותו אתה רוצה אינו ברשותך ולכן אתה חסר אותו.
"לרצות את הכלל" זה נונסנס, מה אתה בדיוק רוצה כאן?
או יותר נכון, מה הדבר שאין לך?
 

גותהאם

New member
אז זה לא באמת משנה משהו...

עדיין הם יודעים מה הוא רוצה. אין הבדל בין רצון כללי לבין רצון פרטני.

בקיצור הצביעות נשארת בעינה. מצד אחד אי אפשר לדעת מה האל רוצה ומצד שני כן אפשר לדעת.

התאוריה שלי: הם פשוט מפחדים לצאת מהמעגל הדתי כי זה דורש התמודדות פסיכולוגית וחברתית ולא כל אחד מסוגל לזה.

אבל מכיוון שהאינטלקט הפנימי שלהם לא יכול לקבל אמונה טיפשית בחבר דמיוני ששומר ומשגיח, הם ממציאים פילוסופיות נבובות וריקניות כדי שיוכלו להרגיש עם עצמם שלמים מבחינה אינטלקטואלית.

נראה לי שהרמב״ם היה הראשון שסבל מהתסמונת הזאת וסלל את הדרך לאחרים...
 

HH husa

New member
אם השאלה היתה איך מצד אחד אי אפשר לדעת

כי הוא בשמים ואתה על הארת וכו ומצד שני כן יודעים כי יש מצוות וכו , אז הם פותרים את זה ע"י פירוש שמקובל על סמכויות המסורת , וע"י פסיקה.

אם פוסקים וזה מקובל על רב הקהילה וזה מה שהיא הולכת , זה הרצון. ומי שלא חושב כך מעצם ההגדרה הוא בזרם או דת נפרדת.
 

גותהאם

New member
אני מתקשה להבין אותך...

הניסוחים שלך לא ברורים.

בכל אופן, שוב, זה לא משנה דבר. בסופו של דבר, הם מודים כי יש רצון לאלוהים והם יכולים להבין אותו (באמצעות מסורת, באמצעות רב, באמצעות נביא או וואטאבר). ולכן ברגע שהם עושים זאת, הם מיד מבטלים את התפיסה הפילוסופית שלהם של אלוהים.
 

GoghVV

New member
כי היא עומדת בהגדרה שלך

היא דוחה כל דת אחרת מכל וכל, עוד בצורה קיצונית יותר מהיהדות, ולכן גם ודאי מתנגדת לאלילות. כמעט אתאיזם (יאללה, בוא נדרוס גם את ההגדרה למילה הזאת).
 

KUK NICK

New member
טעות.

היהדות לא דוחה דתות אחרות, היא דוחה "עבודה זרה".

רצונו של האיסלם שכל העולם יהיה מוסלמי.
רצון היהדות שלא תהיה עבודה זרה באומות העולם יחד עם העם היהודי שעובד את האלוהות.
 

kaner91

New member
להגיד בזמן הקדום

"בלי עבודה זרה" זה בדיוק כמו לדחות את כל הדתות.
 
למעלה