קבלו חדשה בפורום

nataloko

New member
קבלו חדשה בפורום

שלום לכולם, אז אני חדשה, קיבלתי את הבשורה אתמול בסקירה מוקדמת, חד צדדי. כמובן שבכיתי והייתי בהלם. כמו כולם :)
עכשיו קצת יותר רגועה ובשל אופי פרקטי כבר מתחילה לחשוב על הלוגיסטיקה בחודשים ראשונות.
זה הריון שני, הילד הראשון היה רגוע, אכל, ישן, התפתח - אז התכוננתי למשהו דומה - אבל כנראה זה לא יקרה.
אני אוהבת להקל על החיים כמה שיותר, כדי שיהיה כמה שפחות התעסקות.
יש לי שאלות בבקשה:
1. לפחות חודש-חודשיים ראשונות הילד יהיה עם גבס - איך זה מתבטא מבחינת להחזיק על הידדים, לשים על הבטן? זה מאוד מפריע?
2. עגלה - לא רציתי לקנות אמבטיה - רציתי לשאת את התינוק במנשא בד ארוג - אני מבינה שעד שהוא בגבס - זנ בלתי אפשרי? אז על איזו עגלה תמליצו?
3. עד חצי שנה פחות או יותר תינוק יהיה עם ברייסים 23 שעות נכון? בעיקרון בגיל כזה הם עוד לא זוחלים - אבל האם זה לא קשה להם עדיין כל הזמן להיות עם נעליים שקשורים למוט?
4. מה קורה אחרי גיל חצי שנה? את העניין הזה לא כל כך הבנתי, עד גיל 4 הילד צריך לישון עם הברייסים אבל רק בלילה? לא קשה לילד המסכן בלי לשנות את תנוחת הרגליים?
אם יש עוד המלצות או טיפים שאני עוד לא הגעתי עליהם - אשמח לשמוע.
תודה מראש
 
ברוכה הבאה

קודם כל, אני לא רוצה לפתח לך תקוות, אבל כבר היו מקרים שלאחר הלידה התברר שאין קלאב פוט.
1. הבן שלי כרגע בן תשעה חודשים. הוא לא היה תינוק רגוע, אבל בגלל כאבי בטן, ולא בגלל הגבס. (הוא היה עם גבס עד גיל 3 חודשים, אח"כ חודש הפסקה, ואז עבר ניתוח והיה שוב עם גבס במשך חודש. בחודש שהוא היה בלי גבס לא ראיתי הבדל בהתנהגות). החזקתי אותו על הידיים כרגיל, וגם השכבתי אותו על הבטן. בגיל 3 חודשים הוא התהפך מהבטן לגב עם הגבס.
2. אני שמתי את הבן שלי במנשא קשירה מבד כשהוא שוכב, לא היתה בעיה. עם הנעליים זה כנראה יותר מסובך.
3. לרוב הילדים לוקח מס' ימים להתרגל לנעליים, אבל לאחמ"כ הם מסתדרים איתם מצוין. הבן שלי התחיל לנעול את הנעליים בגיל 5 חודשים. הוא התהפך לראשונה מהגב לבטן עם הנעליים. (דווקא להתהפך מהבטן לגב הוא התקשה יותר עם הנעליים). כמו"כ זחל לאחור. אני מכירה ילד שגם זחל קדימה - בגיל 6 חודשים!
4. יש רופאים שמורידים את שעות הנעליים בבת אחת לאחר 3 חודשים - לשינה בלבד. יש רופאים שמורידים באופן הדרגתי עד לגיל עמידה והליכה. בכל מקרה שינה בלילה היא עד גיל 4.
הבן שלי עבר לפני חודש לשינה בלבד. אני נועלת לו את הנעליים בסביבות 8 בערב, גם אם הוא עדיין לא נרדם, וגם בבוקר מורידה רק בסביבות 11, אחרי שנת הבוקר. זה לא מפריע לו בכלל.
אם יש לך עוד שאלות, אשמח לענות.
 
ברוכים הבאים

כמי שמטפל בילדי הקלאב פוט מזה יותר מעשרים שנה, המלצתי הראשונה היא לפגוש הורים לקלאבר, הורים בעלי ניסיון, ולגלות שהשד לא כל כך גדול ובסופו של דבר ילדי הקלאב פוט הם ילדים רגילים בכל מידה וצורה.
תהליך (פרוטוקול) הטיפול הנפוץ בקרב הרופאים המטפלים בארץ הינו פרוטוקול "פונסטי". דהיינו סידרת גבסים עם תיקון הדרגתי (בממוצע 5), לפני הגבס האחרון לרוב ניתוח מאד קטן להארכת גיד אכילס (בדרך כלל כ-20 דקות ניתוח), וכאמור גבס אחרון. עם הורדת הגבס האחרון יתחיל השימוש בנעליים + המוט ("הבאר"). השימוש בנעליים יהיה 23 שעות ביממה ועד לשלב בו ניצפים ניסיונות ראשונים לעמידה / הליכה. בשלב זה (סביב השנה) מעבר לשעות השינה בלבד (כולל שינה אחר הצהריים אם יש). אם ברצונכם לשמור על הדינמיות והתנועתיות של כפות הרגליים תוכלו לבחור במוט דנאמי הבטאפלקס - מוט בו יש תנועה. צפו בסירטונים ביוטיוב.
תנוחת רגליים - הילדים משנים את התנוחה בלי סוף ! ולשם כך שווה להגן על שולי המיטה.
חייב להרגיע: מחקרים מראים שהשימוש במתקן הנעליים איננו פוגע בהתפתחות התקינה בשום צורה !!!
ואם לא עניתי על כל השאלות המקצועיות ורוצים, אשמח לדבר טלפונית. התקשרו ל 1-700-709-739
 
למעלה